Μετ' εμποδίων το ντεμπούτο της ρωσικής αλυσίδας Mere στην Ελλάδα

Ελλείψεις εντοπίζονται στα καταστήματα της ρωσικής αλυσίδας σουπερμάρκετ σε βασικά είδη όπως ζάχαρη, αλεύρι και λάδι. Προς το τέλος του έτους αναμένεται το άνοιγμα του 5ου καταστήματος.

Μετ' εμποδίων το ντεμπούτο της ρωσικής αλυσίδας Mere στην Ελλάδα

Με προκλήσεις είναι αντιμέτωπη η ρωσική αλυσίδα σουπερμάρκετ MERE, που έκανε ντεμπούτο στην ελληνική αγορά τον Μάιο και αριθμεί σήμερα 4 καταστήματα.

Πληροφορίες αναφέρουν πως τα εγκαίνια του νέου σουπερμάρκετ MERE στο Αγρίνιο, το πέμπτο μετά το άνοιγμα σε Λάρισα, Τρίπολη, Κόρινθο και Λαγκαδά, μετατίθενται προς τα τέλη του φθινοπώρου, αν και αναμενόταν να ανοίξει αυτή την περίοδο. Η αναβολή δεν θα πρέπει να εκπλήσσει, καθώς τα σχέδια του ομίλου Torgservis, που αναπτύσσει το σήμα μέσω θυγατρικής στην Ελλάδα -μοντέλο που ακολουθεί η συνδεδεμένη ρωσική εταιρεία Svetofor και σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές- έχουν αλλάξει αρκετές φορές. Αυτή τη φορά ωστόσο συντρέχουν σημαντικές εξελίξεις στην αγορά των σουπερμάρκετ, που τροφοδοτούν τη συζήτηση γύρω από το τολμηρό εγχείρημα του Ρώσου παίκτη, όπως οι ανατιμήσεις σε σειρά προϊόντων, που προστίθενται στις προκλήσεις με τις οποίες ήταν ήδη αντιμέτωπος στην τοπική αγορά.

Πρακτικά, εδώ και λίγο καιρό τα περιθώρια απορρόφησης των κραδασμών από τις ελλείψεις πρώτων υλών και τα αυξημένα κόστη ηλεκτρικής ενέργειας και μεταφορικών στενεύουν για τους προμηθευτές, οι οποίοι έχουν αρχίσει ήδη να μετακυλίουν το κόστος στις τιμές των προϊόντων.

Αυτό το περιβάλλον είναι ένα ισχυρό “stress test" για το μοντέλο ανάπτυξης της MERE, η οποία δεσμεύεται να διαθέτει τα προϊόντα της 20-30% χαμηλότερα από την υπόλοιπη αγορά. Χάρη στα χαμηλά κόστη επένδυσης ανά κατάστημα, που δεν φτάνουν ούτε στο 1% μιας εδραιωμένης αλυσίδας, αλλά και τα περιορισμένα λειτουργικά κόστη, αφού τα καταστήματα διαθέτουν παλέτες και χαρτοκιβώτια αντί ράφια, ένα δωμάτιο-ψυγείο και ελάχιστο προσωπικό, η MERE εκτιμά ότι μπορεί να λειτουργεί με το μισό περιθώριο κέρδους των άλλων αλυσίδων. Ωστόσο, στις τρέχουσες συνθήκες, που οι πιέσεις στα περιθώρια κέρδους αυξάνονται οριζόντια στη βιομηχανία, οι προκλήσεις είναι μεγαλύτερες και αλλάζουν τα δεδομένα στις πολιτικές των προμηθευτών, με τους οποίους εν προκειμένω η MERE χτίζει ακόμη σχέσεις.

Τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα η ρωσική αλυσίδα σουπερμάρκετ να αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα ελλείψεις στα καταστήματά της από βασικά είδη όπως ζάχαρη, αλεύρι και λάδια. Πηγές στην εταιρεία μάς μεταφέρουν ότι τα καταστήματα είναι «φορτωμένα» με εμπορεύματα άλλων ειδών, καθώς γίνονται αγορές μόνο από προμηθευτές με τους οποίους μπορεί να εξασφαλιστεί η προβλεπόμενη έκπτωση στην τιμή στο ράφι. Σημειώνουν ότι η εταιρεία διατηρεί το 80% του χαρτοφυλακίου της σε ελληνικά προϊόντα ενώ το υπόλοιπο αποτελεί εισαγωγές από τη Ρωσία, κυρίως σοκολατάκια, γλυκά, snacks κ.α.

Η ανάπτυξη

Eν τω μεταξύ, αυτό το διάστημα γίνονται εργασίες για το άνοιγμα του νέου καταστήματος στο Αγρίνιο ενώ αναζητούνται χώροι στην περιοχή της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας για επόμενα ανοίγματα. Όπως σημειώνουν στελέχη της εταιρείας, δεν είναι εύκολο να βρεθούν ακίνητα με τις προδιαγραφές που προβλέπονται -σε ισόγειο, μέχρι 1.200 τ.μ., σε πυκνοκατοικημένες περιοχές και σε πόλεις άνω των 25.000 κατοίκων.

Σημειώνεται ότι προκλήσεις υπάρχουν και στις διεθνείς αγορές για την ταχέως αναπτυσσόμενη ρωσική Svetofor, που το 2020 ήταν ο έβδομος μεγαλύτερος προμηθευτής τροφίμων λιανικής στην αγορά της Ρωσίας, με έσοδα 2,6 δισ. δολ. Η εταιρεία διαχειρίζεται τις προκλήσεις στις νέες αγορές που εισέρχεται και συνεχίζει να επεκτείνεται. Έχει ήδη αποκτήσει παρουσία, μεταξύ άλλων, σε Γερμανία, Ρουμανία, Πολωνία, Σερβία, Λιθουανία και Κίνα. Πρόσφατα τοποθετήθηκε στη βρετανική αγορά ενώ σχεδιάζει είσοδο στις ΗΠΑ, διατηρώντας σε όλες τις χώρες το μοντέλο συμπίεσης του κόστους λειτουργίας, εξοικονομώντας χρήματα από τη διαφήμιση, τα ενοίκια, τους μισθούς, ακόμη και την τοποθέτηση των προϊόντων στα καταστήματα, η οποία δεν γίνεται όπως σε όλα τα υπόλοιπα σουπερμάρκετ σε ράφια αλλά σε ξύλινες παλέτες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v