Coca Cola HBC: Η αβεβαιότητα για το 4ο τρίμηνο και οι άμυνες

Σε συγκράτηση των περιθωρίων κέρδους προσβλέπει ο όμιλος. Η μετατόπιση της κατανάλωσης «εντός σπιτιού» και το αντίβαρο από το πάγωμα της αγοράς HORECA. Τα μηνύματα από το λανσάρισμα της Costa Coffee.

Coca Cola HBC: Η αβεβαιότητα για το 4ο τρίμηνο και οι άμυνες

Μείωση πωλήσεων σε όγκο κατά 1,8% κατέγραψε τον Οκτώβριο του 2020, o μεγαλύτερος εμφιαλωτής Coca Cola HBC, επίδοση που κατά τη διοίκηση του ομίλου αποτελεί θετική ένδειξη, δεδομένου ότι ήδη από τον περασμένο μήνα, η πανδημία επανέφερε lockdown και περιορισμούς στις αγορές που αποτελούν το επιχειρηματικό περιβάλλον της, οι οποίοι de facto θα συνεχιστούν.

Κατά την τηλεδιάσκεψη ενημέρωσης των αναλυτών για τις επιδόσεις του γ’ τριμήνου της χρονιάς, η διοίκηση της Coca Cola HBC εμφανίστηκε ωστόσο θετική όσον αφορά την κατανάλωση στη «ζεστή» αγορά, δηλαδή στην ιδιωτική κατανάλωση εντός σπιτιού, αξιολογώντας στοιχεία από τους προηγούμενους μήνες, αλλά και τις ενδείξεις του Οκτωβρίου.

Το πλήγμα εξακολουθεί να προέρχεται από την «κρύα» αγορά, ή την κατανάλωση σε δημόσιους χώρους, το οποίο δεν μπορεί να υπολογιστεί προς το παρόν, καθώς τα μέτρα κλιμακώνονται, δημιουργώντας διαφορετικές συνθήκες ανά περιοχή. Παρόλα αυτά ο όμιλος πάντως ποντάρει στη μετατόπιση της κατανάλωσης στα δίκτυα λιανικής, στο delivery, αλλά και σε στις δικές του πλατφόρμες e-commerce που αναπτύσσονται σε διάφορες αγορές. Πάντως, σημειώθηκε πως στο δ’ τρίμηνο του 2019, η αύξηση πωλήσεων σε όγκο άγγιξε το 8,3%, βάζοντας τον πήχη ψηλά σε σχέση με τη φετινή χρονιά, όπου η πανδημία έχει αναδιατάξει πλήρως την κατανάλωση.

Παρόλα αυτά, η διοίκηση του ομίλου εκτίμησε ότι θα υπάρξει βελτίωση του μικτού περιθωρίου κέρδους, αφενός λόγω της επιπλέον μείωσης κατά 20 εκατ. ευρώ των λειτουργικών εξόδων (έναντι στόχου εξοικονόμησης κατά 100 εκατ. ευρώ), αλλά και του γεγονότος πως το περιθώριο κέρδους πώλησης στην «ζεστή» αγορά είναι οριακά χαμηλότερο σε σχέση με την κρύα αγορά, δηλαδή τη δημόσια κατανάλωση.

Η διοίκηση της εταιρίας αναφέρθηκε επίσης στα νέα λανσαρίσματα της χρονιάς, με έμφαση στην Costa Coffee, για την οποία ανάφερε ότι ξεπερνά –παρά την πανδημία-τις αρχικές προσδοκίες. Το τελευταίο δίμηνο δε το συγκεκριμένο Brand προωθήθηκε και στην αγορά HoReCa.Σημειώνεται πως για τον όμιλο CCHBC η κατηγορία του καφέ αποτελεί βασική προτεραιότητα καθώς τη θεωρεί σημαντική, κατακερματισμένη και μία από τις πιο επικερδείς και ταχύτερα αναπτυσσόμενες δεξαμενές κερδοφορίας ανάμεσα στις εμπορεύσιμες κατηγορίες ροφημάτων. Η είσοδος του ομίλου Coca Cola στην αγορά καφέ συμβάλει δε στην προσπάθεια μετασχηματισμού του σε μια εταιρία παραγωγής ροφημάτων- πέραν των αναψυκτικών- και συμπληρώνει το χαρτοφυλάκιο του.

Πέννυ Κούτρα [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v