Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΕΛΤΡΑΚ: Εξετάζει έκδοση εταιρικού ομολόγου

Τι δήλωσε η διοίκηση της εισηγμένης εταιρείας στην τακτική γενική συνέλευση. Ο τρόπος αντιμετώπισης της κρίσης, οι λόγοι που την οδήγησαν στη διανομή μερίσματος και το σενάριο έκδοσης εταιρικού ομολόγου.

ΕΛΤΡΑΚ: Εξετάζει έκδοση εταιρικού ομολόγου

Το ζήτημα της έκδοσης ομολογιακού δανείου που μπορεί να είναι διαπραγματεύσιμο στο Χρηματιστήριο της Αθήνας θα εξετάσει τους επόμενους μήνες η διοίκηση της ΕΛΤΡΑΚ: «Εξετάζουμε όλα τα ενδεχόμενα και θα δούμε το συγκεκριμένο ζήτημα προς το τέλος του έτους, συνεκτιμώντας το πού θα έχει διαμορφωθεί το υπόλοιπο του δανεισμού μας αλλά και το ύψος των επιτοκίων», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής της εισηγμένης Φραγκίσκος Δουκέρης, στο πλαίσιο της τακτικής γενικής συνέλευσης την Παρασκευή.

Στην ίδια συνέλευση, ψηφίστηκε η διανομή μερίσματος 0,1424 ευρώ ανά μετοχή (0,12104 ευρώ μετά την αφαίρεση της σχετικής φορολογίας), που θα καταβληθεί στις 27 Σεπτεμβρίου (δικαιούχοι οι εγγεγραμμένοι στο ΣΑΤ στις 21/9).

Η διοίκηση της ΕΛΤΡΑΚ είχε προτείνει αρχικά το 2015 τη διανομή μερίσματος 0,10 ευρώ ανά μετοχή, ωστόσο η γενική συνέλευση είχε απορρίψει τότε τη σχετική πρόταση εξαιτίας της ενδιάμεσης επιβολής των capital controls.

Φέτος, είναι η πρώτη φορά που η εισηγμένη επανέρχεται με διανομή μετρητών προς τους μετόχους της, εξηγώντας: «Πολλά ζητήματα παραμένουν ανοιχτά, ωστόσο τα πράγματα δείχνουν να εξομαλύνονται, η δεύτερη αξιολόγηση ολοκληρώθηκε, τα επιτόκια των κρατικών ομολόγων έχουν υποχωρήσει και γενικότερα οι επιπτώσεις από τα capital controls δεν ήταν τελικά τόσο τραγικές σε σχέση με αυτές που θα μπορούσαν ενδεχομένως να ήταν».

Σχετικά με την πορεία και τις προοπτικές της εταιρείας, ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΛΤΡΑΚ Γεώργιος Κόλλιας:

• Απέφυγε να αναφερθεί στην πορεία του πρώτου φετινού εξαμήνου, αναφέροντας πως η δημοσίευσή της επίκειται μέσα στον Σεπτέμβριο.

• Απαντώντας σε ερώτηση του Euro2day.gr για τον τερματισμό των οδικών αξόνων και για τις επιπτώσεις που αυτό θα μπορούσε να έχει στην εταιρεία (ζήτηση μηχανημάτων Caterpillar), σημείωσε πως εδώ και χρόνια δεν έχουν γίνει μεγάλα έργα, με εξαίρεση τους αυτοκινητόδρομους. Ο όμιλος όλα αυτά τα χρόνια δραστηριοποιείται σε αρκετούς επιμέρους χώρους, με αποτέλεσμα να έχει αντιμετωπίσει ικανοποιητικά την κρίση, διατηρώντας την υπάρχουσα υποδομή του, μέσα από διάφορες προσαρμογές. Για παράδειγμα, μπορεί να υπάρχει ζήτημα με τον αριθμό των πωλήσεων νέων εκσκαπτικών μηχανημάτων, πλην όμως η εταιρεία νοικιάζει τέτοια μηχανήματα ή υποστηρίζει τα παλαιότερα μηχανήματα (π.χ. ανταλλακτικά). Επίσης, μπορεί ο τομέας των έργων να έχει υποχωρήσει, όμως υπάρχουν άλλες δραστηριότητες που συνεχίζουν να δουλεύουν όπως, για παράδειγμα, ο κλάδος των μαρμάρων.

• Στην ΕΛΤΡΕΚΚΑ (η ΕΛΤΡΑΚ συμμετέχει με 50%, με το υπόλοιπο ποσοστό να ελέγχεται από την Autohellas) έχει γίνει αναπροσαρμογή της στρατηγικής που φαίνεται να αποδίδει, καθώς ήδη η εταιρεία έχει έρθει σε break even.

• Οι μέτριες επιδόσεις στη Βουλγαρία το 2016 ήταν αποτέλεσμα της καθυστέρησης στην υλοποίηση κατασκευαστικών έργων στη χώρα, εξαιτίας τοπικών πολιτικών εξελίξεων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v