Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Στροφή στο ηλεκτρονικό εμπόριο για την H&M

Μεγάλες επιπτώσεις συνεχίζει να καταγράφει ο σουηδικός πολυεθνικός όμιλος ένδυσης, ο οποίος αναδιατάσσει το πλάνο επενδύσεών του υπέρ του ψηφιακού καναλιού. Τα σχέδια για την Ελλάδα.

Στροφή στο ηλεκτρονικό εμπόριο για την H&M

Πτώση πωλήσεων που άγγιξε το 50% παρουσίασε η σουηδική πολυεθνική αλυσίδα ένδυσης H&M, ως απόρροια των υποχρεωτικών lockdown αλλά και της πτώσης της ζήτησης για είδη ένδυσης και υπόδησης που καταγράφεται παγκοσμίως.

Ο όμιλος -αν και δεν έδωσε αναλυτικά στοιχεία πωλήσεων για όλες τις αγορές δραστηριοποίησης- ανακοίνωσε πως οι πωλήσεις το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαΐου 2020 υποχώρησαν στα 28,66 δισ. σουηδικές κορώνες (2,72 δισ. ευρώ) έναντι 57,47 εκατ. σουηδικές κορώνες το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Η πτώση ωστόσο συνεχίζεται και μετά τη σταδιακή άρση των περιορισμών λειτουργίας των φυσικών καταστημάτων καθώς, σύμφωνα με τα στοιχεία, ο όμιλος καταγράφει κάμψη εσόδων κατά 30% και στο διάστημα 1-13 Ιουνίου. Μέχρι σήμερα, περίπου 900 καταστήματα του δικτύου του παγκοσμίως παραμένουν κλειστά, ενώ η on line παρουσία του έχει αποκατασταθεί στις 48 από τις 51 αγορές όπου διαθέτει ψηφιακή παρουσία.

Τα ηλεκτρονικά καταστήματα υπήρξαν εξάλλου και εκείνα που εμφάνισαν θετικό πρόσημο στο επίμαχο διάστημα, με ενοποιημένη αύξηση πωλήσεων κατά 30%, ποσοστό που ωστόσο δεν κατάφερε να περιορίσει την απώλεια από τις φυσικές αγορές.

Πέραν των εξελίξεων που επέφερε η πανδημία στο σύνολο της αγοράς και ειδικότερα στο σουηδικό γκρουπ, η στροφή των επενδύσεων σε ψηφιακά κανάλια ήταν μια προαποφασισμένη κίνηση. Στο νέο τοπίο ωστόσο που διαμορφώνεται, η H&M προχώρησε σε αναθεώρηση του ενοποιημένου επενδυτικού της πλάνου, μειώνοντας τις προγραμματισμένες δαπάνες στα 5 δισ. σουηδικές κορώνες από 8,5 δισ. κορώνες στο αρχικό σχέδιο, και κατά 50% σε σχέση με το 2019, όπου οι επενδύσεις της άγγιξαν τα 10 δισ.

Σε επίπεδο φυσικού δικτύου αναμένεται να δημιουργήσει 165 νέα σημεία για όλες τις αλυσίδες του γκρουπ, κλείνοντας ωστόσο παράλληλα 130 υφιστάμενα σημεία και προσθέτοντας ουσιαστικά 35 νέα καταστήματα στο παγκόσμιο δίκτυό της.

Ο κύριος όγκος των επενδύσεων θα στραφεί λοιπόν στις υποδομές υποστήριξης του ηλεκτρονικού καναλιού και σ’ αυτό το πλαίσιο, μερίδιο καταλαμβάνει και η Ελλάδα. Ήδη το γκρουπ λάνσαρε το ηλεκτρονικό κατάστημα της φίρμας Monki (νεανική ένδυση για άνδρες και γυναίκες) σε Ελλάδα και Κύπρο. Η ενεργοποίησή της στην Ελλάδα αποτελεί το πρώτο βήμα του σχεδιασμού επέκτασης, καθώς ο όμιλος έχει προαναγγείλει την ίδρυση e-shops τόσο για τις φίρμες COS, Arket και Otherstories μέσα στο 2020.

Υπενθυμίζεται πως η H&M εγκαταστάθηκε στην Ελλάδα το 2007 και έως σήμερα έχει αναπτύξει ένα δίκτυο 35 σημείων της ομώνυμης αλυσίδας ένδυσης, χωρίς ωστόσο να έχει προχωρήσει σε επενδύσεις υποστήριξης των υπόλοιπων φιρμών του ομίλου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v