Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Funky Buddha: Βλέπει ανάπτυξη 25% μετά το ισχυρό rebound

Μακροπρόθεσμος στόχος να δημιουργήσει 20 νέα καταστήματα. Τα σχέδια για το 2022, η ανθεκτικότητα στα lockdown και οι στρατηγικοί συνεργάτες των marketplaces.

Funky Buddha: Βλέπει ανάπτυξη 25% μετά το ισχυρό rebound

Ισχυρή ανάπτυξη, παρά το lockdown στο α’ τρίμηνο, πέτυχε το 2021 η ALTEX, ελληνική εταιρεία που αναπτύσσει την αλυσίδα νεανικής ένδυσης Funky Buddha, η οποία στοχεύει σε νέο άλμα 25% το 2022.

Ειδικότερα, με βάση προσωρινά στοιχεία, οι πωλήσεις αυξήθηκαν πάνω από 66% συγκριτικά με το 2020, στα 26 εκατ. ευρώ περίπου, ξεπερνώντας και τα επίπεδα του 2019 (20,4 εκατ. ευρώ). H ανθεκτικότητα της μάρκας επιβεβαιώθηκε σε επίπεδο κερδοφορίας, με ενδεικτικό ότι το EBITDA ξεπέρασε το 20% ως ποσοστό επί του τζίρου, όταν το 2020 ήταν στο 5,5%.

H εταιρεία έχει βελτιώσει τα λειτουργικά της έξοδα κι έχει μειώσει σε ιστορικά χαμηλά τον καθαρό δανεισμό της, κάτω από τα 2 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με πληροφορίες για το 2021. Σε ιστορικά χαμηλά έχουν μειωθεί επίσης τα αποθέματα, που κινούνται στα 3,5 εκατ. ευρώ από 5 εκατ. ευρώ και υψηλότερα τα προηγούμενα έτη.

Το rebound για την Altex ήταν δυναμικό, σε συνέχεια των προκλήσεων του πρώτου έτους της πανδημίας, αν και η πτώση που έγραψαν τότε οι πωλήσεις της ήταν μικρότερη από αυτήν στο σύνολο της αγοράς (23,31%, όταν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ανέφεραν πτώση 36,6%% στα καταστήματα ένδυσης το 2020).

Η εταιρεία πρόσθεσε δύο νέα καταστήματα στο δίκτυό της το 2021, αλλά δεν ήταν αυτά που έκαναν τη διαφορά, όπως σημειώνει μιλώντας στο Euro2day.gr ο Κώστας Αλεξίου, Οικονομικός Διευθυντής και μέτοχος στην οικογενειακή επιχείρηση -μαζί με τον αδελφό του Νίκο και τον πατέρα του Γιάννη Αλεξίου. Η Altex ιδρύθηκε το 2003 και παραμένει υπό τον έλεγχο της οικογένειας, αν και εσχάτως έχουν πάρει το 8% νέοι επενδυτές.

Η εταιρεία διαθέτει δίκτυο 44 σημείων πώλησης στην Ελλάδα. Διαθέτει επίσης τρία καταστήματα στην Κύπρο, όπου αναπτύσσεται μέσω χονδρικής με τοπικό συνεργάτη. Το σήμα Funky Buddha αναπτύσσεται και σε άλλες χώρες μέσω χονδρικής και e-commerce.

Οι προβλέψεις για το 2022

Έχοντας βελτιώσει λειτουργική δομή και μικτά περιθώρια κέρδους (κατά περίπου 2 μ.β.) και δεδομένων των καλών επιδόσεων όλων των οικονομικών δεικτών, ενθαρρύνονται τα σχέδια της διοίκησης της Altex, που στοχεύει στην ανάπτυξη 6 νέων καταστημάτων το 2022, βάζοντας τον πήχη για τα έσοδα στα 33 εκατ. ευρώ, ήτοι 25% πάνω από τα επίπεδα τζίρου του 2021, με EBITDA στο 17%, ως ποσοστό επί του τζίρου.

«Η εταιρεία πατάει γερά στα πόδια της», τονίζει ο κ. Αλεξίου, που εκτιμά ότι το δίκτυο μπορεί εν δυνάμει να προσθέσει 20 καταστήματα ακόμη στην Ελλάδα. Προσθέτει ότι κύριος μοχλός ανάπτυξης της Altex είναι το retail αλλά και το e-commerce, που σήμερα έχει μερίδιο περίπου 15% στις πωλήσεις. Στο μεν retail, σημειώνεται η παρουσία της Funky Buddha στα πολυκαταστήματα attica, όπου πρωτοεμφανίστηκε πριν από λίγα χρόνια με corners δίπλα σε εδραιωμένες μάρκες όπως Pepe Jeans και Superdry. Αντιμετώπισε τον ανταγωνισμό με την καλή σχέση ποιότητας - τιμής των προϊόντων της, που ήταν φθηνότερα 30-40%. Πολλοί ακόμη και σήμερα πιστεύουν ότι η Funky Buddha αναπτύσσεται από κάποια αμερικανική ή ευρωπαϊκή εταιρεία. Η μάρκα έχει πλέον διευρύνει το πελατειακό της κοινό σε μεγαλύτερες ηλικίες (30-44), ενώ είναι ελκυστική για δυνητικούς επενδυτές της αγοράς franchise.

Νέοι ψηφιακοί δρόμοι

Στο e-commerce, στόχος είναι ο υπερδιπλασιασμός της αξίας που φέρνει στην εταιρεία. Μέσα στην επόμενη πενταετία, έως το 2027, στόχος είναι η αξία των ψηφιακών πωλήσεων από 3,5 εκατ. ευρώ να φτάσει στα 9-9,5 εκατ. ευρώ. Το επιτελείο της Altex δουλεύει συστηματικά γι’ αυτό τον στόχο, δρομολογώντας λειτουργικότητες και προσθήκες που θα συνεισφέρουν, με ενδεικτικές τις στρατηγικές συνεργασίες με διεθνείς πλατφόρμες marketplace όπως η Aboutyou, η Zalando και η Otto. Ειδικά στην τοπική αγορά, η εταιρεία έχει σήμερα συνεργασία με την About You, αλλά προωθεί πιο ολοκληρωμένη σχέση με την πλατφόρμα. Το σήμα Funky Buddha έχει επίσης παρουσία σε Notos, Zakcret, καθώς και στις πλατφόρμες των Brandsgalaxy, Koolfly και Intersport.

Mέσω του μοντέλου drop shipping η Altex δίνει τη δυνατότητα στους συνεργάτες της να αγοράζουν προϊόντα μεμονωμένα, κρατώντας μια προμήθεια επί της πώλησης, αντί να αγοράζουν μεγάλο απόθεμα. Η Altex έχει τον έλεγχο των αποθεμάτων σε πραγματικό χρόνο και εξυπηρετεί από τις κεντρικές της αποθήκες τη ζήτηση. Έχοντας αποκτήσει αυτή την τεχνογνωσία στο εξωτερικό, είναι σε θέση να τη μεταφέρει στους partners της, κεφαλαιοποιώντας ταυτόχρονα την εμπειρία της στην αγορά χονδρικής, τομέα που εξακολουθεί να αναπτύσσει και όπου άλλωστε έχει την αφετηρία της, καθώς στη λιανική δραστηριοποιείται τα τελευταία περίπου επτά χρόνια.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v