Attica Group: Προετοιμάζεται για επέκταση, σχεδιάζει νέα πλοία

Επαφές για είσοδο σε τουλάχιστον δύο νέες διεθνείς γραμμές στη Μεσόγειο. Θετικός ο όμιλος στην αύξηση των χρεώσεων για τα πλοία τα λιμάνια εφόσον όμως συνδυαστούν με αναβάθμιση υποδομών. Γιορτάστηκαν τα 20 χρόνια του ομίλου.

Attica Group: Προετοιμάζεται για επέκταση, σχεδιάζει νέα πλοία

Στις 15 Απριλίου 1995, πριν 20 χρόνια και ένα μήνα, ένα νεότευκτο πλοίο αναχωρούσε από το λιμάνι της Πάτρας για το παρθενικό του δρομολόγιο προς την Ανκόνα της Ιταλίας.

Ήταν το Superfast I το οποίο φιλοδοξούσε να φέρει την επανάσταση στις γραμμές της Αδριατικής και το έδειχνε με όλους τους τρόπους.

Βαμμένο «προκλητικά» στα κόκκινα, με καμπίνες και εσωτερικό που παρέπεμπε σε κρουαζιερόπλοιο και πανίσχυρες μηχανές έφθασε στο ιταλικό λιμάνι σε 20 αντί για 36 ώρες, μειώνοντας τη διάρκεια ενός ταξιδιού από την Ελλάδα στην Ιταλία κατά 40%.

Η Superfast Ferries ήταν η θυγατρική εταιρεία που δημιούργησε το 1993 η εταιρεία συμμετοχών «Επιχειρήσεις Αττικής» (συμφερόντων Περικλή Παναγόπουλου) υλοποιώντας ένα επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 1 δισ. ευρώ το οποίο προέβλεπε τη ναυπήγηση συνολικά 12 πλοίων Superfast.

Στα χρόνια που μεσολάβησαν η Superfast Ferries πρόλαβε να κυριαρχήσει για μια δεκαετία στις γραμμές της Αδριατικής, επεκτάθηκε στις γραμμές της Βόρειας Ευρώπης, συνδέοντας τη Γερμανία με τη Φινλανδία και τη Σκωτία με το Βέλγιο και διακίνησε περισσότερους από 4,1 εκατ. επιβάτες.

Από την εξαγορά της ακτοπλοϊκής εταιρείας «Γραμμές Στρίντζη» (συμφερόντων Γεράσιμου Στρίντζη) γεννήθηκε η Blue Star Ferries, η δεύτερη θυγατρική των Επιχειρήσεων Αττικής (ΕΠ.ΑΤΤ.).

Το 2007 οι ΕΠ.ΑΤΤ. εξαγοράστηκαν από την Marfin Investment Group (MIG), μετονομάστηκαν σε Attica Group, προχώρησαν στη ναυπήγηση πλοίων νέας γενιάς (Superfast και Blue Star, ο στόλος της αποτελείται σήμερα από 13 πλοία από τα οποία τέσσερα δραστηριοποιούνται στις γραμμές της Αδριατικής και εννιά στις γραμμές του Αιγαίου και της Κρήτης. Οι εταιρείες του ομίλου έχουν διακινήσει μέχρι σήμερα περισσότερους από μια... Ελλάδα επιβάτες (πάνω από 12 εκατ.), 2,5 εκατ. φορτηγά κι άλλα τόσα Ι.Χ.

Η Superfast Ferries λειτουργεί σήμερα σε κοινοπραξία με την Χανιώτικη ακτοπλοϊκή εταιρεία ΑΝΕΚ στις γραμμές της Αδριατικής και της Κρήτης.

Όπως προανήγγειλε, μάλιστα, ο δ/νων σύμβουλος της Attica Group Σπ.Πασχάλης, ο όμιλος εξετάζει, ήδη, την επέκτασή του σε νέες διεθνείς γραμμές «στη Μεσόγειο και την ήπειρο της Αμερικής» όπως ανέφερε.

Ο όμιλος προετοιμάζει, ήδη, το νέο ναυπηγικό του πρόγραμμα με στόχο να υποστηρίξει την επέκτασή του σε νέες γραμμές, αλλά και να ανταγωνιστεί από καλύτερη θέση τον ανταγωνισμό στις γραμμές Ελλάδας Ιταλίας αλλά και της Κρήτης.

Στο πλαίσιο αυτό εξετάζει τη ναυπήγηση δύο τύπων σκαφών, ενός μικρότερου κι ενός μεγαλύτερου όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο δ/νων σύμβουλος της Attica Group. Ταυτόχρονα ο όμιλος φέρεται να εξετάζει το ενδεχόμενο απόκτησης ακόμα και ταχύπλοων, αν αυτό απαιτηθεί για την επέκταση σε συγκεκριμένες γραμμές που εξετάζονται αυτή την περίοδο.

Το Euro2day.gr είναι σε θέση να γνωρίζει πως οι επαφές της Attica Group έχουν προχωρήσει για δύο τουλάχιστον διεθνείς γραμμές με έντονο τουριστικό ενδιαφέρον.

Αναφορικά με την κατάσταση των ελληνικών λιμανιών και τις χρεώσεις σε αυτά ο Σπ.Πασχάλης σημείωσε πως, με εξαίρεση τον Πειραιά, την Πάτρα και την Ηγουμενίτσα, στα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις υποδομών.

Τόνισε πως οι σταθερές χρεώσεις που διατήρησε ο ΟΛΠ την τελευταία τετραετία βοήθησαν την ακτοπλοΐα. Δήλωσε, ωστόσο, πως η Attica Group είναι έτοιμη να καταβάλλει υψηλότερες χρεώσεις εφόσον αναβαθμιστούν οι υποδομές και αυξηθεί το επίπεδο παρεχόμενων υπηρεσιών σε αυτά.

Παναγιώτης Δ. Υφαντής [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v