Διεθνής έρευνα Salesforce: Πώς αλλάζει η σχέση καταναλωτών και επιχειρήσεων

Ποιες καταναλωτικές συμπεριφορές και προσδοκίες έρχονται στο προσκήνιο, τι αποζητούν οι πελάτες, πόσο εμπιστεύονται τις εταιρείες, πού πρέπει να στοχεύσουν μικρά και μεγάλα brands για να τους προσελκύσουν.

Διεθνής έρευνα Salesforce: Πώς αλλάζει η σχέση καταναλωτών και επιχειρήσεων

Η εμπιστοσύνη, η εξατομίκευση και οι εμπειρίες “digital-first” γίνονται ολοένα και περισσότερο το επίκεντρο για την κάλυψη των αναγκών των πελατών, υπογραμμίζει η 5η έκθεση της Salesforce “State of the Connected Customer” . Βασισμένη σε παγκόσμια έρευνα σε καταναλωτές και επιχειρήσεις, καταδεικνύει πώς με την πάροδο του χρόνου έχουν αλλάξει οι προσδοκίες και οι συμπεριφορές των πελατών.

Η κορυφαία εταιρεία διαχείρισης πελατειακών σχέσεων (CRM) στον κόσμο δημοσίευσε μια έκθεση βασισμένη σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 13.020 καταναλωτών και 3.916 επιχειρήσεων σε 29 χώρες απ' όλον τον κόσμο, διερευνώντας την εξέλιξη της εμπιστοσύνης και της αφοσίωσης μεταξύ πελάτη και επωνυμίας. Η έκθεση περιγράφει πώς και σε ποιο βαθμό έχουν αλλάξει οι προσδοκίες και η συμπεριφορά των καταναλωτών, εν μέσω του επιταχυνόμενου ψηφιακού μετασχηματισμού, μιας κρίσης εμπιστοσύνης και άλλων παραγόντων που επηρεάζουν την κοινωνία συνολικά.

Τα βασικά σημεία της έκθεσης

  • Αναδεικνύεται μια οικονομία που βασίζεται στην εμπιστοσύνη: Παρόλο που οι καταναλωτές προσανατολίζονται σε ψηφιακές αγορές, αναμένουν ευελιξία και πιο προσωποποιημένες εμπειρίες. Ζητήματα όπως η εμπιστοσύνη, οι αξίες και η ακεραιότητα επηρεάζουν ολοένα και περισσότερο τις σχέσεις τους με τις επιχειρήσεις. Η έρευνα αποκαλύπτει ότι το 88% των πελατών πιστεύει ότι η εμπιστοσύνη γίνεται πιο σημαντική σε περιόδους αλλαγής, ενώ το 52% (αυξημένο σε σχέση με το 48% του 2020) δηλώνει ότι εμπιστεύεται γενικά τις εταιρείες. Επιπλέον, το 68% των πελατών θεωρεί πως οι επιχειρήσεις ενεργούν με βάση το κοινωνικό συμφέρον -και πάλι αυξημένο ποσοστό σε σχέση με το 59% που είχε καταγραφεί το 2020- ενώ το 57% των πελατών πιστεύει πως οι εταιρείες χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) με ηθικό τρόπο.
  • Η ψηφιακή επιτάχυνση πυροδοτεί τη ζήτηση για εξατομίκευση: Η αφοσίωση των καταναλωτών τείνει σαφώς προς την ψηφιοποίηση, ωστόσο τα brands βρίσκονται υπό πίεση για να μπορέσουν να συγχωνεύσουν και να μετατρέψουν τις online και offline αλληλεπιδράσεις σε προσωποποιημένες εμπειρίες, καθώς η προσωπική αλληλεπίδραση βρίσκεται ξανά στο προσκήνιο. Σύμφωνα με την έκθεση, το 73% των πελατών περιμένει οι εταιρείες να κατανοούν τις ανάγκες και τις προσδοκίες τους, το 68% έχει αγοράσει προϊόντα με νέους τρόπους τα τελευταία δύο χρόνια και το 61% των πελατών που πραγματοποιούν αγορές από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναμένει πως θα συνεχίσει να το κάνει ακόμη περισσότερο σε τρία χρόνια. Αξίζει να σημειωθεί πως το ίδιο ποσοστό (61%) των καταναλωτών αισθάνεται άνετα με τη χρήση των προσωπικών τους πληροφοριών από τις εταιρείες, αρκεί αυτές να χρησιμοποιούνται προς όφελός τους και με διαφάνεια.
  • Η νέα πραγματικότητα δοκιμάζει την αφοσίωση των καταναλωτών στα brands: Καθώς οι προτεραιότητες και οι συμπεριφορές αλλάζουν, η αφοσίωση σε καθιερωμένα brands υποβάλλεται σε δοκιμασία. Το 71% των καταναλωτών άλλαξε τις μάρκες που χρησιμοποιούσε τουλάχιστον μία φορά τον περασμένο χρόνο -το 66% βρήκε καλύτερες προσφορές και το 58% στράφηκε σε καλύτερης ποιότητας προϊόντα-, ενώ το 55% θα χρησιμοποιούσε περισσότερο τα προγράμματα πιστότητας εάν οι ανταμοιβές ήταν πιο προσωποποιημένες.

Ο νέος ψηφιακός κόσμος έχει αλλάξει τους κανόνες του εμπορίου, της εργασίας και της καθημερινής ζωής, ωθώντας τους πελάτες και τα brands να επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο που σχετίζονται. Καθώς οι προτιμήσεις των καταναλωτών μετατοπίζονται σε ψηφιακά κανάλια, τα brands πρέπει να δημιουργούν συνεχώς ευέλικτες, προσωποποιημένες, ψηφιακές εμπειρίες, οι οποίες θα εξασφαλίζουν την αφοσίωση των πελατών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v