Επιστροφή σε κερδοφορία το 2021 βλέπει η «Βεργίνα»

Άντεξε στην κρίση της ho.re.ca, με απώλειες 7,2% η ζυθοποιία. Γύρισε, όμως, σε ζημιές μετά από 9 κερδοφόρες χρήσεις.

Επιστροφή σε κερδοφορία το 2021 βλέπει η «Βεργίνα»

Αύξηση πωλήσεων και επιστροφή στην κερδοφορία προβλέπει για το 2021 η Ζυθοποιία Μακεδονίας-Θράκης (Βεργίνα), που επέδειξε ανθεκτικότητα στην κρίση σημειώνοντας απώλειες μόνο 7,2% συγκριτικά με το 2019 όταν στο σύνολο της αγοράς χάθηκε 25% της αξίας.

Ειδικότερα, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε 21,2 εκατ. ευρώ έναντι 22,8 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση, ως αποτέλεσμα των lockdown στην εστίαση - μπαρ, εστιατόρια και καφέ, όπου εκτιμάται ότι καταναλώνεται τουλάχιστον το 62% του συνόλου των αλκοολούχων ποτών.

Η μικρή μετατόπιση της on trade αγοράς προς το retail και η σταδιακή αργή επανεκκίνηση της τουριστικής αγοράς, είχαν αποτέλεσμα τη μείωση του όγκου πωλήσεων της μπύρας. Το μικτό κέρδος της εταιρείας ανήλθε σε 6,9 εκατ. ευρώ, ήτοι ποσοστό 32,67% επί του κύκλου εργασιών και παρουσίασε ελαφριά μείωση σε σχέση με την προηγούμενη χρήση κατά -0,64%, γεγονός που οφείλεται αφενός στη μείωση του όγκου πωλήσεων μπύρας κατά 10% και αφετέρου στην αύξηση της τιμής πώλησης ανά εκατόλιτρο κατά 4% περίπου.

Επομένως, λόγω της γενικότερης οικονομικής κατάστασης που προέκυψε εξαιτίας της πανδημίας τα αποτελέσματα της εταιρείας είναι αρνητικά, διακόπτοντας έτσι τη θετική πορεία που είχε καταγραφεί για εννέα συνεχόμενες χρήσεις. Διαμορφώθηκαν σε ζημιές προ φόρων 376.279 ευρώ, έναντι κερδών 1.401.058 ευρώ κατά την προηγούμενη εταιρική χρήση και τα αποτελέσματα μετά από φόρους ανήλθαν σε ζημιές 376.279 ευρώ από κέρδη 1,17 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Τα EBITDA πάντως διαμορφώθηκαν σε κέρδη 2,28 εκατ. ευρώ από κέρδη 3,7 εκατ. ευρώ και ο συνολικός καθαρός δανεισμός διαμορφώθηκε σε 5,3 εκατ. ευρώ από 1,6 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Νέα εταιρική ταυτότητα

Η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης, που εδρεύει στη Βιομηχανική Περιοχή της Κομοτηνής, με υποκαταστήματα στη Βιομηχανική Περιοχή Σίνδου Θεσσαλονίκης και στην Παλλήνη Αττικής, πραγματοποιεί κατά κύριο λόγο χονδρικές πωλήσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Τον Ιούλιο του 2020 παρουσίασε νέα εταιρική ταυτότητα, με νέα εμφάνιση για την εμβληματική μπύρα ΒΕΡΓΙΝΑ δίνοντας έμφαση στην ελληνικότητα του brand, την ενιαία εταιρική ταυτότητα 6 διαφορετικών κωδικών, με την χαρακτηριστική απεικόνιση του λιονταριού στο σήμα της. Επίσης, κυρίαρχη στη νέα εταιρική ταυτότητα είναι η αναφορά στη Βύνη Θράκης, που είναι η πρώτη ύλη. Η εταιρεία λάνσαρε επίσης προϊόν Alcohol Free.

Για το 2021, αν και οι παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι η επιστροφή στα προ πανδημίας επίπεδα δεν θα έρθει σε σύντομο χρονικό διάστημα, τα θετικά μηνύματα από το άνοιγμα της εστίασης και την τουριστική κίνηση δημιουργούν αισιοδοξία στο επιτελείο της Βεργίνα. Το κανάλι του supermarket, που άλλοτε αντιπροσώπευε το 40% του τζίρου, επιβεβαιώνει την ανθεκτικότητά του αντίθετα με το χονδρεμπόριο και τις εξαγωγές που είναι πιο ευάλωτα κανάλια σε συνθήκες περιορισμών στα ταξίδια και στην κινητικότητα.

Η εταιρεία εκτιμά ότι θα επιτύχει τους στόχους της, παρά την αβεβαιότητα στο οικονομικό περιβάλλον, αλλά και τις συνεχιζόμενες αρνητικές επιπτώσεις στην αγορά μπύρας από τη στρέβλωση που - όπως σημειώνει στην έκθεσή της που συνοδεύει τις οικονομικές καταστάσεις - προκάλεσε η μακροχρόνια και συστηματική κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης της θυγατρικής της Heineken (Αθηναϊκή Ζυθοποιία) στην Ελλάδα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v