Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΕΛΒΙΕΜΕΚ: Εφτά χρόνια… γραφειοκρατία

Το μεγαλύτερο όμως επενδυτικό σχέδιο της ΕΛΒΙΕΜΕΚ είναι η δημιουργία ενός από τα μεγαλύτερα εμπορευματικά κέντρα της χώρας στα Οινόφυτα (συν μικρό εμπορικό κέντρο και ξενοδοχείο), σε ιδιόκτητο ακίνητο. Οι καθυστερήσεις.

ΕΛΒΙΕΜΕΚ: Εφτά χρόνια… γραφειοκρατία

Οι τρέχουσες οικονομικές επιδόσεις εννεαμήνου της ΕΛΒΙΕΜΕΚ δεν είναι σε θέση να προκαλέσουν συγκινήσεις στο επενδυτικό κοινό: Έσοδα από εκμετάλλευσης φωτοβολταϊκού σταθμού 1,1 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων 94 χιλ. ευρώ.

Επιπλέον, έχουν ματαιωθεί τα σχέδια δημιουργίας νέου φωτοβολταϊκού πάρκου στην Τανάγρα (κρίθηκαν ασύμφοροι οι όροι διασύνδεσης με το δίκτυο) ενώ η πρόθεση για δραστηριοποίηση στο χώρο της ανακύκλωσης-επεξεργασίας απορριμμάτων, βρίσκεται ακόμη... στα χαρτιά.

Το μεγαλύτερο, όμως, επενδυτικό σχέδιο της ΕΛΒΙΕΜΕΚ είναι η δημιουργία ενός από τα μεγαλύτερα εμπορευματικά κέντρα της χώρας στα Οινόφυτα (συν μικρό εμπορικό κέντρο και ξενοδοχείο), σε ιδιόκτητο ακίνητο 852 στρεμμάτων, επί της Εθνικής Οδού Αθηνών-Λαμίας και εφαπτόμενο του σιδηροδρομικού σταθμού.

Πρόκειται για μια «παλιά ιστορία» που δείχνει πως η απίστευτη ελληνική γραφειοκρατία μπορεί να αναβάλει, και πολλές φορές να ματαιώσει, επενδυτικά σχέδια που -σε πρώτη φάση τουλάχιστον, φαίνονται ιδιαίτερα υποσχόμενα.

Ας πάρουμε λοιπόν τα πράγματα από την αρχή, σύμφωνα με το ιστορικό που παραθέτει η εισηγμένη:

Πρώτον, η ΕΛΒΙΕΜΕΚ, έχοντας ολοκληρώσει από καιρό σειρά μελετών, καθώς και το master layout του εμπορευματικού κέντρου, έχοντας λάβει όλα τα απαραίτητα έγγραφα από το αρμόδιο Δασαρχείο, την Αρχαιολογική υπηρεσία, όπως επίσης και την έγκριση από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Ο.Σ.Ε. για την είσοδο των σιδηροδρομικών γραμμών εντός της ιδιοκτησίας της, αναμένει από το Φεβρουάριο του 2006 την έγκριση του αιτήματος που έχει υποβάλλει στο Υπουργείο Μεταφορών περί ένταξης του επιχειρηματικού της σχεδίου στο Ν. 3333/05 περί Εμπορευματικών Κέντρων.

Η καθυστέρηση κατ' αρχήν οφειλόταν σε ελλείψεις και δυσχέρειες του Νόμου, που εμπόδιζαν για πολλά χρόνια την εφαρμογή του. Παρόλα αυτά, τα τελευταία χρόνια έγιναν οι απαραίτητες συμπληρώσεις σε περιβαλλοντικά θέματα (Φ.Ε.Κ. 216/2008), στο γενικό πλαίσιο χωροταξικού σχεδιασμού (Φ.Ε.Κ. 128Α/2008), όπου ουσιαστικά χωροθετήθηκαν οι περιοχές που μπορούν να ιδρυθούν και να εγκατασταθούν Εμπορευματικά Κέντρα και, παράλληλα, οριστικοποιήθηκαν οι προδιαγραφές εκπόνησης των πολεοδομικών μελετών για Εμπορευματικά Κέντρα (Φ.Ε.Κ. 318/2009).

Δεύτερον, το Μάιο του 2010 σημειώθηκε επίσης σημαντική πρόοδος αναφορικά με την εξέλιξη του αιτήματος της εταιρείας, αφού η Δ/νση Χωροταξίας του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής εξέδωσε θετική γνωμοδότηση περί χωροθέτησης του εν λόγω έργου επί της ιδιοκτησίας της εταιρείας.

Στις 18/10/2010 το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων εξέδωσε την αναμενόμενη ερμηνευτική εγκύκλιο για το Ν. 3333/2005, η οποία παρέχει οδηγίες, εξειδικεύει το Νόμο 3333/2005 και καθορίζει τους όρους, τις προϋποθέσεις και τις διαδικασίες ίδρυσης Εμπορευματικών Κέντρων, βάσει της οποίας η εταιρεία μπορεί πλέον να προχωρήσει άμεσα σε επικαιροποίηση του υποβληθέντος, από 15 Φεβρουαρίου 2006, φακέλου της!

Τρίτον, ήδη, το Νοέμβριο του 2013, υπάρχουν πληροφορίες ότι εντός των επομένων 2-3 μηνών θα τεθεί σε διαβούλευση νομοσχέδιο για την εφοδιαστική αλυσίδα, το οποίο αναμένεται να ανοίξει το δρόμο για τα logistics.

Με άλλα λόγια, ένα φιλόδοξο επενδυτικό σχέδιο καθυστερεί χρόνια και χρόνια από τη γραφειοκρατία. Και επιπλέον, η οικονομική κρίση που ακολούθησε και συνεχίζει να πλήττει τη χώρα έχει καταστήσει πολύ πιο δύσκολη υπόθεση τη χρηματοδότηση μιας τέτοιας επένδυσης.

Γι αυτό και η διοίκηση της ΕΛΒΙΕΜΕΚ αναφέρει πως «το έργο της εταιρείας θα υλοποιηθεί αμέσως μόλις το οικονομικό περιβάλλον το επιτρέψει».

Στέφανος Kοτζαμάνης [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v