Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΚΡΙ-ΚΡΙ: Διψήφια ανάπτυξη με όπλο τις εξαγωγές

Πώς βλέπει την επόμενη διετία η διοίκηση της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας. Οι επενδυτικοί στόχοι, ο νέος μεγάλος πελάτης στην Ιταλία, τα καινούρια προϊόντα και η διεύρυνση των εγχώριων μεριδίων αγοράς.

ΚΡΙ-ΚΡΙ: Διψήφια ανάπτυξη με όπλο τις εξαγωγές

Σε διψήφια ετήσια ποσοστά ανόδου των οικονομικών της επιδόσεων στοχεύει για τα επόμενα χρόνια η διοίκηση της γαλακτοβιομηχανίας ΚΡΙ-ΚΡΙ, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης κ. Παναγιώτης Τσινάβος κατά την παρουσίαση της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.

Ειδικότερα για το 2017, ο κ. Τσινάβος αναφέρθηκε στα οφέλη που θα προκύψουν από την συνεχή αύξηση των πελατών του εξωτερικού, αλλά και από το γεγονός ότι στο εσωτερικό ξεπεράστηκε ο σκόπελος του Μαρινόπουλου.

Ειδικότερα, αιχμή του δόρατος θα αποτελέσουν οι εξαγωγές γιαουρτιού, προϊόν που εμφανίζει μεγάλη αύξηση ζήτησης στο εξωτερικό και που η ΚΡΙ-ΚΡΙ δραστηριοποιείται μέσα από το ιδιαίτερα σύγχρονο εργοστάσιο των Σερρών και με την προσφορά νέων προϊόντων τα οποία ανταποκρίνονται στις διεθνείς τάσεις των καταναλωτών.

Αν και η εταιρεία εξάγει σε περισσότερες από 24 χώρες, βασικές αγορές ενδιαφέροντος είναι αυτές του Ηνωμένου Βασιλείου, της Ιταλίας και της Γερμανίας, οι οποίες αναπτύσσονται με ισχυρούς ετήσιους ρυθμούς και στις οποίες η σερραϊκή βιομηχανία αποκτά ολοένα και περισσότερους πελάτες (πχ έχει ήδη κλείσει η συνεργασία για το 2017 με μεγάλη αλυσίδα λιανικής στην Ιταλία), προσφέροντας διευρυμένη γκάμα προϊόντων (πχ γιαούρτι υψηλών πρωτεϊνών).

«Το θετικό είναι ότι δραστηριοποιούμενοι στο εξωτερικό, λαμβάνουμε τα μηνύματα από τις προτιμήσεις και τις τάσεις των καταναλωτών, με αποτέλεσμα να δημιουργούμε νέα προϊόντα, τα οποία φυσικά λανσάρουμε και στην ελληνική αγορά. Έτσι, τα νέα αυτά προϊόντα όχι μόνο διευρύνουν την αγορά του γιαουρτιού, αλλά οδηγούν και την εταιρεία μας σε αυξημένα περιθώρια κέρδους λόγω της μεγαλύτερης προστιθέμενης αξίας τους» υποστήριξε ο πρόεδρος της ΚΡΙ-ΚΡΙ.

Και ενώ στο εξωτερικό οι προοπτικές είναι ιδιαίτερα θετικές, στο εσωτερικό η εισηγμένη διευρύνει τα μερίδια αγοράς της σε παγωτό και γιαούρτι. Ειδικότερα, στο γιαούρτι το μερίδιο αγοράς αυξήθηκε φέτος από το 13% του 2015 στο 14,2%, ενώ στο παγωτό από το 13,3% στο 18,3%.

Σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή της εταιρείας κ. Κώστα Σαρμαδάκη, το επενδυτικό πρόγραμμα των 10 εκατ. ευρώ που ήδη ξεκίνησε και θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2018, αποσκοπεί στην αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας, στη μείωση του κόστους και στην παραγωγή νέων προϊόντων, ενώ εκτιμάται πως δεν θα αντιμετωπίζει πρόβλημα χρηματοδότησης λόγω και της ισχυρής κεφαλαιακής διάρθρωσης που διαθέτει η εισηγμένη. Άλλωστε το τρέχον κόστος χρηματοδότησης είναι χαμηλό και κυμαίνεται μεταξύ 3% και 3,5%.

Τέλος, απαντώντας σε ερωτήσεις αναλυτών, ο κ. Τσινάβος, σημείωσε μεταξύ άλλων ότι:

• Εξετάζεται και η επέκταση δραστηριοτήτων σε άλλες χώρες, όπως για παράδειγμα στη Ρωσία μόλις αρθεί το εμπάργκο που έχει επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση προς τη χώρα αυτή. Επίσης, η εταιρεία έχει δεχτεί κρούσεις από χώρες της Ασίας (πχ Κίνα) για παροχή τεχνογνωσίας στο παγωτό και στο γιαούρτι.

• Μέσα στο 2017 είναι πιθανόν να αυξηθεί η τιμή του γάλακτος, εξέλιξη που αν γίνει, θα επηρεάσει πτωτικά το μικτό περιθώριο κέρδους (αδυναμία μετακύλισης στις τιμές των απότομων μεταβολών στο κόστος).

• Μέχρι σήμερα δεν έχει οριστικοποιηθεί η συμφωνία Μαρινόπουλου-Σκλαβενίτη και οι όποιες συζητήσεις γίνονται μεταξύ άλλων αλυσίδων και προμηθευτών, θα πρέπει να ξεκινήσουν μόνο αφού ολοκληρωθεί η συμφωνία.

• Σε ότι αφορά το εγχώριο οικονομικό κλίμα, υπάρχουν ενδείξεις σταθεροποίησης και αργής ανάκαμψης, ενώ φαίνεται πως επίκειται βελτίωση της ζήτησης.

Στέφανος Kοτζαμάνης [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v