Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Αττικά Πολυκαταστήματα: Τα νέα κεφάλαια, τα ονόματα και το... Ελληνικό

Ρευστότητα αλλά και διαπραγματευτική ισχύ κερδίζει η Αττικά Πολυκαταστήματα από τη συμφωνία εισόδου των νέων μετόχων. Το σχέδιο προσέλκυσης πολυτελών φιρμών, η προοπτική του Ελληνικού και οι επιμέρους στρατηγικές.

Αττικά Πολυκαταστήματα: Τα νέα κεφάλαια, τα ονόματα και το... Ελληνικό

Το πρώτο μεγάλο επενδυτικό deal στο εγχώριο λιανεμπόριο μετά από μια δεκαετία και πλέον (από την εποχή της ενεργοποίησης εφοπλιστών σε NotosCom και ElmecSports, αλλά και του μπαράζ εξαγορών της Folli Follie) σηματοδότησε η είσοδος επενδυτικών κεφαλαίων στην εταιρεία Αττικά Πολυκαταστήματα.

Αν και μέχρι στιγμής δεν έχει δημοσιοποιηθεί το ποσοστό που καταλαμβάνει το σχήμα εφοπλιστικών και επιχειρηματικών κεφαλαίων στο μετοχικό κεφάλαιο της εμπορικής εταιρείας, ούτε ασφαλώς το τίμημα που καταβλήθηκε, εντούτοις η παραπάνω κίνηση αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης στην Αττικά Πολυκαταστήματα και στην προοπτική της.

Όπως έχει ήδη γράψει το Εuro2day.gr, μετά την αποδέσμευση της Αττικά Πολυκαταστήματα από τον όμιλο Folli Follie, η διοίκησή της επιδίωκε τη διεύρυνση της μετοχικής της βάσης. Η είσοδος εφοπλιστών, του Ιδρύματος Ωνάση και άλλων ισχυρών επενδυτών προσφέρει κεφάλαια αλλά και διαπραγματευτική ισχύ, δεδομένου ότι τα επιχειρηματικά deals αντιπροσώπευσης συχνά επηρεάζονται από το πρεστίζ των εμπλεκόμενων μερών.

Η ίδια η εταιρεία διατηρεί έναν από τους υγιέστερους οικονομικούς ισολογισμούς της εγχώριας αγοράς εμπορίου, ωστόσο, η οικονομική και επιχειρηματική συγκυρία φαίνεται ότι δημιούργησε τις απαραίτητες συνθήκες για την ενεργοποίηση κεφαλαίων, που έως πρότινος αδιαφορούσαν για τη λιανική.

Πέρα από το προφίλ της Αττικά Πολυκαταστήματα και την εμπιστοσύνη στη διοίκησή της, η είσοδος του επενδυτικού σχήματος εκτιμάται ότι υπολόγισε στις νέες αγορές που θα φέρει ο τουρισμός και το πρότζεκτ του Ελληνικού στην εγχώρια αγορά.

Παράλληλα, η Αττικά Πολυκαταστήματα αποτελεί σήμερα τον μοναδικό υγιή πόλο λιανικής εμπορικής δραστηριότητας σε ένδυση, υπόδηση και καλλυντικά, καθώς μετά την κατάρρευση της Folli Follie και την προσπάθεια ανασύνταξης της Notos Com, είναι η μόνη η οποία μπορεί να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες και να δημιουργήσει μια νέα καταναλωτική πρόταση.

Η στρατηγική

Σύμφωνα με πληροφορίες του Εuro2day.gr, η διοίκηση της Αττικά Πολυκαταστήματα σχεδιάζει τον μετασχηματισμό της σε μια εταιρεία συμμετοχών όπου θα ενταχθούν οι βραχίονες χονδρικού, λιανικού και ηλεκτρονικού εμπορίου.

Ειδικότερα, κάτω από την ομπρέλα της θα περιέλθει η εταιρεία χονδρικής ενδυμάτων που έχουν συστήσει οι παλαιοί μέτοχοι της Αττικά Πολυκαστήματα (Κ. Λαμπρόπουλος, Κ. Τσουβελεκάκης, Α. Σγουμπόπουλος) με τον κ. Α. Στράτο, και η οποία έχει ήδη προσαρτήσει αντιπροσωπείες σημαντικών φιρμών. Σήμερα εκτιμάται ότι η εν λόγω εταιρεία σε ετήσια βάση θα πραγματοποιεί τζίρο της τάξης των 10 εκατ. ευρώ, ωστόσο ο σχεδιασμός περιλαμβάνει τη διεκδίκηση σημαντικών νέων αντιπροσωπειών που θα πολλαπλασιάσουν τον κύκλο εργασιών.

Στο βάθος αυτού του σχεδιασμού βρίσκεται η ενεργοποίηση στο εμπορικό τμήμα του πρότζεκτ του Ελληνικού, όπου θα εκπροσωπηθούν πολυτελείς φίρμες ένδυσης τόσο στα malls που σχεδιάζονται, όσο και στους επιμέρους λιανικούς χώρους.

Αυτή καθεαυτή η δραστηριότητα στον τομέα των πολυκαταστημάτων αποτελεί το core business της νέας holding με την υφιστάμενη δραστηριότητα των Attica αλλά και με την προοπτική δημιουργίας νέου πολυκαταστήματος στη νότια πλευρά του Ελληνικού, στην «καρδιά» δηλαδή του αρχικού σχεδιασμού της Lamda Development (πλησίον του καζίνο, της μαρίνας και του συγκροτήματος πολυτελών κατοικιών).

Υπενθυμίζεται ότι η Αττικά Πολυκαταστήματα έχει ήδη κατοχυρώσει θέση στρατηγικού συνεργάτη της Lamda Develοpment, καθώς κατέχει εδώ και μια διετία μειοψηφική μετοχική συμμετοχή.

Επιπλέον σχεδιάζεται η ενίσχυση της δραστηριότητας της Care Lab, εταιρείας που «τρέχει» τις αντιπροσωπείες καλλυντικών του ομίλου αλλά και τη λιανική παρουσία σε φυσικό και ηλεκτρονικό δίκτυο.

Τέλος, σχεδιάζεται η αναβάθμιση της ηλεκτρονικής παρουσίας του ομίλου Αττικά Πολυκαταστήματα -πέραν των καλλυντικών-, αρχής γενομένης με τη δημιουργία πλατφόρμας όπου αρχικώς θα εμπορεύεται αξεσουάρ και εντέλει το σύνολο των ειδών ένδυσης και υπόδησης που διαχειρίζεται η εταιρεία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v