Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κάτω από τον πήχη περνούν τα ΕΛΤΑ στην «καθολική υπηρεσία»

Αισθητά πιο χαμηλές από τις υποχρεώσεις που έχουν τα ΕΛΤΑ, ως πάροχος καθολικής υπηρεσίας, είναι οι επιδόσεις αλληλογραφίας τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό. Οι διαφορές με το 2019.

Κάτω από τον πήχη περνούν τα ΕΛΤΑ στην «καθολική υπηρεσία»

«Μετεξεταστέα» μένουν τα ΕΛΤΑ, με βάση τα αποτελέσματα μετρήσεων ποιότητας της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων για την καθολική υπηρεσία το 2020.

Η «ΕΛΤΑ Α.Ε.», που παραμένει φορέας παροχής καθολικής υπηρεσίας έως τις 31-12-2028, μετά τον ετήσιο έλεγχο της ποιότητας της καθολικής υπηρεσίας από ανεξάρτητο φορέα, φαίνεται ότι το 2020 -χρονιά που ξεκίνησε η πανδημία, δημιουργώντας σημαντικά προβλήματα στις ταχυδρομικές παραδόσεις- είχε χαμηλές επιδόσεις τόσο σε σχέση με το 2019 όσο και σε σχέση με τις υποχρεώσεις που έχει βάσει νομοθεσίας.

Οι μετρήσεις αφορούσαν:

  • την αλληλογραφία εσωτερικού Α' προτεραιότητας, τα ποσοστά επίδοσης στον παραλήπτη σε μία και τρεις ημέρες από την εργάσιμη ημέρα κατάθεσης και τη μέση επίδοση σε ημέρες από άκρο σε άκρο,
  • την εισερχόμενη/εξερχόμενη διεθνή αλληλογραφία Α' προτεραιότητας, τα ποσοστά επίδοσης στον παραλήπτη σε τρεις και πέντε ημέρες από την εργάσιμη ημέρα κατάθεσης και τη μέση επίδοση σε ημέρες από άκρο σε άκρο.

Εγχώρια Αλληλογραφία Α' προτεραιότητας

Σύμφωνα με τις υποχρεώσεις των ΕΛΤΑ ως παρόχου καθολικής υπηρεσίας, το ποσοστό παράδοσης αλληλογραφίας σε μία μέρα από την ημέρα κατάθεσης πρέπει να φτάνει το 87%, ενώ το ποσοστό παράδοσης αλληλογραφίας σε τρεις ημέρες πρέπει να αγγίζει το 98%. Το 2020 παραδόθηκε εγκαίρως σε μία ημέρα μόλις το 59,8%, όταν το 2019 το ποσοστό αυτό ήταν 76,3%! Δηλαδή μέσα σε ένα χρόνο σημειώθηκε μείωση πάνω από 16 ποσοστιαίες μονάδες ενώ μεγάλωσε η «ψαλίδα» από την υποχρέωση των ΕΛΤΑ στις 27 ποσοστιαίες μονάδες.

Καλύτερη ήταν η εικόνα στις παραδόσεις αλληλογραφίας μέσα σε 3 ημέρες από την παράδοση στα ΕΛΤΑ. Η υποχρέωση των ΕΛΤΑ είναι 98% του συνόλου αυτού του τύπου της αλληλογραφίας να φτάνει έγκαιρα στον προορισμό της ενώ τα ΕΛΤΑ, με βάση τις μετρήσεις παρέδωσε έγκαιρα το 91%. Βέβαια και εδώ υπήρχε πτώση σε σχέση με το 2019, που είχε παραδοθεί έγκαιρα το 96,4%.

Διεθνής Αλληλογραφία Α' Προτεραιότητας

Οι μετρήσεις της ποιότητας της διεθνούς αλληλογραφίας Α' προτεραιότητας πραγματοποιούνται για όλες τις χώρες της Ε.Ε. από τη Διεθνή Ταχυδρομική Ένωση (International Post Corporation-I.P.C.).

Τα ποσοστά επίδοσης της διεθνούς αλληλογραφίας Α' προτεραιότητας, εντός τριών εργάσιμων ημερών (Η+3) και εντός πέντε εργάσιμων ημερών (Η+5) από την εργάσιμη ημέρα κατάθεσης, που προβλέπει ο Νόμος 4053/2012 (ΦΕΚ 44/Α/7-3-2012), και αποτελούν υποχρέωση επίτευξης από τα «ΕΛ.ΤΑ. Α.Ε.», ορίζονται σε 85% και 97% αντιστοίχως.

Σχετικά με τη διεθνή εξερχόμενη αλληλογραφία, μετρήσεις διεξήχθησαν σε 26 χώρες το 2020. Αναφορικά με τα αποτελέσματα, σημειώνονται τα ακόλουθα:

  • Σε καμία από τις 26 χώρες (0,0%), ο δείκτης ταχύτητας (δηλαδή το ποσοστό επίδοσης εντός τριών εργάσιμων ημερών από την εργάσιμη ημέρα κατάθεσης) δεν είναι υψηλότερος ή ίσος του αντίστοιχου δείκτη που ο Φ.Π.Κ.Υ. («ΕΛ.ΤΑ. Α.Ε.») υποχρεούται να επιτυγχάνει σύμφωνα με το ν. 4053/2012 για το 2020
  • Σε καμία από τις 26 χώρες (0,0%), ο δείκτης ταχύτητας δεν εμφανίζεται βελτιωμένος το 2020 σε σχέση με το 2019,
  • Σε καμία από τις 26 χώρες (0,0%), ο δείκτης αξιοπιστίας (δηλαδή το ποσοστό επίδοσης εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών από την ημέρα κατάθεσης) δεν είναι υψηλότερος ή ίσος του αντίστοιχου δείκτη που υποχρεούται να επιτυγχάνει ο Φ.Π.Κ.Υ. («ΕΛ.ΤΑ. Α.Ε.») σύμφωνα με το ν. 4053/2012 για το 2020,
  • Σε καμία από τις 26 χώρες (0,0%), ο δείκτης αξιοπιστίας δεν εμφανίζεται βελτιωμένος το 2020 σε σχέση με το 2019,
  • Σε καμία από τις 26 χώρες (0,0%), ο μέσος όρος ημερών επίδοσης δεν εμφανίζεται βελτιωμένος το 2020 σε σχέση με το 2019.

Αποτελέσματα διεθνούς εισερχόμενης αλληλογραφίας

Σχετικά με τη διεθνή εισερχόμενη αλληλογραφία, μετρήσεις διεξήχθησαν σε 26 χώρες το 2020. Αναφορικά με τα αποτελέσματα, σημειώνονται τα ακόλουθα:

  • σε καμία από τις 26 χώρες (0,0%), ο δείκτης ταχύτητας (δηλαδή το ποσοστό επίδοσης εντός τριών εργάσιμων ημερών από την εργάσιμη ημέρα κατάθεσης), δεν είναι υψηλότερος ή ίσος του αντίστοιχου δείκτη που ο Φ.Π.Κ.Υ. («ΕΛ.ΤΑ. Α.Ε.») υποχρεούται να επιτυγχάνει σύμφωνα με το ν. 4053/2012 για το 2020,
  • σε καμία από τις 25 χώρες (0,0%), ο δείκτης ταχύτητας δεν εμφανίζεται βελτιωμένος το 2020 σε σχέση με το 2019,
  • σε καμία από τις 26 χώρες (0,0%), ο δείκτης αξιοπιστίας (δηλαδή το ποσοστό επίδοσης εντός πέντε  εργάσιμων ημερών από την ημέρα κατάθεσης) δεν είναι υψηλότερος ή ίσος του αντίστοιχου δείκτη που υποχρεούται να επιτυγχάνει ο Φ.Π.Κ.Υ. («ΕΛ.ΤΑ. Α.Ε.») σύμφωνα με το ν. 4053/2012 για το 2020,
  • σε καμία από τις 25 χώρες (0,0%), ο δείκτης αξιοπιστίας δεν εμφανίζεται βελτιωμένος το 2020 σε σχέση με το 2019,
  • σε καμία από τις 25 χώρες (0,0%), ο μέσος όρος ημερών επίδοσης δεν εμφανίζεται βελτιωμένος το 2020 σε σχέση με το 2019.

Σημειώνεται ότι το 2020, συμμετείχαν στις μετρήσεις 900 αντεπιστέλλοντες από 32 χώρες, ενώ χρησιμοποιήθηκαν 80.000 επιστολές ελέγχου για την κάλυψη 802 διαδρομών μεταξύ των χωρών. Οι μετρήσεις ποιότητας της διεθνούς αλληλογραφίας μεταξύ των συμμετεχόντων χωρών, κατέγραψαν δείκτη ταχύτητας 56,5% (χαμηλότερο του στόχου 85%), δείκτη αξιοπιστίας 78,2% (χαμηλότερο του στόχου 97%), ενώ ο μέσος χρόνος διακίνησης από άκρο σε άκρο εκτιμάται σε 4,4 ημέρες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v