Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Πτώση πωλήσεων 18% έφεραν τα lockdown

Στα 6 εκατ. ευρώ υποχώρησαν τα κέρδη το 2020 αλλά διατηρήθηκε σταθερό το μέρισμα στα 16 εκατ. ευρώ. Τι γίνεται με το πρόστιμο που της επέβαλε η Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Πτώση πωλήσεων 18% έφεραν τα lockdown

Παρά τη μείωση στις πωλήσεις ζύθου στην εγχώρια αγορά κατά 19,2% (σε όγκο) λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας, το 2020 έκλεισε με κερδοφορία για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η οποία επέστρεψε αξία στους μετόχους της με τη μορφή μερίσματος στο ύψος της προηγούμενης χρονιάς.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τις οικονομικές της καταστάσεις τα προ φόρων κέρδη ανήλθαν σε 8,9 εκατ. ευρώ μειωμένα κατά 69,4% ενώ μειωμένα κατά 75,6% είναι τα μετά φόρων κέρδη που διαμορφώθηκαν σε 6 εκατ. ευρώ από 24,6 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης.

Το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας προτείνει για τη χρήση 2020 μέρισμα 16 εκατ. ευρώ, όσο και το 2019. Μάλιστα στη διάρκεια της τρέχουσας χρήσης η εταιρεία πλήρωσε ήδη προμερίσματα 5,2 εκατ. ευρώ. Η μείωση κερδών έφερε μείωση ιδίων κεφαλαίων κατά περίπου 4,15%.

Οι καθαρές πωλήσεις μειώθηκαν κατά 18% σε αξία λόγω της μείωσης του όγκου των πωλήσεων και ανήλθαν σε 274,4 εκατ. ευρώ από 334,5 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση. Σημειώνεται ότι ο ειδικός φόρος κατανάλωσης ζύθου το 2020 ανήλθε σε 95,3 εκατ. ευρώ έναντι 117,8 εκατ. ευρώ το 2019, οπότε οι καθαρές πωλήσεις διαμορφώνονται σε 179,1 εκατ. ευρώ έναντι 216,8 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Το 2020 η εταιρεία εισέπραξε από φορολογικές υποθέσεις για τις οποίες είχε κινηθεί δικαστικά 4,3 εκατ. ευρώ. Οι πελάτες και οι λοιπές απαιτήσεις μειώθηκαν κατά περίπου 42% λόγω της μείωσης των πωλήσεων από το lockdown ενώ η εταιρεία εισέπραξε δάνειο ύψους 23 εκατ. ευρώ που είχε δώσει σε συγγενή εταιρεία του ομίλου.

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, μέλος του ομίλου Heineken N.V., διαθέτει επαρκή ρευστότητα συνολικού ποσού 40,8 εκατ. ευρώ, όπως προκύπτει από τις οικονομικές της καταστάσεις και προσβλέπει σε επιστροφή στην κανονικότητα από το 2022. Σημειώνεται ότι φέτος, το 2021, η εταιρεία αναδείχθηκε μετά από ανοιχτή διαγωνιστική διαδικασία επίσημος διανομέας του χαρτοφυλακίου της εταιρείας Tradall SA στην ελληνική αγορά. Η ισχύς της σύμβασης των προϊόντων Bacardi έχει 5ετή διάρκεια με δυνατότητα ανανέωσης.

Αναφορικά με ο πρόστιμο 31,5 εκατ. ευρώ από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης στην αγορά ζύθου το 2015, η εταιρεία υπενθυμίζει στις οικονομικές της καταστάσεις ότι έχει προβεί σε σειρά νομικών ενεργειών και αναμένει απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για αναίρεση της απόφασης του Διοικητικού Εφετείου που περιόρισε το πρόστιμο σε 26,7 εκατ. ευρώ. Η αίτηση συζητήθηκε στις 7 Σεπτεμβρίου του 2020 και η απόφαση δεν έχει ακόμη εκδοθεί.

Σοφία Εμμανουήλ

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v