Κρι Κρι: Τα σχέδια για Μεγάλη Βρετανία και οι νέες επενδύσεις

Στοχευμένη ανάπτυξη σε προϊόντα γιαουρτιού και παγωτού διατηρεί η βιομηχανία. Ανοίγει νέες αγορές και επεξεργάζεται αμυντικά σενάρια για ένα ενδεχόμενο Brexit. Νέες επενδύσεις έως το 2021. Ανοιχτή σε στρατηγικό επενδυτή η διοίκηση.

Κρι Κρι: Τα σχέδια για Μεγάλη Βρετανία και οι νέες επενδύσεις

Οι επενδύσεις στην παραγωγή και στη δημιουργία νέων προϊόντων αλλά και στρατηγικές που θα προστατέψουν την εξαγωγική της δυναμική έχει στο πλάνο της για την προσεχή τριετία η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία Κρι Κρι.

Η εταιρεία, η οποία αναμένεται να κλείσει τη χρήση του 2019 με διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης πωλήσεων και τζίρο άνω των 100 εκατ. ευρώ, μοιράζει ήδη τις πωλήσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό, καθώς ο εξαγωγικός τζίρος αγγίζει πλέον το 40% των ενοποιημένων πωλήσεων.

Η μεγαλύτερη της αγορά δε είναι η Μεγάλη Βρετανία, όπου πραγματοποιείται το 18% των ετήσιων πωλήσεων (κυρίως με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας), και όπου διαθέτει μακροχρόνιες συνεργασίες. Η εκκρεμότητα του Brexit και οι ενδεχόμενες επιπτώσεις του στις εξαγωγές της εταιρείας έχουν τεθεί από νωρίς στο επίκεντρο του σχεδιασμού της, προκειμένου να δημιουργηθούν αναχώματα.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Kρι Kρι, κ. Π. Τσινάβο, ένα ελεγχόμενο Brexit θα επιβαρύνει με εκτελωνιστικά και μεταφορικά κόστη τις εξαγωγές της εταιρείας με ένα ποσοστό 2%-3%, το οποίο η εταιρεία δύναται να απορροφήσει προκειμένου να διατηρήσει «ανοιχτή» την αγορά. Στο ενδεχόμενο επίσης ενός άτακτου Brexit και της επιβολής δασμών (γεγονός που ο κ. Τσινάβος θεωρεί αδύναμη πιθανότητα, λόγω του ελλείμματος μεταποιημένων γαλακτοκομικών στη Μεγ. Βρετανία), επανέλαβε την πιθανότητα παραγωγής προϊόντων γιαουρτιού στη Βρετανία σε συνεργασία με τοπικό συνεργάτη.

Πέραν αυτού ωστόσο η Kρι Kρι ανοίγει νέες αγορές στην Ευρώπη -περιοχή όπου εκτιμά ότι διαθέτει τη δυνατότητα διείσδυσης-, επεκτείνοντας συνεργασίες σε Βέλγιο, Ολλανδία, Σουηδία κ.α. Συνολικά η εταιρεία εξάγει σε 30 αγορές, με ισχυρότερες εκείνες της Μεγ. Βρετανίας και της Ιταλίας.

Σε ό,τι αφορά στην εσωτερική αγορά, η εταιρεία συνεχίζει να κερδίζει μερίδια αγοράς, να δημιουργεί νέα προϊόντα, συχνά σε συνεργασία με ελληνικές εταιρείες αλλά και να επενδύει κεφάλαια στην παραγωγή της.

Ειδικότερα, η Kρι Kρι προγραμματίζει επενδύσεις 27 εκατ. ευρώ για την τριετία 2019-2021. Από αυτά τα κεφάλαια, τα 12 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν για την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας, ενώ σημαντικά κεφάλαια θα κατευθυνθούν σε νέα γραμμή παραγωγής παγωτού.

Το μερίδιο αγοράς της Kρι Kρι στην Ελλάδα διαμορφώνεται σήμερα στο 15,8% στην αγορά των επώνυμων γιαουρτιών. Σύμφωνα με τον κ. Τσινάβο, η διείσδυση της Κρι Κρι στα ελληνικά νοικοκυριά είναι πολύ μεγάλη καθώς παράγει πάνω από το 80% των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας, με αποτέλεσμα περίπου ένα στα τέσσερα γιαούρτια στην ελληνική αγορά να έχουν παραχθεί από την εταιρεία. Στα παιδικά γιαούρτια, η εταιρεία έχει την πρώτη θέση με 38%. Στο βρεφικό γιαούρτι που λάνσαρε πρόσφατα έχει κατακτήσει μερίδιο 7%. Επίσης το μερίδιο αγοράς (σε όγκο) παγωτού στην Ελλάδα διαμορφώνεται σε 15,5%. Σημειώνεται ότι η εταιρεία διαθέτει 16.500 σημεία πώλησης στην Ελλάδα και 5.000 σημεία πώλησης σε Κύπρο, Βόρεια Μακεδονία, Αλβανία, Ιράκ και Κίνα.

Σε βάθος χρόνου, ο κ. Τσινάβος δεν απέκλεισε για μία ακόμη φορά το ενδεχόμενο εισόδου στρατηγικού συνεργάτη στην εταιρεία, με στόχο πάντα την ανάπτυξή της, επισημαίνοντας ότι δεν θα είχε πρόβλημα -υπό τις παραπάνω προϋποθέσεις-, το ποσοστό του να μειωθεί στο 60% από περίπου 75% που είναι σήμερα. Παράλληλα υποστήριξε ότι η Kρι Kρι δεν ενδιαφέρεται να προχωρήσει σε εξαγορά άλλης εταιρείας, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά ότι «η ελληνική αγορά είναι πολύ μικρή για μια εταιρεία να διαθέτει πολλά brands στην ίδια κατηγορία».




Πέννυ Κούτρα p.koutra@euro2day.gr

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v