Σαράντης: Οι κινήσεις για ανάπτυξη σε όλα τα μέτωπα

Επενδύσεις 10 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα, όπου εμπορικά καταγράφει ρεκόρ, προγραμματίζει μέσα στο 2019 ο όμιλος. Η απόδοση της Ergopack και οι νέοι στόχοι εξαγορών. Η διαπραγμάτευση με την Estée Lauder και οι εναλλακτικές.

Σαράντης: Οι κινήσεις για ανάπτυξη σε όλα τα μέτωπα

Εκτιμήσεις για την απόδοση των εξαγορών και των επενδύσεων των προηγούμενων ετών -με αιχμή το νεότερο απόκτημα στην Ουκρανία-, νέες παραγωγικές επενδύσεις στην Ελλάδα αλλά και σιγουριά για τη διατήρηση της ηγετικής θέσης που κατέχει στην αγορά «ακριβών» καλλυντικών εμπεριείχε η χθεσινή παρουσίαση του ομίλου Σαράντη στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.

Όλα τα παραπάνω συνοψίστηκαν στη διατύπωση του θετικού guidance για το 2019, ωστόσο ο CFO και αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Κ. Ροζακέας τοποθετήθηκε αναλυτικότερα για τη στρατηγική και τις επιδιώξεις του εισηγμένου ομίλου.

Η Σαράντης δραστηριοποιείται ήδη σε 12 αγορές της ΝΑ Ευρώπης, πραγματοποιώντας πλέον το 66% του τζίρου της εκτός Ελλάδας. Μετά την απόκτηση της Ergopack στην Ουκρανία το 2018, έχει αυξήσει την επιρροή του στην περιοχή. Κατά τον κ. Ροζακέα, η τελευταία εξαγορά αναμένεται να παρουσιάσει τριπλασιασμό μεγεθών εντός της επόμενης τριετίας, κατακτώντας τη θέση μιας εκ των πιο αποδοτικών εξαγορών που έχει πραγματοποιήσει ο όμιλος. Ήδη στην εταιρεία έχουν πραγματοποιηθεί μίνιμουμ επενδύσεις που της επιτρέπουν να ανταποκριθεί στη ζήτηση (στην οποία υπολειπόταν το προηγούμενο διάστημα κατά 30%) και να διατηρεί το εξαγωγικό της κανάλι στις όμορες χώρες, το οποίο μάλιστα αντιπροσωπεύει το 46% των πωλήσεών της.

Η στρατηγική των εξαγορών για τον όμιλο αναμένεται να συνεχιστεί και το 2019, καθώς ήδη διεκδικεί νέες μονάδες και brands στη ΝΑ Ευρώπη.

Ελλάδα

Πέρα από την ανάπτυξη στις διεθνείς αγορές, ο όμιλος προχωρά σε επενδύσεις ύψους 10 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα και στη βιομηχανική μονάδα των Οινοφύτων, προκειμένου να εισφέρει εκεί μέρος της παραγωγής ιδιοπαραγόμενων καλλυντικών, που έως τώρα εξυπηρετούνταν από τρίτους. Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, η παραπάνω επένδυση θα «απελευθερώσει» 1 εκατ. ευρώ στην κερδοφορία του ομίλου στο μέλλον. Σημειώνεται ότι το συνολικό CAPEX για το 2019 τοποθετείται στα 12-13 εκατ. ευρώ.

Εμπορικά δε και σε ό,τι αφορά την εγχώρια αγορά, ο όμιλος καταγράφει αύξηση της τάξης του 4% στο τετράμηνο, επίδοση που ξεπερνά τον μέσο όρο της αγοράς. Τον Απρίλιο δε ο όμιλος καταγράφει «ιστορικό ρεκόρ» παραγγελιών, διορθώνοντας έτσι την ισχνή ζήτηση του α' τριμήνου.

H Estée Lauderκαι οι ευκαιρίες

Παρά το γεγονός του ότι ο κύριος όγκος των εργασιών του ομίλου προέρχεται από τα ιδιοπαραγόμενα προϊόντα στους τομείς καλλυντικών και ειδών οικιακής χρήσης, η θέση του στην αγορά επιλεκτικής διανομής καλλυντικών είναι κρίσιμη και αποτελεί βαρόμετρο για την εγχώρια αγορά. Αιχμή του δόρατος αυτής της παρουσίας αποτελεί το joint venture με τον κολοσσό της Estée Lauder στην Ελλάδα, το οποίο μάλιστα είναι και το μοναδικό που διατηρεί ο αμερικανικός όμιλος στην Ευρώπη. Ο εν λόγω συνεταιρισμός πραγματοποιήθηκε το 2000 -ως απόρροια μιας μακράς σχέσης αντιπροσώπευσης που διατηρούσε η οικογένεια Σαράντη με την Estée Lauder- και ο οποίος λήγει το 2021.

Η διοίκηση του ομίλου, κατά την  παρουσίαση στην ΕΘΕ, ενημέρωσε πως ήδη πραγματοποιούνται επαφές για την ανανέωση σύμβασης του joint venture, εκτιμώντας ότι ενδεχομένως το ζήτημα θα λήξει μέσα στο 2019. Σημειώνεται ότι το 2018, ο τομέας επιλεκτικής διανομής του ομίλου Σαράντη (όπου αθροίζονται εκτός από την Estée Lauder, η αντιπροσώπευση της φίρμας La Prairie αλλά και άλλων αντιπροσωπειών αρωμάτων) παρουσίασε αύξηση πωλήσεων κατά 2,31% και κερδοφορίας κατά 17%.

Κατά τον κ. Ροζακέα ωστόσο, ακόμη και αν δεν υπάρξει θετική κατάληξη στη διαπραγμάτευση με την Estée Lauder, η Σαραντης έχει αφενός ευκαιρίες να καλύψει το κενό και αφετέρου να λάβει ανταπόδοση της επένδυσης που έχει πραγματοποιήσει για τη φίρμα.

Σε σχετική ερώτηση του Euro2day.gr ανάφερε ότι στην ενδεχόμενη λύση συνεργασίας, η Σαραντης θα λάβει 20 εκατ. ευρώ -ποσό που αντιστοιχεί με την αποτίμηση του joint venture στα «βιβλία» της-, ενώ υπογράμμισε πως σε μια τέτοια περίπτωση, θα μπορέσει να καλύψει τo business με νέα αντιπροσωπεία.

Η παρατήρηση έχει βαρύνουσα σημασία σε μια εποχή όπου στην ελληνική αγορά και εξαιτίας του σκανδάλου Folli Follie βρίσκεται στον «αέρα» ένα διόλου ευκαταφρόνητο χαρτοφυλάκιο καλλυντικών προϊόντων, που περιλαμβάνει την ιαπωνική φίρμα καλλυντικών Shiseido αλλά και αρωματικά προϊόντα του γκρουπ Coty.

Υπενθυμίζεται δε ότι ήδη η εταιρεία συνήψε συμφωνία μέσα στο καλοκαίρι του 2018 με την Coty για την αντιπροσώπευση των προϊόντων Wella, γεγονός που προοιωνίζεται την κατάληξη του χαρτοφυλακίου αρωμάτων από τη Folli Follie Cosmetics στη Σαραντης.

Πέννυ Κούτρα p.koutra@euro2day.gr

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v