ΚΡΙ-ΚΡΙ: Βλέπει «φλέβα χρυσού» στην ευρωπαϊκή αγορά παγωτού

Συνέχιση των ισχυρών ρυθμών ανάπτυξης προβλέπει η γαλακτοβιομηχανία ΚΡΙ-ΚΡΙ, καθώς στο success story του γιαουρτιού έρχεται να προστεθεί και το εξαγωγικό εγχείρημα του παγωτού. «Σεβαστήκαμε το χρηματιστήριο και τους επενδυτές», δηλώνει ο πρόεδρος της εισηγμένης.

ΚΡΙ-ΚΡΙ: Βλέπει «φλέβα χρυσού» στην ευρωπαϊκή αγορά παγωτού

Στις εξαγωγές παγωτών βλέπει τη νέα φάση ανάπτυξης των εργασιών της ΚΡΙ-ΚΡΙ ο πρόεδρος της γνωστής σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας Παναγιώτης Τσινάβος και για τον λόγο αυτό, σημαντικό τμήμα του νέου επενδυτικού προγράμματος της εταιρείας θα κατευθυνθεί στην αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας του συγκεκριμένου τμήματος.

Ειδικότερα, κατά την παρουσίαση της ΚΡ-ΚΡΙ στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών, ανακοινώθηκε πως το τρέχον επενδυτικό πρόγραμμα 2017-2018 ύψους 17,5 εκατ. ευρώ, που αφορούσε στην αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας και την αναβάθμιση της ποιότητας στο γιαούρτι, θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2019, οπότε η εισηγμένη θα μπορεί χωρίς νέες επενδύσεις να υποστηρίξει τους παρατηρούμενους ρυθμούς αύξησης των εξαγωγών της για τρία ακόμη χρόνια.

Οι προοπτικές ανάπτυξης στο γιαούρτι κυρίως μέσω των εξαγωγών θεωρούνται από τη διοίκηση της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας ως ισχυρές, καθώς:

α) Το ελληνικού τύπου γιαούρτι διευρύνει τα μερίδιά του στην ευρωπαϊκή αγορά.

β) Η ΚΡΙ-ΚΡΙ, διαθέτοντας στενή πλέον συνεργασία με μεγάλες αλυσίδες λιανικής του εξωτερικού στο κομμάτι του private label, επιδιώκει (κίνηση που έχει αρχίσει να αποδίδει) να λανσάρει στα ίδια δίκτυα και τα δικά της επώνυμα προϊόντα.

γ) Η εταιρεία συνεχίζει να αναβαθμίζει μέσω επενδύσεων την ποιότητα των προϊόντων της, ενώ παράλληλα εκμεταλλεύεται τις οικονομίες κλίμακας που προκύπτουν.

Σύμφωνα ωστόσο με τον κ. Τσινάβο, η νέα μεγάλη φάση ανάπτυξης της ΚΡΙ-ΚΡΙ μπορεί να προέλθει από το παγωτό και ειδικότερα από τις εξαγωγές προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην Ευρώπη, μιας αγοράς ύψους δέκα δισ. ευρώ, το 60% της οποίας ελέγχεται από μόλις δύο ομίλους.

Έτσι, από το νέο δρομολογούμενο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους άνω των δέκα εκατ. ευρώ, το μεγαλύτερο τμήμα αυτού θα επικεντρωθεί στην αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας και στη μεγαλύτερη παραγωγική ευελιξία της μονάδας παγωτού, ενώ περίπου τρία εκατ. ευρώ θα διατεθούν για τη δημιουργία μονάδας βιοαερίου (η δεύτερη αυτή επένδυση αναμένεται να έχει περίοδο επανάκτησης κεφαλαίων τα 5-6 χρόνια και γίνεται κυρίως για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος).

Διψήφια ανάπτυξη το 2019

Σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή της εταιρείας Κων/νο Σαρμαδάκη, η ΚΡΙ-ΚΡΙ θα κλείσει το 2018 με κύκλο εργασιών υψηλότερο των 90 εκατ. ευρώ (79,2 εκατ. το 2017), ενώ με βάση τις μέχρι τώρα ενδείξεις (κλείσιμο συμβολαίων) για το 2019 προβλέπεται σίγουρα διψήφιο ποσοστό ανόδου των πωλήσεων.
Επιπρόσθετα, το 2018 χαρακτηρίστηκε από χαμηλές τιμές πρώτων υλών, εξέλιξη που βοήθησε την κερδοφορία της ΚΡΙ-ΚΡΙ. Με βάση τα μέχρι τώρα δεδομένα και το γεγονός ότι έχουν κλειστεί σημαντικές δουλειές, το κόστος των πρώτων υλών δεν αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά μέσα στο 2019 για την εταιρεία.

«Σεβαστήκαμε το Χρηματιστήριο»

Ο κ. Παναγιώτης Τσινάβος αναφέρθηκε επίσης στην πορεία της ΚΡΙ-ΚΡΙ από την είσοδό της στο ΧΑ έως σήμερα:

«Αντλήσαμε μόλις 6 εκατ. ευρώ και καταφέραμε από το 2003 έως σήμερα να αυξήσουμε τις πωλήσεις μας από τα 19,5 σε πάνω από 90 εκατ. ευρώ. Πολλαπλασιάσαμε τις εξαγωγές μας (μέσος ετήσιος ρυθμός +40% κατά την τελευταία τετραετία) και την προ φόρων κερδοφορία μας ακόμη και κατά τη διάρκεια της κρίσης (από τα 3,5 εκατ. του 2008 στα 9,9 εκατ. το 2017), ενώ αυξήσαμε κατακόρυφα τις θέσεις εργασίας, με 78 νέες προσλήψεις μόνο κατά την τελευταία διετία.

Πιστεύω ότι η ΚΡΙ-ΚΡΙ σεβάστηκε, αξιοποίησε και τίμησε τον θεσμό του χρηματιστηρίου. Θέλουμε να αυξήσουμε τη διασπορά της μετοχής και ο βασικός μέτοχος είναι διατεθειμένος να μειώσει το ποσοστό του από το σημερινό 74%, ωστόσο δεν υπάρχει καμιά βιασύνη για κάτι τέτοιο».

Τέλος, ο πρόεδρος της ΚΡΙ-ΚΡΙ απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις, ανέφερε μεταξύ άλλων:

• Εξετάζεται η είσοδος και σε νέες κατηγορίες «λειτουργικών προϊόντων» στον χώρο του γιαουρτιού.

• Εξετάζονται διάφορες ευκαιρίες ένταξης νέων κατηγοριών προϊόντων, αρκεί αυτά να μπορούν να προσφέρουν συνέργειες στα δίκτυα και τα logistics της εταιρείας.

• Στόχος είναι (και) το νέο επενδυτικό σχέδιο να ενταχθεί στον αναπτυξιακό νόμο (35% επιδότηση μέσω φοροαπαλλαγών).

• Έχουν γίνει δέκτες προφορικών εκτιμήσεων από υψηλά ιστάμενα στελέχη του Ηνωμένου Βασιλείου, πως μέσα από τη διαδικασία του Brexit, δεν θα επηρεαστούν αρνητικά οι εξαγωγές της εισηγμένης στη συγκεκριμένη χώρα.

Στέφανος Kοτζαμάνης kotzamanis@euro2day.gr

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v