Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Νέο κατάστημα ΙΚΕΑ στον Πειραιά ετοιμάζει ο όμιλος Φουρλή

Εκτοξεύτηκαν οι online πωλήσεις το δίμηνο Μαρτίου-Απριλίου. Πάνω κατά 25% και 15% αντίστοιχα Ιntersport και ΙΚΕΑ τις πρώτες μέρες επαναλειτουργίας. Πίεση για αλλαγή των όρων των εμπορικών μισθώσεων για όλο το 2020.

Νέο κατάστημα ΙΚΕΑ στον Πειραιά ετοιμάζει ο όμιλος Φουρλή

Σε εξισορρόπηση των απωλειών του διμήνου Μαρτίου-Απριλίου, τόσο από τη δυναμική ανάπτυξη του ηλεκτρονικού καναλιού όσο και από τις θετικές ενδείξεις πωλήσεων τις πρώτες ημέρες μετά την άρση του lockdown, προσβλέπει η διοίκηση του ομίλου Φουρλή.

Την ίδια ώρα, ωστόσο, συνεχίζει τη στρατηγική διαχείρισης λειτουργικού κόστους και ταμειακών ροών, ενώ επιταχύνει επενδύσεις προκειμένου να αποκτήσει πλεονέκτημα σε μια αγορά που θα ανταγωνίζεται πλέον για τα μερίδια αγοράς παρά για τον διαμοιρασμό μιας αυξημένης πίτας.

Η διοίκηση του ομίλου ανάφερε επίσης ότι στην επικείμενη Γ.Σ. των μετόχων θα προτείνει τη μη διανομή μερίσματος για τη χρήση του 2019, προκειμένου να διατηρήσει την ταμειακή της επάρκεια.

Επιδόσεις

Σύμφωνα με τον CEO του ομίλου Απ. Πεταλά, στο πλαίσιο της ενημέρωσης αναλυτών για τα αποτελέσματα του α’ τριμήνου του 2020, οι πωλήσεις μετά την άρση του lockdown για την ΙΚΕΑ (σε Ελλάδα, Βουλγαρία, Κύπρο) αυξάνουν 15% (σε συγκρίσιμη βάση με τις αντίστοιχες ημέρες του 2019), ενώ της Intersport κατά 25%. Σημειώνεται ωστόσο ότι μέχρι στιγμής, λειτουργούν 76 καταστήματα Intersport και Athlete’s Foot, ενώ 60 σημεία παραμένουν κλειστά σε Ρουμανία, Ελλάδα, Τουρκία, Βουλγαρία, με προοπτική να είναι σε πλήρη λειτουργία έως τις αρχές Ιουνίου.

To e-commerce της ΙΚΕΑ υπήρξε λειτουργικό και στις τρεις χώρες δραστηριοποίησης και παρουσίασε εκτόξευση πωλήσεων κατά 150% τον Μάρτιο, 250% τον Απρίλιο, ενώ συνεχίζει και τον Μάιο με ρυθμό αύξησης των μηνιαίων πωλήσεων κατά 250%. Σημειώνεται ότι το προηγούμενο διάστημα, το ηλεκτρονικό κανάλι της ΙΚΕΑ έτρεχε με ρυθμό αύξησης των πωλήσεων κατά 10% σε μηνιαία βάση, ενώ το 2019 οι ηλεκτρονικές πωλήσεις αντιπροσώπευσαν το 10% του ενοποιημένου κύκλου εργασιών.

Εντυπωσιακή αύξηση πωλήσεων παρουσίασε και το ηλεκτρονικό κατάστημα της Intersport, το οποίο ωστόσο λειτουργεί μόνο στην ελληνική αγορά. Το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου έτρεχε με +130%, τον Μάρτιο με +280% και τον Απρίλιο με +720! Συνολικά το 2019 οι πωλήσεις του ηλεκτρονικού καταστήματος αντιπροσώπευσαν το 5% του κύκλου εργασιών των αλυσίδων αθλητικών του ομίλου.

Κατά τον ίδιο, τα εμπορικά concepts του ομίλου εμφανίζονται «αμυντικά», με τη ζήτηση να στρέφεται προς τους συγκεκριμένους κλάδους. Πέραν αυτό, ο κ. Πεταλάς εκτίμησε ότι στην παρούσα κρίση, ο ανταγωνισμός θα επιβαρύνει τις μικρότερες επιχειρήσεις, δίνοντας επιπλέον μερίδια στους μεγάλους των κλάδων.

Κόστος 

Σύμφωνα με τον CEO του ομίλου κ. Απ. Πεταλά, στο πλαίσιο της ενημέρωσης αναλυτών για τα αποτελέσματα του α’ τριμήνου του 2020, ο όμιλος περιόρισε κατά 13 σχεδόν εκατ. ευρώ το λειτουργικό του κόστος το δίμηνο Μαρτίου-Απριλίου (5 εκατ. ευρώ το Μάρτιο, σχεδόν 8 εκατ. ευρώ τον Απρίλιο), επωφελούμενος από τα κρατικά μέτρα στήριξης τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, κυρίως σε ό,τι αφορά μισθούς, φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις. Σημειώνεται ότι το μέσο μηναίο λειτουργικό κόστος του ομίλου ανέρχεται σε 15 εκατ. ευρώ περίπου, όπου το 45% αφορά σε μισθούς, 20% σε ενοίκια και 10% σε έξοδα μάρκετινγκ.

Κατά τον κ. Πεταλά, είναι προς το παρόν ασαφές ποιο θα είναι το recovery στη ζήτηση, έτσι ώστε να προσδιοριστεί επακριβώς η περαιτέρω συγκράτηση του λειτουργικού κόστους τους προσεχείς μήνες του 2020, με το σύνολο των δραστηριοτήτων του ομίλου σε λειτουργία. Αρκέστηκε στο να επισημάνει πως θα συνεχιστεί η διαπραγμάτευση για την αναπροσαρμογή των ενοικίων στα 160 ακίνητα που μισθώνει ο όμιλος, πέραν του περασμένου διμήνου, για το σύνολο του 2020. Ειδικότερα, ανάφερε πως ο όμιλος στοχεύει σε συμβάσεις ενοικίων που θα συνδέονται μόνον με τον παραγόμενο τζίρο, χωρίς μίνιμουμ αμοιβή μισθώματος.

Πέραν των παραπάνω, ο όμιλος διατηρεί υψηλή ρευστότητα για την προώθηση τόσο των επενδύσεών του, όσο και για απαραίτητο κεφάλαιο κίνησης. Τον Μάρτιο του 2020, διέθετε ρευστότητα της τάξης των 83 εκατ. ευρώ, η οποία παρέμεινε αμετάβλητη και στο τέλος Απριλίου. Αυτή ενισχύθηκε τόσο από νέες πιστωτικές γραμμές όσο και από συμφωνίες μετάθεσης πληρωμών σε μεγάλους προμηθευτές όπως οι ΙντερΙΚΕΑ, Nike και Adidas.

Επενδύσεις

Η διοίκηση του ομίλου ανάφερε ότι επιταχύνονται επενδύσεις με έμφαση και στους δύο κλάδους δραστηριοποίησης αλλά και στην ενίσχυση της ηλεκτρονικής του παρουσίας. Ήδη λανσαρίστηκε το ηλεκτρονικό κατάστημα της Athlete’s Foot, το ηλεκτρονικό κατάστημα Intersport στην Κύπρο και πριν λίγες μέρες στην Τουρκία, ενώ έως τις 15 Ιουνίου θα λανσαριστούν τα ομώνυμα e-shops σε Ρουμανία και Βουλγαρία.

Ο όμιλος επεκτείνει δε κατά 3.000 τ.μ. το logistic center, με ορίζοντα ολοκλήρωσης της επένδυσης στα μέσα Ιουλίου.

Παράλληλα, αμέσως μετά το lockdown εγκαινίασε το νέο flagship store της Intersport και της Athlete’s Foot στην οδό Ερμού, ενώ έως το τέλος του έτους θα δημιουργήσει 3 ακόμη καταστήματα αθλητικών στη Ρουμανία. Τον Σεπτέμβριο αναμένεται επίσης να λειτουργήσει το νέο κατάστημα ΙΚΕΑ στη Βάρνα -βάσει του νέου concept- με εμβαδό 8.000 τ.μ. Η διοίκηση του ομίλου επιφύλασσε επίσης είδηση για τη δημιουργία μίνι-ΙΚΕΑ στον Πειραιά, σε κατάστημα μόλις 2.000 τ.μ. από τον προσεχή Οκτώβριο.

Το συνολικό επενδυτικό πλάνο του ομίλου διαμορφώνεται πλέον στα 18 εκατ. ευρώ για το σύνολο του 2020.

Πέννυ Κούτρα [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v