Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ελκυστικότερα τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια

Φθηνότερα και ελκυστικότερα γίνονται τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια μετά το «άνοιγμα» της αγοράς επίγειας εξυπηρέτησης στον ανταγωνισμό.

Ελκυστικότερα τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια
Φθηνότερα και ελκυστικότερα γίνονται τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια μετά το «άνοιγμα» της αγοράς επίγειας εξυπηρέτησης στον ανταγωνισμό.

Πλέον, στην πλειοψηφία των περιφερειακών αεροδρομίων που ειδικά τη θερινή περίοδο βρίσκονται στο επίκεντρο του εισερχόμενου τουριστικού ρεύματος, θα δραστηριοποιούνται δυο και περισσότεροι handlers, γεγονός που θα επιφέρει σημαντική μείωση στις χρεώσεις που ίσχυαν προ απελευθέρωσης.

Σύμφωνα, με εκτιμήσεις της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, η απελευθέρωση της επίγειας εξυπηρέτησης θα αποφέρει μείωση του κόστους για τον αερομεταφορέα κατά 50%, ελάφρυνση που θα μεταφερθεί και στα εισιτήρια.

Παράλληλα, όμως η προσέλκυση περισσότερων αερομεταφορέων θα συνεισφέρει και στα δημόσια ταμεία, μέσω του «σπατόσημου».

Σημειώνεται ότι, μετά την αποκρατικοποίηση της Ολυμπιακής Αεροπορίας, οι τιμές στις υπηρεσίες handling έχουν μειωθεί από 15% έως και 40%, ενώ πριν από την απελευθέρωση, η τιμή ανά επιβάτη έφτανε τα 15-20 ευρώ, έναντι 8-10 ευρώ σήμερα.

Η διαγωνιστική διαδικασία που έληξε την Παρασκευή, συγκέντρωσε το ενδιαφέρον όλων των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας, όπως άλλωστε ήταν αναμενόμενο, καθώς ο κλάδος της επίγειας εξυπηρέτησης έχει ετήσιο κύκλο εργασιών περίπου 200 εκατ. ευρώ και ήταν πλήρως απελευθερωμένος στα αεροδρόμια Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου, Ρόδου και Κέρκυρας.

Μετά από ένα μεταβατικό στάδιο που διήρκησε 2,5 χρόνια πλέον η αγορά εισέρχεται σε καθεστώς πλήρους απελευθέρωσης.

Το «άνοιγμα» της επίγειας εξυπηρέτησης και στην πράξη εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει ενισχυτικά και στον τουρισμό καθώς ο ανταγωνισμός θα συμβάλλει στην βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών. Τα οφέλη είναι πολλαπλά, αν αναλογιστεί κανείς ότι η δραστηριοποίηση μιας νέας εταιρείας στην περιφέρεια θα τονώσει και την απασχόληση σε τοπικό επίπεδο.

Με βάση τα αποτελέσματα του διαγωνισμού και τις σχετικές αποφάσεις του μέχρι πρότινος, υπουργού Υποδομών κ. Μ. Βορίδη, η Olympic Handling αναλαμβάνει 32 αεροδρόμια, η Goldair 21 και η Swissport 17 αεροδρόμια για τα επόμενα 7 χρόνια, στις κατηγορίες υπηρεσιών Διαχείρισης αποσκευών (baggage handling), εξυπηρέτησης αεροσκαφών στην πίστα (ramp handling)» και Διακίνησης φορτίου και ταχυδρομείου μεταξύ του αεροσταθμού και του αερ/φους.

Αναλυτικότερα, η Olympic Handling αναλαμβάνει την επίγεια εξυπηρέτηση στους κρατικούς αερολιμένες Χανίων «Δασκαλογιάννης», Κω «Ιπποκράτης», Ζακύνθου «Δ. Σολωμός», Σαντορίνης, Μυτιλήνης «Οδ. Ελύτης», Μυκόνου, Σάμου «Αρίσταρχος», Ακτίου, Αλεξανδρούπολης «Δημόκριτος», Αράξου, Ιωαννίνων «Πύρρος», Καβάλας «Μ. Αλέξανδρος», Καλαμάτας, Καρπάθου, Κεφαλληνίας, Λήμνου «Ήφαιστος», Ν. Αγχιάλου, Σκιάθου «Παπαδιαμάντης», Χίου «Όμηρος», Νάξου, Σύρου «Βικέλας», Κυθήρων, Καστοριάς «Αριστοτέλης», Κοζάνης «Φίλιππος», Ικαρίας «Ίκαρος», Καλύμνου, Αστυπάλαιας, Μήλου και στους δημοτικούς αερολιμένες Λέρου, Κάσου, Καστελόριζου και Σητείας.

Η Goldair αναλαμβάνει την εξυπηρέτηση των αεροδρομίων Χανίων «Δασκαλογιάννης», Κω «Ιπποκράτης», Ζακύνθου «Δ. Σολωμός», Σαντορίνης, Μυτιλήνης «Οδ. Ελύτης», Μυκόνου, Σάμου «Αρίσταρχος», Ακτίου, Αλεξανδρούπολης «Δημόκριτος», Αράξου, Ιωαννίνων «Πύρρος», Καβάλας «Μ. Αλέξανδρος», Καλαμάτας, Καρπάθου, Κεφαλληνίας, Λήμνου «Ήφαιστος», Ν. Αγχιάλου, Σκιάθου «Παπαδιαμάντης», Χίου «Όμηρος», Πάρου και Σκύρου.

Τέλος, η Swissport εισέρχεται στους Κρατικούς Αερολιμένες Χανίων «Δασκαλογιάννης», Κω «Ιπποκράτης», Ζακύνθου «Σολωμός», Σαντορίνης, Μυτιλήνης «Ο. Ελύτης», Μυκόνου, Σάμου «Αρίσταρχος», Ακτίου, Αράξου, Καβάλας «Μ. Αλέξανδρος», Καλαμάτας, Καρπάθου, Κεφαλληνίας, Λήμνου «Ηφαιστος», Ν. Αγχιάλου, Σκιάθου «Παπαδιαμάντης» και Χίου «Όμηρος».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο