Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Η εφεδρεία απειλεί και τα περιφερειακά αεροδρόμια

Αντιμέτωπα με τον κίνδυνο του «λουκέτου» θα κινδυνέψουν να βρεθούν 21 μικρά αεροδρόμια της χώρας εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού που θα προκαλέσει η εφαρμογή του προγράμματος εργασιακής εφεδρείας.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Η εφεδρεία απειλεί και τα περιφερειακά αεροδρόμια
Αντιμέτωπα με τον κίνδυνο του «λουκέτου» θα κινδυνέψουν να βρεθούν 21 μικρά αεροδρόμια της χώρας εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού που θα προκαλέσει η εφαρμογή του προγράμματος εργασιακής εφεδρείας.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ), Βασίλη Αλεβιζόπουλο, η εφαρμογή της εργασιακής εφεδρείας, όπως ανακοινώθηκε χωρίς να ληφθούν υπόψη οι ειδικές συνθήκες ανά περίπτωση, εγκυμονεί τον κίνδυνο να κλείσουν λόγω έλλειψης προσωπικού δεκάδες αεροδρόμια της χώρας.

Ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ υποστήριξε ότι η χρήση της εργασιακής εφεδρείας απογυμνώνει πολλά αεροδρόμια από εξειδικευμένο προσωπικό, με αποτέλεσμα 21 μικρά αεροδρόμια, σε όλη τη χώρα, να βρίσκονται στη λίστα των υπηρεσιών εκείνων που κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς προσωπικό, καθώς οι υπάλληλοι συγκεντρώνουν τις προϋποθέσεις που ορίζει ο νόμος για να τεθούν εκτός εργασίας.

Όπως επισημαίνει ο ίδιος, σε καθεστώς εργασιακής εφεδρείας εντάσσεται εξειδικευμένο προσωπικό, όπως ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, επιθεωρητές ασφάλειας πτήσεων και πυροσβέστες.

Μάλιστα, οι εξελίξεις τρέχουν, σε μια εποχή όπου οι προβλέψεις για τον αεροπορικό κλάδο είναι εξαιρετικές αφού την επόμενη χρονιά εκτιμάται ότι θα αυξηθούν κατά 25% οι αφίξεις από χώρες της Ευρώπης προς τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια.

Σε ιδιώτες τα αεροδρόμια της περιφέρειας

Να σημειώσουμε ότι στα κυβερνητικά σχέδια, τα οποία εφόσον δεν αλλάξουν θα αρχίσουν να υλοποιούνται τον επόμενο χρόνο, περιλαμβάνεται σχέδιο που στοχεύει στην κινητοποίηση ιδιωτικών κεφαλαίων και τεχνογνωσίας για τη λειτουργία των περιφερειακών αεροδρομίων.

Ειδικότερα, προβλέπεται η δημιουργία πολυμετοχικών εταιρικών σχημάτων, στα οποία θα συμμετέχει και το Ελληνικό Δημόσιο, κατά το πρότυπο του Διεθνούς Αερολιμένα της Αθήνας, για την εκμετάλλευση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.

Το σχέδιο στοχεύει στην προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων προκειμένου να υλοποιηθούν τα απαραίτητα έργα υποδομής καθώς και ο εκσυγχρονισμός των περιφερειακών αερολιμένων αφού τα έργα αυτά δεν είναι δυνατόν να χρηματοδοτηθούν από κρατικά κονδύλια. Σύμφωνα τουλάχιστον με την αρχική σχεδίαση, προβλέπεται αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας στα οποία το ελληνικό δημόσιο ελέγχει το 100%, χωρίς όμως να υπάρχει εταιρική δομή.

Το σχέδιο αναφέρει ότι για τα αεροδρόμια θα γίνουν συμβάσεις παραχώρησης των δικαιωμάτων διαχείρισης επιμέρους ή ομάδων αεροδρομίων.

Η ομαδοποίηση των αερολιμένων θα γίνει στη βάση δύο κριτηρίων: στη γεωγραφική θέση και στην επιβατική κίνηση. Ηγετικό ρόλο θα έχουν τα μεγαλύτερα αεροδρόμια που μπορούν να προσελκύσουν ενδιαφέρον από τον ιδιωτικό τομέα. Οι ιδιώτες θα αναλάβουν να πραγματοποιήσουν συγκεκριμένες επενδύσεις, ενώ το κράτος έναντι αυτών των επενδύσεων θα τους παραχωρεί για συμφωνημένη περίοδο συγκεκριμένα περιουσιακά στοιχεία του (ή δικαιώματα).

Σημαντικό ενδιαφέρον

Το ενδιαφέρον για δραστηριοποίηση στους δεκάδες περιφερειακούς αερολιμένες που διαθέτει η χώρα μας είναι σημαντικό, όπως προκύπτει, άλλωστε, και από τις συμμετοχές στον διαγωνισμό για την απελευθέρωση των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης που βρίσκεται σε εξέλιξη και στον οποίο συμμετέχουν όλες οι μεγάλες εταιρίες του κλάδου (Olympic Handling, Goldair και Swissport). Και σε αυτήν την περίπτωση, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας προχώρησε στην κατηγοριοποίηση των αερολιμένων προκειμένου να εξασφαλιστεί η εκδήλωση ενδιαφέροντος για όλα.

Συνολικά, η χώρα μας διαθέτει 39 περιφερειακά αεροδρόμια, εκ των οποίων στα 22 διεξάγονται διεθνείς πτήσεις, κυρίως τους θερινούς μήνες, καλύπτοντας τη ζήτηση από το εξωτερικό προς δημοφιλείς εγχώριους τουριστικούς προορισμούς.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο