Ανεβάζει τον πήχη των προσδοκιών η Παπουτσάνης

Υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης από το περυσινό +16,8% προβλέπει για φέτος η εισηγμένη. Η στρατηγική σε Ελλάδα και εξωτερικό, οι οικονομίες κλίμακας και η ελεύθερη παραγωγική δυναμικότητα. Η νέα θυγατρική στην Πολωνία.

Ανεβάζει τον πήχη των προσδοκιών η Παπουτσάνης

Ποσοστό ανόδου κύκλου εργασιών υψηλότερο από αυτό του 2018 (+16,8%) έχει θέσει ως φετινό στόχο η Παπουτσάνης, ενισχύοντας περαιτέρω το σύνολο των δραστηριοτήτων της σε Ελλάδα και εξωτερικό και εκμεταλλευόμενη οικονομίες κλίμακος.

Το 2018 η εισηγμένη σαπωνοποιία σημείωσε κύκλο εργασιών 24,2 εκατ. ευρώ και καθαρή κερδοφορία 1,1 εκατ. ευρώ, επιβεβαιώνοντας το turn around story που είχε ξεκινήσει από την προηγούμενη χρονιά (καθαρά κέρδη χρήσης 2017 στις 420 χιλ. ευρώ).

«Το 2018 οι πωλήσεις εξωτερικού της Παπουτσάνης αποτέλεσαν το 41% του συνόλου και φέτος αναμένεται να προσεγγίσουν το 50% ή και να το ξεπεράσουν κατά τι» είπε χαρακτηριστικά ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της εταιρείας κ. Μενέλαος Τασόπουλος, αναφερόμενος μεταξύ άλλων:

α) Στις οικονομίες κλίμακας (μείωση στο ανά μονάδα κόστος) που επιτυγχάνονται κατά τα τελευταία χρόνια και που αναμένεται να συνεχιστούν λόγω του αυξημένου όγκου παραγωγής.

β) Στο πλήρες καθετοποιημένο εργοστάσιο της εταιρείας στην Αυλίδα, που διαθέτει μεγάλη ελεύθερη παραγωγική δυναμικότητα (free capacity) σε όλους τους τομείς δραστηριοποίησης της εισηγμένης.

γ) Στο μειωμένο πλάνο επενδύσεων που σχεδιάζεται (με ό,τι αυτό σημαίνει για τις ταμειακές ροές και τον δανεισμό), εκτός αν προκύψει κάποιο νέο υποσχόμενο project.

Από την πλευρά του, ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Παπουτσάνης κ. Μιχάλης Παναγής ανέφερε μεταξύ άλλων ότι:

• Τα αποτελέσματα του 2019 θα ευνοηθούν πέρα από την αύξηση των πωλήσεων και από το γεγονός ότι η εταιρεία έχει «κλείσει» την αγορά πρώτων υλών σε ανταγωνιστικές τιμές.

• Ο δανεισμός της εταιρείας όχι μόνο βρίσκεται υπό έλεγχο αλλά επιπλέον μειώνεται.

• Ετοιμάζονται νέα επώνυμα προϊόντα της εταιρείας στο εσωτερικό.

• Υπάρχει μακροπρόθεσμος στόχος για «μεγάλα βήματα στις εξαγωγές», με ενδεικτικό στόχο να διπλασιάσουν φέτος τα σημεία πώλησης των προϊόντων τους στις ΗΠΑ.

Αντίθετα, τόσο ο κ. Τασόπουλος όσο και ο κ. Παναγής κράτησαν χαμηλούς τόνους σε ό,τι αφορά τις προσδοκίες από την πρόσφατη ίδρυση θυγατρικής εταιρείας στην Πολωνία σε συνεργασία με την τοπική σαπωνοποιία Betasoap. Η νέα εταιρεία θα εμπορεύεται τα προϊόντα της Παπουτσάνης στην αγορά της Πολωνίας, ενώ μέσω της συγκεκριμένης συνεργασίας η Παπουτσάνης στοχεύει ταυτόχρονα να διεισδύσει στην αγορά καλλυντικών της Ρωσίας και της Κοινοπολιτείας Ανεξάρτητων Κρατών.

«Την κίνηση αυτή δεν την έχουμε εντάξει στον προϋπολογισμό μας για τα νούμερα του 2019. Δεν βιαζόμαστε και θα κινηθούμε βήμα βήμα. Από το 2020 ή από το 2021 ελπίζουμε να δούμε τα πρώτα ουσιαστικά αποτελέσματα» αναφέρθηκε.

Χρονιά ανάπτυξης

Η ανάπτυξη του κύκλου εργασιών της Παπουτσάνης το 2018 οφείλεται κυρίως στη διεύρυνση των συνεργασιών της με πολυεθνικές εταιρείες, καθώς και στη σύναψη νέων συνεργασιών. Στην αύξηση των πωλήσεων συνέβαλε, επίσης, η τοποθέτηση επώνυμων προϊόντων Olivia σε νέες αγορές του εξωτερικού, με σημαντικότερη αυτή των ΗΠΑ. Θετική επίδραση είχε, παράλληλα, η σημαντική αύξηση των πωλήσεων στην κατηγορία των ειδικών σαπωνομαζών, πρώτης ύλης για την παραγωγή στερεού σαπουνιού, που διοχετεύεται σε αγορές του εξωτερικού.

Οι εξαγωγές της Παπουτσάνης ενισχύθηκαν περαιτέρω κατά 24% και ανήλθαν σε 10 εκατ. ευρώ στη χρήση 2018, που αντιπροσωπεύει ποσοστό 41% του συνολικού κύκλου εργασιών, έναντι 8,1 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης, που αντιστοιχούσε σε ποσοστό 39% του κύκλου εργασιών.

Στέφανος Kοτζαμάνης [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v