Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΠΣΧΕΜ: Ζητά εκπτώσεις και… άτοκες δόσεις

Την μεσολάβηση του υπουργού Ανάπτυξης, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κωστή Χατζηδάκη προκειμένου να υπάρξει βιώσιμη και οριστική ρύθμιση για τις οφειλές από τα διόδια ζητά με ψήφισμά του το ΠΣΧΕΜ.

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΠΣΧΕΜ: Ζητά εκπτώσεις και… άτοκες δόσεις
Την μεσολάβηση του υπουργού Ανάπτυξης, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κωστή Χατζηδάκη προκειμένου να υπάρξει βιώσιμη και οριστική ρύθμιση για τις οφειλές από τα διόδια ζητά με ψήφισμά του το Πανελλήνιο Συνδικάτο Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών (ΠΣΧΕΜ).

Το Συνδικάτο, αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο να προχωρήσει σε δυναμικές κινητοποιήσεις, απορρίπτει την πρόταση των παραχωρησιούχων για την εξόφληση των οφειλόμενων ποσών, χαρακτηρίζοντάς την εμπαιγμό. Η πρόταση προβλέπει είτε να καταβληθεί ως το τέλος του μήνα το σύνολο των οφειλομένων ποσών μετρητοίς είτε να πληρωθεί σε έξι το πολύ δόσεις με τόκους υπερημερίας με μόνη παροχή να μην καταβληθούν τα πρόστιμα και υπό την προϋπόθεση ότι όλες οι ρυθμίσεις θα έχουν ολοκληρωθεί έως τις 30 Απριλίου 2013 και απειλή με απεργιακές κινητοποιήσεις, έχοντας σχετική απόφαση της.

Οι ιδιοκτήτες φορτηγών προτείνουν από την πλευρά τους, μείωση όλων των παλαιών οφειλών σε ποσοστό 50%, εξόφληση σε 60 μηνιαίες δόσεις και μείωση στο εξής των διοδίων σε ποσοστό 50%.

Η αύξηση των τελών διοδίων από τους παραχωρησιούχους, αναφέρεται σε υπόμνημα του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών (ΠΣΧΕΜ), που υπογράφει ο πρόεδρος Πέτρος Σκουλικίδης, σε ποσοστό 325% και σε πολλές διαδρομές λόγω της ανεξέλεγκτης λειτουργίας νέων σταθμών διοδίων να υπερβαίνει το 500%, έφερε σε αδυναμία καταβολής των τελών διοδίων, με αποτέλεσμα να έχουν συσσωρευτεί οφειλές προς τους παραχωρησιούχους αρκετά μεγάλα ποσά τα οποία αδυνατούν να εξοφλήσουν.

Το Συνδικάτο επισημαίνει ότι στην οικονομική αδυναμία εξόφλησης εκτός από την αύξηση των διοδίων συνέβαλε και η μείωση του μεταφορικού έργου σε ποσοστό άνω του 50% λόγω της ύφεσης. Άλλωστε, τονίζεται, η ύφεση και η αδυναμία χρηματοδότησης χτύπησε και τους ίδιους τους παραχωρησιούχους, οι οποίοι λόγω ελλιπούς χρηματοδότησης δεν τήρησαν τις συμβατικές τους υποχρεώσεις αφού έχουν σταματήσει το σύνολο των εκτελούμενων έργων.

Και ενώ τα έργα σταμάτησαν, αναφέρεται χαρακτηριστικά, δεν έγινε μείωση των τελών των διοδίων, αλλά οι παραχωρησιούχοι συνέχισαν να εισπράττουν τα αυξημένα διόδια βυθίζοντας ακόμα περισσότερο οικονομικά τον δοκιμαζόμενο από την ύφεση κλάδο.

Ο ΠΣΧΕΜ ζητά από τον Κ. Χατζηδάκη και τον αναπληρωτή υπουργό Σταύρο Καλογιάννη να καλέσουν με την συμμετοχή τους κοινή συνάντηση των παραχωρησιούχων και των προέδρων των Ομοσπονδιών του κλάδου για οριστική και βιώσιμη λύση του προβλήματος.


Ζητούν σύστημα ανοικτών διοδίων και χρέωση με το χιλιόμετρο

Στη συνάντηση προτείνουν να τεθεί νέα πολιτική είσπραξης των διοδίων με την κατάργηση των μετωπικών διοδίων και την εφαρμογή του συστήματος των ανοικτών διοδίων, όπως προβλέπεται ήδη στις συμβάσεις παραχώρησης. Με την εφαρμογή του συστήματος των ανοικτών διοδίων, διευκρινίζουν, θα πληρώνει ο κάθε μεταφορέας το αντίτιμο για τα πραγματικά χιλιόμετρα που χρησιμοποιεί στο οδικό δίκτυο.

Η επιστολή προς το υπουργείο καταλήγει ότι αν δεν βρεθεί λύση που να ικανοποιεί τους αυτοκινητιστές τότε θα προχωρήσουν σε μαζικές πανελλαδικές κινητοποιήσεις καθώς όπως επισημαίνεται «το ακανθώδες ζήτημα των διοδίων έχει λάβει διαστάσεις ηφαιστείου σε έκρηξη καθότι η οικονομική αφαίμαξη είναι συνθλιπτική».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο