Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ποντάρει στην ανάπτυξη του παγωτού η Κρι-Κρι

Ανάπτυξη και περιθώρια λειτουργικής κερδοφορίας τουλάχιστον στα περσινά επίπεδα είναι ο στόχος της διοίκησης. Προσδοκίες για βελτίωση περιθωρίων κέρδους από την ανάκαμψη των πωλήσεων παγωτού.

Ποντάρει στην ανάπτυξη του παγωτού η Κρι-Κρι

Ανάπτυξη και περιθώρια λειτουργικής κερδοφορίας -τουλάχιστον- στα επίπεδα του 2020 περιμένει φέτος η Κρι-Κρι, για την οποία το “στοίχημα” είναι η βελτίωση του μικτού περιθωρίου κέρδους που θα προέλθει από την προσδοκώμενη ανάκαμψη των πωλήσεων παγωτού.

Οι πωλήσεις παγωτού σημείωσαν μείωση κατά 9,6% (25,397 εκατ. ευρώ) το 2020, αν και ο κύκλος εργασιών της εταιρείας αυξήθηκε κατά 11,6% στα 126 εκατ. ευρώ ευνοούμενος από τις καλές επιδόσεις των γαλακτοκομικών προϊόντων (+18,2%). Ειδικά στην εγχώρια αγορά, η πτώση πωλήσεων περιορίστηκε τελικά σε 4,6% στο παγωτό, ενώ τα έσοδα στην αγορά γιαουρτιού ενισχύθηκαν κατά 12,9%. Επίσης το περιθώριο EBITDA διαμορφώθηκε σε 17,7% το 2020 από 18,7% το 2019 και αντίστοιχα το EBIT margin διαμορφώθηκε σε σε 14,8% από 15,8%.

Καθώς το μικτό περιθώριο στο παγωτό είναι υψηλότερο συγκριτικά με το αντίστοιχο στο γιαούρτι, δυνητική ανάπτυξη των πωλήσεων παγωτού φέτος θα βελτιώσει το μείγμα. Έτσι θα προκύψει όφελος στο τελικό περιθώριο για την εταιρεία, όπως εξήγησε μιλώντας στο πλαίσιο conference call για την ενημέρωση των αναλυτών ο Κωνσταντίνος Σαρμαδάκης, Οικονομικός Διευθυντής της Κρι-Κρι.

Για το 2021 η εταιρεία σχεδιάζει επενδύσεις περίπου 11 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 5 εκατ. ευρώ αφορούν το έργο παραγωγής βιοαερίου από επεξεργασία των υγρών λυμάτων του εργοστασίου και 6 εκατ. ευρώ αφορούν άλλες επενδύσεις σε μηχανολογικό εξοπλισμό. Σημειώνεται ότι προηγήθηκαν επενδύσεις περί τα 10 εκατ. ευρώ το 2020.

Ο κ. Σαρμαδάκης εκτίμησε ότι ο ανταγωνισμός στον κλάδο θα ενισχυθεί, κάτι που κατά τη γνώμη του δεν συσχετίζεται κατ’ ανάγκην με τις εξελίξεις στον κλάδο, σε συνέχεια των πρόσφατων εξαγορών με επίκεντρο την απόκτηση της Vivartia από το CVC και το deal SI Foods - CVC για τη ΔΩΔΩΝΗ. Σε σχετικό ερώτημα, απάντησε ότι ενδέχεται να υπάρξει μια συγκέντρωση στον κλάδο, αλλά οι πιέσεις από τον ανταγωνισμό ενδέχεται να αυξηθούν και ανεξάρτητα από αυτές τις εξελίξεις. Ως εκ τούτου η διοίκηση της Κρι-Κρι επιχειρεί να θωρακίσει την εταιρεία έναντι του ανταγωνισμού υλοποιώντας συγκεκριμένο πλάνο βελτιστοποίησης της απόδοσης σε όλες τις λειτουργίες της.

Μιλώντας για ρευστότητα στο χρηματοοικονομικό περιβάλλον σημείωσε ότι υπάρχουν πληθωριστικές τάσεις αναφέροντας ενδεικτικά το κόστος των πλαστικών στη συσκευασία. Η εταιρεία διαχειρίζεται τους κινδύνους αυτούς έχοντας κλείσει συμβόλαια με προμηθευτές ώστε να μην είναι εκτεθειμένη, αξιολογώντας παράλληλα δυνητικές ευκαιρίες για στοχευμένες ανατιμήσεις σε προϊόντα με χαμηλές τιμές σε σχέση με τον ανταγωνισμό κλείνοντας έτσι την “ψαλίδα”.

Το στοίχημα πάντως για την Κρι-Κρι αυτή τη χρονιά είναι η εξέλιξη της αγοράς παγωτού, με τα πρώτα σημάδια της ζήτησης να είναι ενθαρρυντικά. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας καταγράφεται πολύ αυξημένη ζήτηση σε σχέση με πέρυσι, που αν και μετριάστηκε σε ένα βαθμό η πτώση καθώς ένα μέρος της κατανάλωσης διοχετεύτηκε στο κανάλι του supermarket οι ανύπαρκτες τουριστικές ροές επέφεραν σημαντικό πλήγμα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v