Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Μείωση ζημιών έφερε το «μαχαίρι»

Σημαντικό αποτέλεσμα είχε για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ η συνολική αναδιάρθρωση, που επιχειρήθηκε την προηγούμενη χρονιά, καθώς η εταιρεία κατάφερε μεγάλη μείωση των ζημιών της που, μετά από φόρους, ανήλθαν σε 33,5 εκ. ευρώ.

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Μείωση ζημιών έφερε το «μαχαίρι»
Σημαντικό αποτέλεσμα είχε για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ η συνολική αναδιάρθρωση, που επιχειρήθηκε την προηγούμενη χρονιά, καθώς η εταιρεία κατάφερε μεγάλη μείωση των ζημιών της που, μετά από φόρους, ανήλθαν σε 33,5 εκατομμύρια ευρώ έναντι 187,3 εκατομμύριων το 2010.

Πάντως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν κατάφερε θα περάσει σε θετικό αποτέλεσμα παρά την δραστική περικοπή έργου, που ήταν ζημιογόνο, αλλά και το «μαχαίρι» στις δαπάνες προσωπικού, που επέφεραν οι μειώσεις των μισθών, αλλά και οι μετατάξεις - συνταξιοδοτήσεις εργαζομένων, που είχαν ως αποτέλεσμα το προσωπικό της εταιρείας να μειωθεί κατά περίπου 500 άτομα.

Η διοίκηση της εταιρείας επιχειρώντας εξορθολογισμό της λειτουργίας της έβγαλε «εκτός δικτύου» περίπου 900 χιλιόμετρα σιδηροδρομικού δικτύου το οποίο αφορούσε κυρίως περιφερειακά δρομολόγια που ήταν έντονα ζημιογόνα. Το αποτέλεσμα της κίνησης αυτής ήταν ταυτόχρονη μείωση εσόδων και επιβατών. Το 2011 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε λειτουργικά έσοδα 84,6 εκατομμυρίων ευρώ, καταγράφοντας μείωση κατά 18 εκατομμύρια σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Να σημειώσουμε ότι στα αποτελέσματα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την προηγούμενη χρονιά περιλαμβάνεται και ποσό ύψους 83 εκατομμυρίων ευρώ, οφειλή προς τον ΟΣΕ, το οποίο αφορά στα τέλη χρήσης υποδομής αμαξοστοιχιών αλλά και στην συντήρηση του τροχαίου υλικού. Ως το τέλος του 2011 οι σωρευμένες υποχρεώσεις προς τον ΟΣΕ προσέγγιζαν τα 800 εκατομμύρια ευρώ, ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί, ότι οι δύο πλευρές δεν έχουν συνάψει τις σχετικές συμβάσεις οπότε δεν θεωρείται απίθανο το τελικό ποσό να διαφοροποιηθεί.


Δημοπράτηση έργου ηλεκτροκίνησης

Εν τω μεταξύ αύριο Τρίτη δημοπρατείται από την ΕΡΓΟΣΕ το έργο της ηλεκτροκίνησης της στο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου από τις Αχαρνές έως την Τιθορέα.

Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 21,815 εκατ. ευρώ (πλην ΦΠΑ) ενώ η διάρκεια υλοποίησης της σύμβασης είναι 16 μήνες από την ημέρα υπογραφής.

Στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνεται η πλήρης ανάταξη, δοκιμή, θέση σε λειτουργία και εν λειτουργία παράδοση του Συστήματος Ηλεκτροκίνησης και του Συστήματος Τηλεδιοίκησης στο εν λόγω τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου.

Πρόκειται για ένα εξαιρετικά σημαντικά έργο καθώς αν δεν ολοκληρωθούν οι εργασίες ηλεκτροκίνησης και τηλεδιοίκησης τα έργα που έχουν γίνει στο σιδηροδρομικό δίκτυο δεν μπορούν να αποδώσουν τα αναμενόμενα.

Στο έργο της ανάταξης της ηλεκτροκίνησης αναλυτικά περιλαμβάνεται:

α) ο έλεγχος και η επικαιροποίηση της μελέτης, η προμήθεια, προσκόμιση, εγκατάσταση, ρύθμιση, δοκιμή και η εν λειτουργία παράδοση όλου του εξοπλισμού που έχει αφαιρεθεί ή έχει φθαρεί λόγω δολιοφθορών και βλαβών. Ο εν λόγω έλεγχος είναι απαραίτητος για την άρτια και ασφαλή λειτουργία του συστήματος ηλεκτροκίνησης και τηλεδιοίκησης αυτού (για το σύστημα εναέριας γραμμής επαφής στην "ανοικτή γραμμή" και στους "σιδηροδρομικούς σταθμούς, τις θέσεις ζεύξης, τους υποσταθμούς, τον περιφερειακό και κεντρικό εξοπλισμό, το κέντρο τηλεδιοίκησης κλπ),

β) ο λειτουργικός συνδυασμός-προσαρμογή του νέου εξοπλισμού με τον υφιστάμενο με όποια εργασία και δοκιμή ελέγχου αυτός προϋποθέτει

γ) η ρύθμιση και δοκιμή του ενιαίου συνόλου του συστήματος της ηλεκτροκίνησης - τηλεδιοίκησης,και αποτελεί την δέσμευση του Αναδόχου για την επανεγκατάσταση και παράδοση σε λειτουργία του συστήματος ηλεκτροκίνησης και τηλεδιοίκησης του τμήματος Σ.Σ. Αχαρνών έως Σ.Σ. Τιθορέας.

Προϋποθέσεις για νέα δρομολόγια

Με την θέση σε λειτουργία της ηλεκτροκίνησης θα επιτευχθεί δραστική μείωση του κόστους κίνησης των συρμών ενώ θα βελτιωθεί και η ποιότητα του παρεχόμενου έργου αφού οι ταχύτητες θα αυξηθούν σημαντικά.

Όπως εκτιμούν μελέτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το κόστος μετακίνησης ανά επιβατοχιλιόμετρο (σιδηροδρομική μεταφορά ενός επιβάτη σε απόσταση ενός χιλιομέτρου) με ηλεκτροκίνηση ισούται με το 1/10 του αντίστοιχου κόστους με ντιζελοκίνηση. Με τον τρόπο αυτόν εκτιμάται ότι μπορεί να υπάρξει σημαντική ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου σε δρομολόγια που χωρίς την ηλεκτροκίνηση της γραμμής θα είναι με βεβαιότητα ζημιογόνα

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο