Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ελλάκτωρ-ΓΕΚ-Αβαξ: Μαζί για το έργο σε Άκτιο

Με κοινό σχήμα, σύμφωνα με πληροφορίες, θα διεκδικήσουν οι όμιλοι Ελλάκτωρ και ΓΕΚ-Τέρνα και το δεύτερο μεγάλο έργο υποδομής που δημοπρατεί φέτος το ΥΠΕΧΩΔΕ, τον αυτοκινητόδρομο Άκτιο - Αμβρακία.

  • του Φάνη Γαβρινιώτη
Ελλάκτωρ-ΓΕΚ-Αβαξ: Μαζί για το έργο σε Άκτιο
Με κοινό σχήμα, σύμφωνα με πληροφορίες, θα διεκδικήσουν οι όμιλοι Ελλάκτωρ και ΓΕΚ-Τέρνα και το δεύτερο μεγάλο έργο υποδομής που δημοπρατεί φέτος το ΥΠΕΧΩΔΕ, γεγονός που όπως τουλάχιστον εκτιμούν παράγοντες του κλάδου φανερώνει την πρόθεση των δύο ισχυρών κατασκευαστικών οίκων να συσφίγξουν τις σχέσεις τους.

Μετά την κοινοπραξία που συγκρότησαν στις αρχές του 2009 προκειμένου να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό για το έργο επέκτασης του μετρό από το Χαϊδάρι στον Πειραιά (προϋπολογισμού 515 εκατ. ευρώ), η Ελλάκτωρ και η ΓΕΚ θα διεκδικήσουν και πάλι μαζί (μέσω των θυγατρικών τους) και τις εργολαβίες που αφορούν στην κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Άκτιο - Αμβρακία.

Ειδικότερα, στις εργολαβίες που απευθύνονται στις εταιρίες 7ης τάξης θα συμμετάσχουν στον διαγωνισμό διαμέσου της κοινοπραξίας Άκτωρ - Τέρνα, ενώ στις εργολαβίες που αφορούν σε εταιρίες 6ης τάξης με την κοινοπραξία Τομή ΑΤΕ - Τέρνα Ενεργειακή.

Στην κοινοπραξία των Ελλάκτωρ και ΓΕΚ Τέρνα, όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες, προστέθηκε την τελευταία στιγμή και ο όμιλος την JP Αβαξ, ισχυροποιώντας περαιτέρω το σχήμα των «μεγάλων» του κατασκευαστικού κλάδου που θα διεκδικήσει την ανάληψη των εργολαβιών του αυτοκινητοδρόμου.

Σημειώνεται πως ο διαγωνισμός για τις τέσσερις εργολαβίες στις οποίες έχει επιμεριστεί το έργο των συνολικά 338,2 εκατ. ευρώ διεξάγεται σήμερα, μετά την επαναδημοπράτησή του  (σ.σ.: τον Απρίλιο ο διαγωνισμός είχε αναβληθεί τρεις φορές εξαιτίας στάσεων εργασίας των μηχανικών του Δημοσίου και των εργαζομένων στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων του ΥΠΕΧΩΔΕ).

Στο ίδιο στρατόπεδο

Οι όμιλοι των Ελλάκτωρ και ΓΕΚ-Τέρνα είχαν βρεθεί απέναντι ο ένας στον άλλον τα προηγούμενα χρόνια και ιδίως κατά τη διεκδίκηση των οδικών έργων παραχώρησης, αφού αποτελούσαν τους βασικούς πυλώνες των αντίπαλων κοινοπραξιών.

Μάλιστα, το 2007 η κίνηση της ΓΕΚ να αποκτήσει το 21,5% της ΑΤΤΙΚΑΤ και με τον τρόπο αυτό να βάλει εμμέσως "πόδι" στην Αττική Οδό δεδομένου ότι η εταιρία του κ. Παναγιώτη Πανούση έλεγχε το 10% της χρυσοφόρας σύμβασης παραχώρησης και προκάλεσε για λίγο προστριβές μεταξύ των δύο ομίλων.

Ωστόσο, στο διάστημα που ακολούθησε φαίνεται πως άλλαξαν πολλά και σήμερα η Ελλάκτωρ και η ΓΕΚ-Τέρνα βρίσκονται πλέον στο ίδιο στρατόπεδο. Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος Ελλάκτωρ συνεργάζεται εδώ και χρόνια στενά με τον κυπριακών συμφερόντων όμιλο της J&P Αβαξ.  

[email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v