Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Στην ατζέντα η αύξηση των εισιτηρίων στα ΜΜΜ

Την εξοικονόμηση 40 εκατομμυρίων ευρώ από την αύξηση κατά 25% των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες περιλαμβάνει το υπουργείο Οικονομικών στην λίστα με τα μέτρα για την εξοικονόμηση των 11,5 δισ.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Στην ατζέντα η αύξηση των εισιτηρίων στα ΜΜΜ
Την εξοικονόμηση 40 εκατομμυρίων ευρώ από την αύξηση κατά 25% των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες περιλαμβάνει το υπουργείο Οικονομικών στην λίστα με τα μέτρα για την εξοικονόμηση των 11,5 δισ. που δόθηκε προς τους κυβερνητικούς εταίρους.

Τι και αν ο υπουργός Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων μόλις προχθές τόνισε ότι δεν θα γίνουν αυξήσεις στα εισιτήρια, αν αποδώσουν τα μέτρα που θα ληφθούν τις επόμενες μέρες για την πάταξη της εισιτηριοδιαφυγής, φαίνεται ότι το υπουργείο Οικονομικών έχει διαφορετική άποψη και δεν συμμερίζεται την λογική των ισοδύναμων μέτρων.

Η αύξηση των εισιτηρίων κατά 25% το πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους, όπως προβλέπει και το μνημόνιο, θα επιφέρει σημαντική επιβάρυνση για τους χρήστες αστικών συγκοινωνιών και τρένων καθώς οι τιμές των εισιτηρίων θα εκτοξευθούν.

Στο 1,75 ευρώ το βασικό εισιτήριο

Συγκεκριμένα, εφόσον το σενάριο αυτό γίνει πραγματικότητα το αργότερο μέχρι και τον ερχόμενο Μάρτιο ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) με βάση το νέο μνημόνιο, θα αυξήσει την τιμή του εισιτηρίου των 1,40 ευρώ, το οποίο ισχύει για χρήση για όλα τα μέσα μεταφοράς για διάστημα 1,5 ώρας, σε 1,75 ευρώ τουλάχιστον και το αντίστοιχο εισιτήριο για λεωφορεία, τρόλεϊ ή τραμ στο 1,50 ευρώ από 1,20 ευρώ που είναι σήμερα.

Αντίστοιχες αυξήσεις θα επιβληθούν βεβαίως και στα μειωμένα εισιτήρια τα οποία θα διαμορφωθούν στα 0,90 ευρώ και 0,75 ευρώ αντίστοιχα. Την ίδια στιγμή ακριβότερα κατά 25% θα κοστίζει κάθε επιβίβαση στον προαστιακό σιδηρόδρομο και τα τρένα του ΟΣΕ. Ενώ  επιπλέον κόστος θα υπάρξει και στα προϊόντα απεριορίστων διαδρομών.

Αύξηση εισιτηρίων – μείωση εσόδων

Παρότι οι κυβερνητικοί σχεδιασμοί κάνουν λόγο για αύξηση των εσόδων κατά 40 εκατομμύρια ευρώ, εν τούτοις τα στοιχεία δεν φαίνεται να τους επιβεβαιώνουν καθώς η προηγούμενη χρονιά η μεγάλη αύξηση κατά 40% που επιβλήθηκε στις τιμές, στο πλαίσιο της προσπάθειας για την εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών, δεν έχει οδηγήσει σε ενίσχυση των εσόδων.

Χαρακτηριστικό είναι ότι τα έσοδα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς σταθερής τροχιάς το 2011 αυξήθηκαν μόλις κατά 5%, την ώρα που η αύξηση των τιμών ήταν της τάξης του 40%. Από τα στοιχεία που αφορούν στο πρώτο πεντάμηνο του έτους προκύπτει μείωση των εσόδων κατά 5% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του προηγούμενου έτους.

Η μείωση αποδίδεται σε δύο παράγοντες, αφενός την αύξηση των χρηστών των ΜΜΜ που μπαίνουν σε αυτά χωρίς να ακυρώνουν εισιτήριο, με την λαθρεπιβίβαση για τις συγκοινωνίες της Αθήνας να υπολογίζεται ότι φτάνει ακόμη και στα 37,5 εκατομμύρια ευρώ, αλλά και στην μείωση της ζήτησης, καθώς η αύξηση της ανεργίας έχει περιορίσει τις ανάγκες μετακίνησης ενός σημαντικού αριθμού πολιτών που πλέον δεν μετακινούνται από και προς την δουλειά τους.

Πάντως το υπουργείο Ανάπτυξης θα καταβάλει την προσπάθειά του για την μείωση της λαθρεπιβίβασης στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και τις επόμενες μέρες αναμένεται θα υπάρξει σύσκεψη όλων των ενδιαφερόμενων φορέων, υπό τον αρμόδιο γενικό γραμματέα κ. Σταθόπουλο. Το εγχείρημα σε κάθε περίπτωση είναι δύσκολο, καθώς ο ελεγκτικός μηχανισμός που διαθέτουν οι εταιρείες σήμερα είναι ανεπαρκέστατος.

Στην οριστική επίλυση του προβλήματος μπορεί να βοηθήσει μόνον το ηλεκτρονικό εισιτήριο και η τοποθέτηση μπαρών στην είσοδο των μέσων μαζικής μεταφοράς, όπως συμβαίνει στις περισσότερες χώρες του κόσμου και είναι απορίας άξιο γιατί δεν έχει εφαρμοστεί ακόμη στη χώρα μας την ώρα που η λαθρεπιβίβαση αλλά και η διακίνηση πλαστών εισιτηρίων αποτελούν ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα για τις αστικές συγκοινωνίες που χάνουν πολύτιμους πόρους.

Πως θα διαμορφωθούν οι τιμές των εισιτηρίων αν ισχύσει η αύξηση του 25%


Είδος Εισιτηρίου

Κόστος Ολόκληρου Εισιτηρίου

Κόστος Μειωμένου Εισιτηρίου

Ενιαίο εισιτήριο για όλα τα μέσα

1,75 € από 1,40 €

0,90 € από 0,70 €

Εισιτήριο μίας μόνο διαδρομής για Λεωφορεία, Τρόλεϊ και Τραμ

1,50 € από 1,20 €

0,75 € από 0,60 €

Ημερήσιο εισιτήριο για όλα τα μέσα

5 € από 4 €

Δεν διατίθεται

Εβδομαδιαίο εισιτήριο για όλα τα μέσα

17,50 € από 14 €

Δεν διατίθεται

Εισιτήριο Λεωφορείου για Αεροδρόμιο

6,25€ από 5 €

3,15 € από 2,50 €

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο