Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Γρηγόρης: Το αποτύπωμα της πανδημίας και ο στόχος για 400+100 καταστήματα

Άμυνα στην κρίση με take away και delivery αλλά και πτώση 30% το 2020. Τα νέα σημεία στα αεροδρόμια μέσω της θυγατρικής, η επέκταση στο εξωτερικό, οι κλειστές αγορές και το νέο concept.

Γρηγόρης: Το αποτύπωμα της πανδημίας και ο στόχος για 400+100 καταστήματα

Με υπηρεσίες take away και delivery οργάνωσε την άμυνά της στο παρατεταμένο lockdown η Γρηγόρης, περιορίζοντας σε 30% την πτώση πωλήσεων το 2020 (έναντι 37,7% στο σύνολο των επιχειρήσεων εστίασης σύμφωνα με στοιχεία της Ελλ.Στατ.). Πλέον ετοιμάζεται για ανάπτυξη νέων σημείων πώλησης, βάζοντας στόχο τα 400 καταστήματα στο τέλος του 2021 και τα 500 μέχρι το 2025 σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Με την ενίσχυση του δικτύου της, η Γρηγόρης προσβλέπει σε αύξηση μεριδίων όσο οι επιχειρήσεις του κλάδου θα αναζητούν βηματισμό στη μετά Covid-19 εποχή. Έτσι εκτιμά πως θα αντισταθμίσει σταδιακά τις απώλειες του lockdown, σε επίπεδο τζίρου και κερδοφορίας, επιστρέφοντας στην τροχιά ανάπτυξης του 2019 (όταν εμφάνισε πωλήσεις 44,4 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 3,272 εκατ. ευρώ και σε επίπεδο ομίλου 62 εκατ. ευρώ και 3,252 εκατ. ευρώ αντίστοιχα).

Σήμερα η αλυσίδα Γρηγόρης αριθμεί 360 καταστήματα, εκ των οποίων 344 είναι στην Ελλάδα, 7 στη Γερμανία, 6 στην Κύπρο και 3 στη Ρουμανία. Υπενθυμίζεται ότι αναπτύσσεται αποκλειστικά με το μοντέλο της Δικαιόχρησης και συνεργάζεται με πάνω από 250 franchisees, αρκετοί από τους οποίους διαθέτουν περισσότερα από ένα καταστήματα. Συνολικά απασχολεί πάνω από 2.500 εργαζόμενους ενώ η επισκεψιμότητα στο δίκτυο ξεπερνά καθημερινά τις 250.000 πελάτες.

Χθες η εταιρεία παρουσίασε τη νέα εταιρική της ταυτότητα ενόψει της συμπλήρωσης 50 ετών παρουσίας στην αγορά από το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος Γρηγόρης Μικρογεύματα στη Δάφνη το 1972 από τον Γρηγόρη Γεωργάτο. Σήμερα διοικείται από τη δεύτερη γενιά της οικογενειακής επιχείρησης, με Διευθύνοντα Σύμβουλο τον Βλάσση Γεωργάτο. Με βάση τη νέα στρατηγική, θα ανακαινιστούν 30 καταστήματα στο επόμενο διάστημα και σταδιακά μέσα στα επόμενα χρόνια οι αλλαγές θα προσαρμοστούν στην πλειονότητα των καταστημάτων του δικτύου. Η εταιρεία είναι σε συζητήσεις για την είσοδο του σήματος Γρηγόρης σε νέες αγορές-στόχους και στην παρούσα φάση αξιολογεί σχετικές δυνατότητες, δίνοντας ταυτόχρονα έμφαση στην ενίσχυση του δικτύου σε Κύπρο και Γερμανία.

Μέσω της θυγατρικής του, Aircanteen, ο όμιλος τα τελευταία χρόνια αναπτύσσει παρουσία στα αεροδρόμια. Διαθέτει ήδη 31 καταστήματα σε 9 αεροδρόμια (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ρόδο, Κέρκυρα, Κω, Σαντορίνη, Ζάκυνθο, Χανιά και Μυτιλήνη). Μέχρι το τέλος του 2022 στοχεύει να ανοίξει άλλα 20, 7 το 2021 και 13 το 2022.

Αναφορικά με το νέο concept καταστημάτων, το Flexi, μια πρόταση που η Γρηγόρης παρουσίασε εν μέσω lockdown με χαμηλό αρχικό κόστος επένδυσης (από 80.000 ευρώ για καταστήματα από 50 τ.μ.), ο κ. Γεωργάτος εμφανίζεται ικανοποιημένος από την πιλοτική λειτουργία των δύο πρώτων καταστημάτων σε Μεταξουργείο και Νέα Σμύρνη και μελετά την ανάπτυξη τουλάχιστον 3 ακόμα εντός του 2021.

Η Γρηγόρης διατηρεί επίσης σταθερό ενδιαφέρον για κλειστές αγορές, ανάλογα με το κόστος και υπό την προϋπόθεση της υψηλής επισκεψιμότητας πελατών. Ενδεικτικά, ο κ. Γεωργάτος σημειώνει τα νοσοκομεία, τους σταθμούς Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, πλοία, τρένα κ.ο.κ. Πρόσφατα η εταιρεία πήρε τον διαγωνισμό στο Τζάνειο, την Cosmote στην Παιανία και συμμετέχει σε μια σειρά άλλων διαγωνισμών που είναι σε εξέλιξη.

Εν κατακλείδι, η πανδημία δεν διαφοροποιεί το πλάνο ανάπτυξης της Γρηγόρης. Οι στόχοι για επέκταση στην ελληνική επικράτεια παραμένουν, σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, που έχει βλέψεις κυρίως για την επαρχία, όπου δημιουργείται μεγάλη επενδυτική ευκαιρία.

Σοφία Εμμανουήλ

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v