Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Δύο συν ένας υποψήφιοι για τον ΟΛΘ

Ποια σχήματα αναμένεται να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές. Στις 24 Μαρτίου η τελική προθεσμία. Οι επιδιώξεις της κυβέρνησης. Ποιες υποχρεώσεις θα αναλάβει ο νέος ιδιοκτήτης.

Δύο συν ένας υποψήφιοι για τον ΟΛΘ

Το σχήμα στο οποίο συμμετέχει η γερμανική Deutsche Invest μαζί με τον όμιλο του Ιβάν Σαββίδη και Ευρωπαίο διαχειριστή τερματικών σταθμών σε λιμάνια και η P&O του ομίλου Dubai Ports φέρονται ως οι πλέον πιθανοί διεκδικητές του ΟΛΘ, ενώ σοβαρό ενδιαφέρον δείχνει και η ιαπωνική Mitsui.

Σύμφωνα με στελέχη που παρακολουθούν τον διαγωνισμό που προωθεί το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ), αν δεν υπάρξουν απρόοπτα, οι δεσμευτικές προσφορές θα υποβληθούν στις 24 Μαρτίου, όπως έχει ανακοινώσει η διοίκηση του Ταμείου.

Ο διαγωνισμός για τον ΟΛΘ έχει ξεκινήσει πριν από περίπου τρία χρόνια και οι πληροφορίες αναφέρουν πως και η "κυβερνητική γραμμή" είναι να μην υπάρξουν νέες καθυστερήσεις. Ειδικά όταν έχουν αντιμετωπιστεί τα ζητήματα με τον δήμο Θεσσαλονίκης και έχουν οριστικοποιηθεί οι όροι της σύμβασης που θα υπογράψει ο νέος βασικός μέτοχος του οργανισμού.

Οπως είναι γνωστό, έπειτα και από τις διαπραγματεύσεις με τους υποψηφίους, προβλέπεται πως οι υποχρεωτικές επενδύσεις του νέου ιδιοκτήτη του ΟΛΘ θα φτάσουν τα 180 εκατ. ευρώ στην επταετία. Ταυτόχρονα η δυναμικότητα του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων (container terminal) πρέπει να αυξηθεί στις 500.000 TEUs εντός εννέα ετών.

Στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού είχαν περάσει η APM Terminals (που διεκδικούσε και τον ΟΛΠ, χωρίς τελικά να υποβάλει δεσμευτική προσφορά), η Deutsche Invest, η Duferco, η ICTS, η Mitsui, η P&O, η κοινοπραξία των ρωσικών σιδηροδρόμων (RZD) με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η τουρκική Yilport Holding Inc.

Από την κινητικότητα που δείχνουν οι υποψήφιοι προκύπτει πως το σχήμα στο οποίο ο όμιλος του Ιβάν Σαββίδη θα κατέχει μειοψηφικό ποσοστό (μαζί με την Deusche Invest και ευρωπαϊκό όμιλο) θα καταθέσει σίγουρα δεσμευτική προσφορά. Δεσμευτική προσφορά περιμένουν στο ΤΑΙΠΕΔ και από τον όμιλο της Dubai Ports, αν και ο τελευταίος ελέγχει δύο άλλα λιμάνια στην περιοχή: το λιμάνι της Κωστάντζας στη Ρουμανία, καθώς και τον τερματικό σταθμό DP World Yarimca στη γειτονική Τουρκία.

Οσο για την κινητικότητα που φέρεται να δείχνουν οι Ιάπωνες της Mitsui, δεν είναι λίγοι εκείνοι που την αποδίδουν στον τοπικό τους συνεργάτη. Μένει, βέβαια, να εξακριβωθεί αν ο ιαπωνικός όμιλος θα φτάσει μέχρι το τέλος και θα καταθέσει προσφορά. Η Mitsui O.S.K. Lines (MOL) διαχειρίζεται, πάντως, δέκα τερματικούς σταθμούς διεθνώς, οι τέσσερις από τους οποίους βρίσκονται στην Ιαπωνία, οι τρεις στις ΗΠΑ, ένας στην Ταϊλάνδη, ένας στο Βιετνάμ και ένας στην Ολλανδία (Rotterdam World Gateway).

Σύμφωνα με πληροφορίες, όσοι προωθούν την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ επιδιώκουν να κατατεθούν τουλάχιστον δύο δεσμευτικές προσφορές, ώστε να μην επαναληφθεί το φαινόμενο του ενός υποψηφίου, που χαρακτηρίζει τους περισσότερους διαγωνισμούς του ΤΑΙΠΕΔ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v