Η πρωτοκαθεδρία Σκλαβενίτη στο στόχαστρο της ΑΒ

Τα σχέδια για την ανάπτυξη της αλυσίδας παρουσίασε ο νέος διευθύνων σύμβουλος Βασίλης Σταύρου. Στόχος η δημιουργία 50 νέων καταστημάτων εντός του 2019. Δεν αποκλείει το ενδεχόμενο επέκτασης μέσω εξαγορών.

Η πρωτοκαθεδρία Σκλαβενίτη στο στόχαστρο της ΑΒ

Στην επανάκτηση της πρώτης θέσης στο οργανωμένο λιανεμπόριο, προσβλέπει η «ΑΒ Βασιλόπουλος», η οποία μετά την απόκτηση της «Μαρινόπουλος» από τις «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης» βρέθηκε δεύτερη, σε μια αγορά της οποίας ο ετήσιος κύκλος εργασιών, προσεγγίζει τα 10 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με το νέο διευθύνοντα σύμβουλος της αλυσίδας Βασίλη Σταύρου, ο οποίος ανέλαβε τα καθήκοντά του τον περασμένο Οκτώβριο, το πλάνο της «ΑΒ» περιλαμβάνει σειρά ενεργειών που θα ξαναφέρουν τον όμιλο στην πρώτη θέση του κλάδου. «Έχουμε στα πλάνα μας να ηγηθούμε σε τζίρο», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι πρόκειται για έναν πολύ φιλόδοξο στόχο, καθώς σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, ο κύκλος εργασιών της «ΑΒ» το 2018 κινήθηκε στα επίπεδα των 2,1 δισ. ευρώ, ενώ για τις «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης» στα περίπου 3 δισ. ευρώ.

Στις κινήσεις της «ΑΒ» για την επανάκτηση της πρωτιάς, περιλαμβάνεται η διεύρυνση του αριθμού των καταστημάτων η καλύτερη εξυπηρέτηση των καταναλωτικού κοινού, μέσω μεθόδων δημιουργίας καλύτερης αγοραστικής εμπειρίας και παροχής εξατομικευμένων παροχών, η καινοτομία, η επιμονή στην ποιότητα και τα φρέσκα προϊόντα.

Όπως ανέφερε ο κ. Σταύρου, για το τρέχον η αλυσίδα θα υλοποιήσει επενδυτικό πλάνο ύψους 60 εκατ. ευρώ, (ανάλογο με αυτό του 2018) το οποίο προβλέπει τη δημιουργία 46 - 50 νέων καταστημάτων εκ των οποίων τα 35 θα είναι franchise.

Αναφορικά με τα σημεία που θα τοποθετηθούν τα νέα καταστήματα, γνωστοποίησε ότι θα είναι στην Αττική, όπου διαπιστώνεται πως υπάρχει ο σχετικός χώρος, η βόρεια Ελλάδα στην οποία η παρουσία της αλυσίδας δεν είναι αρκετά ισχυρή, καθώς και στα νησιά.

Ωστόσο, ο κ. Σταύρου δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο της διεύρυνσης το δικτύου και μέσω εξαγορών, σημειώνοντας ότι παρότι το πλάνο ανάπτυξης έχει βασισθεί στην οργανική ανάπτυξη, αν υπάρξει λόγος, δηλαδή μια ευκαιρία, «δεν θα λέγαμε όχι. Πάντως δεν είναι αυτοσκοπός».

Μάλιστα ο ίδιος προέβη στην εκτίμηση ότι η συγκέντρωση του κλάδου θα συνεχιστεί. «Υπάρχουν 46 - 47 παίκτες στην αγορά με τζίρο κάτω των 100 εκατ. ευρώ, ενώ μόλις 9 είναι αυτοί όπου ο τζίρος τους είναι μεγαλύτερος. Οι μικρές αλυσίδες πιέζονται και ως εκ τούτου, περιμένω έναν νέο γύρο συγκέντρωσης» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Οριακή αύξηση τζίρου

Ο διευθύνων σύμβουλος της «ΑΒ» εκτίμησε ότι η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου θα διευρυνθεί το τρέχον έτος με ρυθμούς της τάξεως 1,5% έως 2%, αναφέροντας ότι αυτή είναι η πρόβλεψη αύξησης του τζίρου και για την αλυσίδα.

Πέραν όμως των άμεσων επενδύσεων, ο κ. Σταύρου, μίλησε και για τις έμμεσες, οι οποίες και φέτος προσδιορίζονται στα 200 εκατ. ευρώ. Δηλαδή για αυτές που εντάσσονται στο πλαίσιο προσέλκυσης πελατών, όπως οι προσφορές, οι προωθητικές ενέργειες και επιβράβευση όσων κατέχουν «κάρτες πιστότητας».

Μάλιστα για τις τελευταίες, στο επόμενο διάστημα θα υπάρξει εξατομικευμένη προσέγγιση, ούτως ώστε οι κάτοχοί τους να έχουν καλύτερη αγοραστική εμπειρία. Δηλαδή με βάση τις προσωπικές αγορές - προτιμήσεις των καταναλωτών, θα παρέχονται ειδικά «μπόνους».

Στους στόχους της νέας διοίκησης, είναι και η διεύρυνση της προϊοντικής γκάμας με ράφια έτοιμου φαγητού, κάτι που σύμφωνα με τον κ. Σταύρου, θα πραγματοποιηθεί στο επόμενο διάστημα.

Παρότι ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στο λιανεμπόριο παραμένει ακόμα σε «εμβρυακά» επίπεδα, (σ.σ. το 2018 ήταν περίπου 35 εκατ. ευρώ) η «AB Βασιλόπουλος» προγραμματίζει να κινηθεί δυναμικά στο συγκεκριμένο πεδίο, το οποίο καταγράφει ετήσιο ρυθμό αύξησης της τάξεως του 25%.

Όπως ανάφερε ο κ. Σταύρου, η «ΑΒ» κατέχει ηγετική θέση στο ηλεκτρονικό εμπόριο και τους επόμενους μήνες θα υπάρξουν συγκεκριμένες κινήσεις για την περαιτέρω ενίσχυση της θέσης και την αύξηση του τζίρου της από το συγκεκριμένο κανάλι διανομής.

Τέλος ερωτηθείς για πόσο θα επηρεάσει την αλυσίδα η κατάργηση του υποκατώτατου και η αύξηση του κατώτατου μισθού, ο κ. Σταύρου απάντησε ότι δεν την επηρεάζει καθόλου, διότι η «ΑΒ Βασιλόπουλος δεν μείωσε ούτε κατά ένα σεντς τους μισθούς των 14.000 και πλέον εργαζομένων της στη διάρκεια της κρίσης».

Σταμάτης Ζησίμου s.zisimou@euro2day.gr

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus