Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ναυτιλία: Απειλείται η γερμανική κυριαρχία

Την ώρα όπου εκατοντάδες γερμανικές ναυτιλιακές αντιμετωπίζουν το φάσμα της χρεοκοπίας, οι Έλληνες εφοπλιστές... απειλούν να γίνουν οι κυρίαρχοι στον τομέα του container shipping.

Ναυτιλία: Απειλείται η γερμανική κυριαρχία
Περισσότερα από 100 γερμανικά ναυτιλιακά funds έχουν ήδη κλείσει καθώς κορυφώνεται η κρίση στην παγκόσμια αγορά του container shipping, ενώ άλλα 800 funds απειλούνται με χρεοκοπία, σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρεία TPW στο Αμβούργο, γράφει η Telegraph.

Την προηγούμενη εβδομάδα, η παλαιότερη εφοπλιστική εταιρεία της Βρετανίας, η Stephenson Clark -η λειτουργία της οποίας χρονολογείται από το 1730- ρευστοποιήθηκε, κλείνοντας το τελευταίο κεφάλαιο του βρετανικού εμπορίου άνθρακα και της βιομηχανικής επανάστασης.

Η Commerzbank, η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία παροχής ναυτιλιακής χρηματοδότησης, δήλωσε ότι προχωρά σε κλείσιμο των δραστηριοτήτων της στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση, ύψους 20 δισ. ευρώ, προκειμένου «να ελαχιστοποιήσει το ρίσκο και το ‘κλείδωμα’ των κεφαλαίων» στο πλαίσιο των αυστηρότερων τραπεζικών κανονισμών της Ε.Ε.

Η… ειρωνεία της ιστορίας, όμως, είναι ότι οι Έλληνες εφοπλιστές φαίνεται πως αρπάζουν σιωπηρά τις ευκαιρίες από τις προβληματικές γερμανικές εταιρείες, απειλώντας να καταστούν κυρίαρχοι στο τομέα του container shipping εάν συνεχιστεί η κρίση.

«Οι Έλληνες κάθονται πάνω σε έναν λόφο ρευστού. Βρίσκονται στο δικό τους προστατευτικό κουκούλι, απόλυτα αποκομμένοι από τα πολιτικά προβλήματα της Ελλάδας», δήλωσε ο κ. Δημήτρης Μοροχαρτζής της Lloyd’s List Intelligence. «Έπαιξαν σωστά τα χαρτιά τους κατά τη διάρκεια του ‘μπουμ’, πουλώντας πλοία με κέρδος στην κορυφή του κύκλου. Τώρα τα επαναγοράζουν σε κλάσματα της αρχικής τιμής», τόνισε.

Ο ελληνικός όμιλος Costamare έχει δαπανήσει 1,2 δισ. δολάρια από τις αρχές του 2011 για την επέκταση του στόλου του. Τον περασμένο μήνα αγόρασε το Stadt Lubeck από χρεοκοπημένο γερμανικό όμιλο προς 11,3 εκατ. δολάρια.

Το εντυπωσιακό στοιχείο της συμφωνίας είναι ότι η Hypovereinsbank παρείχε 100% χρηματοδότηση, προνόμιο το οποίο δεν ισχύει για τους Γερμανούς πλοιοκτήτες. «Τους αρέσουν οι Έλληνες πελάτες περισσότερο απ’ ό,τι εμείς», σημείωσε Γερμανός ναυτιλιακός παράγοντας.

Σύμφωνα με τον κ. Γιώργο Ξηραδάκη της συμβουλευτικής εταιρείας XRTC, οι ελληνικές εταιρείες συνεργάζονται με κινεζικές τράπεζες. Ο Κινέζος πρωθυπουργός Wen Jiabao δεσμεύτηκε για δάνεια ύψους 5 δισ. δολαρίων προς την ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία πριν από δύο χρόνια, στο πλαίσιο σχεδίου για την απόκτηση ισχυρότερης παρουσίας στην ευρωπαϊκή αγορά και την παροχή χρηματοδότησης της προβληματικής ναυπηγικής εταιρείας Yangtze.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο όγκος των εμπορευματοκιβωτίων που φθάνουν στα ευρωπαϊκά λιμάνια έκανε βουτιά τον Ιούνιο, διαλύοντας τις όποιες προσδοκίες για ανάκαμψη το καλοκαίρι. Οι εισαγωγές μειώθηκαν κατά 7,5% από τη Βόρεια Αμερική και κατά 9% από την Ασία, ενώ η ροή προς την περιοχή της Μεσογείου κατέγραψε πτώση 16%, αντανακλώντας τη βιαιότητα της ύφεσης στην Ελλάδα, στην Ιταλία, στην Ισπανία και στην Πορτογαλία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v