Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Σε τελικό στάδιο το σχέδιο απόσχισης των παραχωρήσεων

Σε νέα θυγατρική μεταφέρονται οι συμμετοχές της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε τέσσερις παραχωρήσεις. Στόχος της κίνησης είναι η ευκολότερη πρόσβαση σε νέα κεφάλαια και η «ελάφρυνση» της μητρικής από τα δάνεια για την κατασκευή των συγκεκριμένων έργων.

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Σε τελικό στάδιο το σχέδιο απόσχισης των παραχωρήσεων

Την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης για την κατασκευή και εκμετάλλευση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου περιμένουν στον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, προκειμένου να προχωρήσει το σχέδιο απόσχισης των παραχωρήσεων του ομίλου και μεταφορά τους σε ξεχωριστή θυγατρική εταιρεία.

Προ ημερών ολοκληρώθηκε άλλη μία εκκρεμότητα έπειτα από την έγκριση, από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, της συμφωνίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την ισπανική Ferrovial, μέσω της οποίας ο ελληνικός όμιλος αποκτά το 100% των «Νέα Οδός» και «Κεντρική Οδός».

Η νέα θυγατρική, η οποία πιθανώς θα ονομάζεται «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Εταιρεία Παραχωρήσεων», θα ελέγχει το 100% της «Νέα Οδός», που διαχειρίζεται την Ιόνια Οδό και το τμήμα Μεταμόρφωση - Σκάρφεια του ΠΑΘΕ, το 100% της «Κεντρική Οδός» που κατασκευάζει και διαχειρίζεται τον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδος, το 17% της Ολυμπίας Οδού (Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα) καθώς και το ποσοστό που θα κατέχει ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην εταιρεία διαχείρισης του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου.

Η σύμβαση παραχώρησης για το νέο αεροδρόμιο της Κρήτης βρίσκεται προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο, προκειμένου στη συνέχεια να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή.

Το σχέδιο για σύσταση νέας θυγατρικής στον τομέα των παραχωρήσεων είχε ανακοινωθεί τον περασμένο Μάρτιο, όταν ο όμιλος είχε προχωρήσει στην έκδοση ομολογιακού δανείου ύψους 120 εκατ. ευρώ. Τότε η διοίκηση υποστήριζε πως ο εταιρικός μετασχηματισμός, με την ίδρυση ξεχωριστής θυγατρικής που θα ελέγχει τις παραχωρήσεις «αποσκοπεί στη βελτιστοποίηση της δυνατότητας χρηματοδότησης της εταιρείας και του ομίλου». Στη νέα θυγατρική θα μεταφερθούν οι δανειακές υποχρεώσεις που σήμερα βαρύνουν τη μητρική ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ενώ παράλληλα διευρύνονται τα περιθώρια άντλησης νέων κεφαλαίων (π.χ. με εκδόσεις ομολογιακού δανείου κ.ά.)

Ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διεκδικεί αυτή την περίοδο σειρά νέων έργων με συμβάσεις παραχώρησης όπως ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ), η Εγνατία Οδός (σε κοινοπραξία με τον γαλλικό όμιλο Egis Projects) καθώς και η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας - Περάματος.

Τι ανέφερε το ενημερωτικό δελτίο

Σύμφωνα με το ενημερωτικό δελτίο για το ομολογιακό των 120 εκατ. ευρώ, κεφάλαια που είχαν αντληθεί την περασμένη άνοιξη, «δυνάμει του σχεδίου το οποίο επεξεργάζεται η εταιρεία, η εισφορά σε είδος ή/και μεταβίβαση των ανωτέρω μετοχικών συμμετοχών θα ακολουθείται και από την εισφορά/μεταβίβαση των ομολογιών δευτερογενούς χρέους μειωμένης κατάταξης, έκδοσης των Εταιρειών Παραχώρησης Αυτοκινητοδρόμων, τις οποίες έχει αναλάβει η Εταιρεία.

Ως αντάλλαγμα των ως άνω εισφορών/μεταβιβάσεων, η Εταιρεία θα λάβει το 100% των μετοχών έκδοσης της Εταιρείας Παραχωρήσεων και μετρητά (ύψους μετρητών τουλάχιστον ίσου με το ύψος του κατά τον χρόνο του μετασχηματισμού δευτερογενούς χρέους)». Στο ενημερωτικό δελτίο επισημαίνεται πως για την ολοκλήρωση της διαδικασίας «απαιτούνται διαδικαστικές ενέργειες καθώς και η παροχή συναινέσεων, μεταξύ άλλων, και από τις δανείστριες τράπεζες της εταιρείας».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v