Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΣΙΔΜΑ: Στα €3,1 εκατ. οι ζημιές προ φόρων στο εξάμηνο

Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της ΣΙΔΜΑ κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους διαμορφώθηκε στα 50,4 εκ. ευρώ, έναντι 51,4 εκ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2014 ή 1,8% χαμηλότερα.

ΣΙΔΜΑ: Στα €3,1 εκατ. οι ζημιές προ φόρων στο εξάμηνο

Το πρώτο εξάμηνο του έτους ο Όμιλος ΣΙΔΜΑ κατέγραψε ανοδική πορεία πωλήσεων και σημαντική βελτίωση αποτελεσμάτων τόσο σε λειτουργικό επίπεδο όσο και σε προ φόρων κυρίως χάρη στην αυξημένη συνεισφορά της μητρικής εταιρείας και της θυγατρικής στη Βουλγαρία.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, οι πρωτοβουλίες για περαιτέρω περιορισμό του κόστους λειτουργίας που ξεκίνησαν στα μέσα του προηγούμενου έτους απέδωσαν ήδη καρπούς. Τα αποτελέσματα αυτά θεωρούνται ικανοποιητικά αν λάβουμε υπόψη πως η αγορά βρισκόταν το πρώτο εξάμηνο του έτους σε αδράνεια αναμένοντας την εξέλιξη των διαπραγματεύσεων της Κυβέρνησης με τους δανειστές μας.

Στα πλαίσια αυτά η ΣΙΔΜΑ σημείωσε αύξηση της δραστηριότητας της τόσο σε επίπεδο εταιρείας όσο και Ομίλου.

Συγκεκριμένα, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της ΣΙΔΜΑ κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους διαμορφώθηκε στα ευρώ 50,4 εκ., έναντι ευρώ51,4 εκ. την αντίστοιχη περίοδο του 2014 ή 1,8% χαμηλότερα αλλά με μείωση της μέσης τιμής πώλησης των προϊόντων της κατά 3,6%, ενώ μαζί με τις πωλήσεις αντιπροσωπείας διαμορφώθηκε στα ευρώ 65,9 εκ. παραμένοντας αμετάβλητος σε σχέση με αυτόν του προηγούμενου χρόνου.

Επιπλέον, τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε ευρώ 1.023 χιλ. από ευρώ 51 χιλ. πέρυσι, κυρίως λόγω της δραστικής μείωσης λειτουργικών και υποστηρικτικών εξόδων κατά 14% ή ευρώ 1 εκ. περίπου.

Τέλος τα αποτελέσματα προ φόρων βελτιώθηκαν κατά 30% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο ή ευρώ 1,3 εκ. παρουσιάζοντας ζημιές ύψους ευρώ 3,1 εκ..

Σε επίπεδο Εταιρείας ο κύκλος εργασιών της ΣΙΔΜΑ το πρώτο εξάμηνο του έτους διαμορφώθηκε σε ευρώ 29,2 εκ. από ευρώ 30,3 εκ., παρουσιάζοντας μείωση 3,6% ενώ μαζί με τις πωλήσεις αντιπροσωπείας διαμορφώθηκε σε ευρώ 44,6 εκ. από ευρώ 44,8 εκ. την αντίστοιχη περίοδο του 2014.

Τα αποτελέσματα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε κέρδη ευρώ 750 χιλ., από ευρώ 203 χιλ. την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ενώ τα προ φόρων, βελτιωμένα κατά 31% ή ευρώ0,9 εκ. σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ανήλθαν σε ζημιές ευρώ 2,0 εκ.. Η βελτίωση τόσο των λειτουργικών αποτελεσμάτων όσο και των προ φόρων οφείλεται κυρίως στην περαιτέρω μείωση λειτουργικών και υποστηρικτικών εξόδων κατά 16% ή ευρώ 0,7 εκ. περίπου.

Η θυγατρική ΠΑΝΕΛΚΟ παρουσίασε μείωση του κύκλου εργασιών της κατά 16% και συγκεκριμένα από 5,5 εκ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2014 σε 4,6 εκ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2015. Οι θυγατρικές εταιρείες στα Βαλκάνια παρουσίασαν, η μεν SIDMA Bulgaria αύξηση του κύκλου εργασιών της κατά 13 %, η δε SIDMA Romania μείωση κατά 13,5% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2014. Συγκεκριμένα ο κύκλος εργασιών της SIDMA Bulgaria ανήλθε στα 8,0 εκ. ευρώ έναντι 7,0 εκ. ευρώ, ενώ ο κύκλος εργασιών της SIDMA Romania ανήλθε στα 9,1 εκ. ευρώ έναντι 10,5 εκ ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2014.

Η ρευστότητα του Ομίλου ανήλθε στα ευρώ 7,1 εκ.. Η Διοίκηση της εταιρείας προέβη τα τελευταία χρόνια σε μία σειρά ενεργειών που αφορούσαν αφενός μεν το δραστικό περιορισμό του κόστους λειτουργίας του Ομίλου και αφετέρου την ενδυνάμωση της δομής των λειτουργικών δραστηριοτήτων του. Η μείωση κόστους που επετεύχθη από την έναρξη της κρίσης ξεπερνά το 40%.

Ήδη εφέτος κατά το πρώτο εξάμηνο, η μείωση εξόδων έφτασε το ευρώ 1 εκ. σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό, ως αποτέλεσμα των μέτρων που έλαβε η Διοίκηση το δεύτερο εξάμηνο του 2014. Τα μέτρα αυτά αφορούσαν τη μείωση των δαπανών αμοιβών και εξόδων, την αναδιάρθρωση δομών και τον περιορισμό υποστηρικτικών δαπανών, χωρίς να επηρεάσουν την ομαλή λειτουργία του Ομίλου.

Επιπλέον η Διοίκηση της εταιρείας προβαίνει σε μία σειρά ενεργειών για την ενίσχυση της ρευστότητας και της χρηματοοικονομικής θέσης του Ομίλου όπου μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν τη διάθεση στοιχείων του ενεργητικού, την περαιτέρω μείωση της πίστωσης που παρέχεται στους πελάτες και την ταυτόχρονη διατήρηση/βελτίωση του ποσοστού μικτού κέρδους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v