Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Φουρλής: Βάζει στόχο διπλασιασμό πωλήσεων στο εξωτερικό

Ευκαιρία η αγορά της Τουρκίας για τον όμιλο, όπου τηρεί στάση αναμονής όσον αφορά την επένδυση στο δίκτυο. Προσδοκίες από την online παρουσία έως το 2022. Προετοιμάζονται οι γεωγραφικές επεκτάσεις αλλά και οι νέες συνεργασίες για την ανάπτυξη λιανικών concepts.

Φουρλής: Βάζει στόχο διπλασιασμό πωλήσεων στο εξωτερικό

Στη μεσοπρόθεσμη στρατηγική ανάπτυξής του εστιάζει ο όμιλος Φουρλή με ορίζοντα το 2025, προετοιμάζοντας γεωγραφικές και επιχειρησιακές επεκτάσεις, ενώ την ίδια στιγμή «τρέχει» μικρότερα projects ενίσχυσης των υφιστάμενων δραστηριοτήτων του.

Ανάμεσα σ’ αυτά είναι η ενίσχυση του «omnichannel» δικτύου πωλήσεων, όπως ανέφερε η διοίκηση του ομίλου κατά τη διάρκεια της τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων της. Ο παραπάνω σχεδιασμός συνίσταται στην παράλληλη ανάπτυξη φυσικών αλλά και ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Ειδικότερα, μέσα στο 2018, ο όμιλος σκοπεύει να λανσάρει ηλεκτρονικά καταστήματα για την Intersport σε Κύπρο, Βουλγαρία, Ρουμανία και Τουρκία, και εκτιμά ότι οι online πωλήσεις του δικτύου το 2018 θα αντιπροσωπεύουν το 4% του συνολικού τζίρου της αλυσίδας, ενώ το 2022 το ποσοστό αυτό αναμένεται να αγγίξει το 10%.

Ήδη στους 12 μήνες που τρέχει το ελληνικό online κατάστημα, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις έχουν τετραπλασιαστεί, όπως ανέφερε ο πρόεδρος του ομίλου Β. Φoυρλής. Παραλλήλως, οι on line πωλήσεις της ΙΚΕΑ σε Ελλάδα και Βουλγαρία αναμένεται να αντιπροσωπεύουν το 7,5% το 2018, με πρόβλεψη αυτό να ανέλθει στο 10 εντός της τριετίας έως το 2020.

Πέραν τούτου, ο όμιλος αναζητά τη βέλτιστη τοποθέτησή του με καταστήματα και για τα δύο concepts. Σύμφωνα με τον κ.Φουρλή, στον σχεδιασμό για την ΙΚΕΑ περιλαμβάνεται η δημιουργία καταστημάτων μικρότερου εμβαδού (city stores) και σ’ αυτό το πλαίσιο προτιμητέες περιοχές αποτελούν η Βάρνα της Βουλγαρίας αλλά και το Ηράκλειο Κρήτης. Πλάνο προσθήκης νέων καταστημάτων προγραμματίζεται επίσης και για τα δίκτυα των Intersport και Athlete’s Foot μέσα στη χρονιά.

Ο πρόεδρος του ομίλου ωστόσο επαναβεβαίωσε τις επαφές για νέες επεκτάσεις μέσω συνεργασιών σε νέες γεωγραφικές περιοχές με τους βασικούς συνεργάτες του ομίλου (ΙΚΕΑ και Intersport). Πρόσθεσε επίσης ότι ο όμιλος παραμένει προσανατολισμένος στη λιανική και έχει καταλήξει στον κλάδο που θα αποτελέσει τη νέα επενδυτική πρωτοβουλία του ομίλου. Παρά το γεγονός του ότι η διοίκηση του ομίλου δεν έδωσε περαιτέρω στοιχεία και χρονοδιαγράμματα για την κατάληξη των παραπάνω κινήσεων, ο κ. Φoυρλής, ανάφερε ότι ο μεσοπρόθεσμος στόχος του ομίλου είναι να παράγει το 70% των πωλήσεών του στο εξωτερικό (από 40% σήμερα), αποτυπώνοντας και ποσοτικά τη στόχευσή του.

Οι ξένες αγορές 

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Φoυρλής, Απόστολο Πεταλά, οι αποδόσεις από Βουλγαρία, Ρουμανία, Κύπρο και Τουρκία είναι θετικές.

Αναφερόμενος ειδικά στην τουρκική αγορά, όπου η Φoυρλής έχει προς το παρόν μικρή παρουσία με ένα δίκτυο 23 καταστημάτων, είπε πως παρά τα σημερινά της προβλήματα, η επένδυση της Φoυρλής έχει μακροπρόθεσμο χαρακτήρα. Σήμερα, η δραστηριότητα εκεί αγγίζει το 4% των συνολικών πωλήσεων μόλις το 1% των κερδών EBITDA, χωρίς η θυγατρική να φέρει δανεισμό που θα επιβάρυνε τον ισολογισμό της. Οι πωλήσεις σε τοπικό νόμισμα κατά τον κ. Πεταλά τρέχουν με ρυθμό αύξησης της τάξης του 15%, ποσοστό βέβαια που απομειώνεται όταν μεταφράζεται σε ευρώ.

Χαρακτήρισε ως εμπόδιο επέκτασης στην τουρκική αγορά τα δυσθεώρητα επίπεδα ενοικίων τα οποία φέρουν ρήτρα δολαρίου ή ευρώ, γεγονός που καθιστούν ασύμφορη τη μίσθωση λόγω και της υποτίμησης της τουρκικής λίρας. Πρόσθεσε ωστόσο ότι όπως αποδείχθηκε και στην Ελλάδα, η κρίση οδηγεί βαθμιαία σε εξορθολογισμό, που η Φουρλής θα σπεύσει να εκμεταλλευτεί. Πάντως, πρόσθεσε ότι στον σχεδιασμό γεωγραφικών επεκτάσεων, «η Τουρκία δεν βρίσκεται πρώτη στη λίστα».

Σημειώνεται, τέλος, ότι η εταιρία θα προχωρήσει σε επιστροφή κεφαλαίου 10 λεπτών ανά μετοχή στους μετόχους της.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v