Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ανάκαμψη στο 3ο τρίμηνο είδε η Φουρλής

Επενδύσεις στο e-commerce και νέα concepts για την ΙΚΕΑ βρίσκονται στην ατζέντα του ομίλου. Η επίδραση του ΔΛΠ 16 και η πίεση στις ταμειακές ροές, λόγω αυξημένων υποχρεώσεων προς την InterIkea. Η πρόοδος για την ΑΕΕΑΠ.

Ανάκαμψη στο 3ο τρίμηνο είδε η Φουρλής

Σταδιακή βελτίωση στην εγχώρια δραστηριότητα και σταθερές επιδόσεις από τις αγορές του εξωτερικού αθροίζει στο γ' τρίμηνο του 2019 ο όμιλος Φουρλή.

Σύμφωνα με την ενημέρωση που παρείχε η διοίκηση της εταιρείας στην τηλεδιάσκεψη ενημέρωσης των αναλυτών, «οδηγός» της ανάπτυξης αποτελεί μεταξύ άλλων το κανάλι ηλεκτρονικού εμπορίου. Σύμφωνα με τον CEO του ομίλου Α. Πεταλά, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις αγγίζουν πλέον το 15% του τζίρου του ομίλου. Προκειμένου να υποστηρίξει αυτή την τάση ο όμιλος επενδύει αφενός στη δημιουργία e-shops για την Intersport αλλά και στην αναβάθμιση της πλατφόρμας της IKEA.

Ο όμιλος συνεχίζει ωστόσο σταθερά να υποστηρίζει και το φυσικό δίκτυο καταστημάτων, προσθέτοντας 5 νέα σημεία Intersport και 2 pick up points ΙΚΕΑ μέσα στο 2019. Παράλληλα, υποστηρίζει τη δημιουργία μικρότερων φυσικών καταστημάτων ΙΚΕΑ ( 7.000-5.000 τ.μ.) αρχής γενομένης από τη Βάρνα της Βουλγαρίας, όπου προετοιμάζεται το πρώτο κατάστημα αυτού του concept. Στο στόχαστρο της Φoυρλής για την ανάπτυξη αντίστοιχων καταστημάτων στην Ελλάδα βρίσκονται επίσης οι αγορές της Κρήτης και της Πάτρας.

Τo concept Ikea ωστόσο αναμένεται να μεταβληθεί στο μέλλον, μια και η InterIkea δοκιμάζει νέα formats. Στο πλαίσιο αυτό ο όμιλος Φουρλή έχει επιλεγεί, κατά τον κ. Πεταλά, για την εφαρμογή νέων στρατηγικών.

Ειδικότερα, αυτές αφορούν στη δημιουργία shop in a shop άλλων λιανεμπόρων εντός των μεγάλων εμβαδού ΙΚΕΑ (προκειμένου να αυξηθεί η επισκεψιμότητα) αλλά και η δημιουργία θεματικών καταστημάτων στον αστικό ιστό των μεγάλων πόλεων. Η τελευταία εκδοχή αφορά σε μικρά καταστήματα που θα παρουσιάζουν θεματικές συλλογές της ΙΚΕΑ (αξεσουάρ, διακόσμηση, είδη κουζίνας κ.λπ.).

Σε ό,τι αφορά την πρόβλεψη για το δ' τρίμηνο της χρήσης, η διοίκηση του ομίλου Φουρλή καταγράφει θετικές ενδείξεις τόσο στα εμπορικά concepts όσο και στις περιοχές δραστηριοποίησης.

Πέραν των εμπορικών επιδόσεων, ο όμιλος στη φετινή χρήση προσαρμόζεται τόσο στην επιρροή του ΔΛΠ 16 όσο και στην αλλαγή της τιμολογιακής πολιτικής της InterIkea, επανερχόμενος στην προ κρίσης κατάσταση.

Σύμφωνα με τον CFO του ομίλου Γ. Αλεβίζο, οι ταμειακές ροές του ομίλου πιέζονται φέτος από τις αυξημένες υποχρεώσεις προς τους Σουηδούς, με 19 εκατ. ευρώ, ωστόσο, το 2020 οι ταμειακές ροές του ομίλου θα επανέλθουν. Ειδικότερα για την επιρροή του ΔΛΠ 16 (που αφορά στην αποτύπωση των μισθωμάτων στο ισολογισμό των εταιρειών) εκτίμησε ότι η αρνητική επίδραση θα είναι της τάξης των 3 εκατ. ευρώ.

Τέλος, ο όμιλος εργάζεται για τη σύσταση της AEEAΠ, η οποία έως το τέλος του χρόνου αναμένεται να λάβει τις σχετικές εγκρίσεις εισαγωγής στο ΧΑ. Πέραν των τυπικών διαδικασιών, ο κ. Πεταλάς ανέφερε ότι στη φάση της επιχειρησιακής της ανάπτυξης η εταιρεία θα αναζητήσει την ενίσχυσή της με κεφάλαια παρά με την εισφορά ακινήτων.

Πέννυ Κούτρα [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v