Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μ. Τασόπουλος (Παπουτσάνης): Ελπίζαμε ότι το 2022 θα είχε λιγότερο σασπένς

Προβλέπει κερδοφορία στα επίπεδα του 2021 σε απόλυτα νούμερα και επιδιώκει να δώσει πρόσθετο μέρισμα. Αυξήσεις τιμών, επενδύσεις στην παραγωγή και πωλήσεις σαπωνόμαζας σε αγοραστές που έπαιρναν από Μαλαισία και Ινδονησία.

Μ. Τασόπουλος (Παπουτσάνης): Ελπίζαμε ότι το 2022 θα είχε λιγότερο σασπένς

Αισιόδοξη ότι θα διαχειριστεί αποτελεσματικά και τη νέα κρίση εμφανίζεται η διοίκηση της Παπουτσάνης, που είναι αντιμέτωπη από το 2021 και εντονότερα την τελευταία περίοδο -λόγω του πολέμου στην Ουκρανία- με ιδιαίτερα υψηλές τιμές πρώτων υλών και ενέργειας.

«Ελπίζαμε ότι το 2022 θα ήταν μια χρονιά με λιγότερο σασπένς, αλλά εξελίσσεται ίσως και χειρότερα από προηγούμενες», ανέφερε χαρακτηριστικά χθες, στο πλαίσιο παρουσίασης των επιδόσεων της εταιρείας στους αναλυτές ο Μενέλαος Τασόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Παπουτσάνης ΑΒΕΕ.

Κάπως έτσι αποτύπωσε την αβεβαιότητα που απορρέει από τον πόλεμο Ρωσίας - Ουκρανίας. Αν και η Παπουτσάνης έχει μηδενική έκθεση στις δύο χώρες, επηρεάζεται από τις αυξήσεις τιμών σε πρώτες ύλες και ενέργεια, καθώς και από τις ελλείψεις που παρατηρούνται στην αγορά. Παρ' όλα αυτά η διοίκηση της εισηγμένης εταιρείας θεωρεί ότι «εφόσον τα πράγματα δεν εκτροχιαστούν περαιτέρω», θα μπορέσει να διαχειριστεί και αυτές τις προκλήσεις φέρνοντας θετικό αποτέλεσμα. Για να προστατεύσει την κερδοφορία της μετακυλίει μέρος της επιβάρυνσης, μέσω αυξήσεων στα τελικά προϊόντα και υλοποιεί πρόγραμμα μείωσης του παραγωγικού κόστους, μέσω επενδύσεων.

Ολοκληρώνει επενδυτικό πλάνο για τον διπλασιασμό της παραγωγικής δυναμικότητας σαπώνων στο εργοστάσιο της Ριτσώνας, που είναι το μεγαλύτερο και πιο μοντέρνο στην Ευρώπη, δημιουργώντας έτσι τις προϋποθέσεις για αύξηση του όγκου πωλήσεων και είσοδο σε νέα προϊόντα σαπωνόμαζας.

Μάλιστα παρά το έντονο επενδυτικό πλάνο, ύψους 9 εκατ. ευρώ, ο καθαρός δανεισμός της Παπουτσάνης αυξήθηκε μόνο κατά 2 εκατ. ευρώ το 2021, καθώς μεγάλο μέρος των επενδύσεων χρηματοδοτήθηκε από τη λειτουργία της εταιρείας. Επίσης, αν και το 2021 η εταιρεία επιβαρύνθηκε με λειτουργικές δαπάνες -όπως π.χ. με έξοδα logistics, καθώς όσο υλοποιούσε τα έργα αποθήκευσης στις εγκαταστάσεις της, για τη διατήρηση των αποθεμάτων της πλήρωνε υπηρεσίες 3PL- σταδιακά, το 2022 αυτά τα κόστη μειώνονται.

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε στους αναλυτές η εταιρεία, περίπου 0,5 εκατ. ευρώ δαπάνες του 2021 δεν θα επαναληφθούν το 2022 και επιπλέον φέτος κατεβαίνει ο πήχης των επενδύσεων. Γίνεται προσπάθεια, σύμφωνα με τον κ. Τασόπουλο, να διατηρηθεί η κερδοφορία, σε απόλυτα νούμερα, στα επίπεδα του 2021. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν θα επηρεαστούν τα αποτελέσματα από το υψηλό κόστος παραγωγής, αλλά υπάρχουν παράγοντες που λειτουργούν αντισταθμιστικά, όπως μεταξύ άλλων το γεγονός ότι οι πωλήσεις είναι κυρίως εξαγωγές, με μικρό χρόνο πίστωσης ενώ επιπλέον μεγάλο μέρος των αγορών πρώτων υλών γίνεται από Έλληνες προμηθευτές. Πρακτικά το κεφάλαιο κίνησης που απαιτείται για την όποια ανάπτυξη φέτος είναι περιορισμένο.

Η στρατηγική ανά κλάδο

Για το προσεχές μέλλον στους στόχους της Παπουτσάνης περιλαμβάνεται περαιτέρω εμπλουτισμός της γκάμας στα επώνυμα προϊόντα, είσοδος σε νέες κατηγορίες, χωρίς να αποκλείεται μελλοντικά και το άνοιγμα στα καθαριστικά για τη φροντίδα του σπιτιού, καθώς και ενίσχυση της θέσης των σημάτων της εταιρείας στα ράφια των καταστημάτων του λιανεμπορίου μέσω προωθητικών προγραμμάτων.

Ειδικά στον ξενοδοχειακό κλάδο, υπό την αίρεση ο πόλεμος στην Ουκρανία να έχει σύντομο τέλος, προσβλέπει σε μια καλή χρονιά, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, με επιδόσεις τουλάχιστον στα επίπεδα του 2019, αν όχι καλύτερες.

Για τις παραγωγές στο πλαίσιο συνεργασιών με πολυεθνικούς πελάτες ενισχύει τη θέση της όντας σε διερευνητικές συζητήσεις για νέες συνεργασίες.

Επιπλέον, στην κατηγορία σαπωνομαζών η εταιρεία ευνοείται από τα προβλήματα στις μεταφορές, με τις καθυστερήσεις και τα αυξημένα κόστη, καθώς δεν διαθέτει πλέον στην αγορά μόνο τις πιο ειδικές σαπωνόμαζες, αλλά και άλλες που μέχρι πρότινος πολλές εταιρείες στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική προμηθεύονταν από χώρες όπως η Μαλαισία και η Ινδονησία, από τις οποίες πλέον οι χρόνοι παράδοσης έχουν διευρυνθεί δραματικά.

Οι επιδόσεις

Υπενθυμίζεται ότι το 2021 η εταιρεία εμφάνισε ανάπτυξη πωλήσεων και κερδοφορίας παρά την επιβάρυνση στο δ' τρίμηνο από τις αυξήσεις στις τιμές ενέργειας και πρώτων υλών.

Ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 34% στα 55 από 41 εκατ. ευρώ και τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 4,9 από 3,9 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Αύξηση κατά 70%, στα 34 εκατ. ευρώ, σημειώθηκε στις εξαγωγές, που αντιπροσωπεύουν το 62% του συνολικού κύκλου εργασιών, με θετικές επιδόσεις και στα 4 business units ήτοι επώνυμα προϊόντα, ξενοδοχειακά, προϊόντα για τρίτους και βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών.

Το ενοποιημένο μικτό κέρδος της εταιρείας επηρεάστηκε θετικά πέρυσι από την ανάπτυξη των πωλήσεων και ανήλθε σε 17,8 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 36%, με το μικτό περιθώριο κέρδους στο 32,5% έναντι 32,0% το 2020. Το περιθώριο καθαρού κέρδους διαμορφώθηκε σε 9% από 9,6% αντίστοιχα.

Πρόσθετο μέρισμα

Για το 2022 σχεδιάζει να προτείνει στη γενική συνέλευση των μετόχων μέρισμα 0,05 ευρώ ανά μετοχή κι αν το επιτρέψουν οι συνθήκες, σύμφωνα με τον κ. Τασόπουλο, θα διανείμει και πρόσθετο μέρισμα, ακολουθώντας την πολιτική του 2021.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v