Κατεβαίνει η ταμπέλα του ΣΥΝΚΑ από Κέρκυρα και νησιά του Αιγαίου

Εννέα χρόνια μετά το «φλερτ» με τη Γαλαξίας και τη Μαρκάτο, ο Μασούτης αποκτά μέσω του ΣΥΝΚΑ το δίκτυο του τελευταίου σε Κέρκυρα και νησιά του Αιγαίου. Τι θα γίνει στην Κρήτη.

Κατεβαίνει η ταμπέλα του ΣΥΝΚΑ από Κέρκυρα και νησιά του Αιγαίου

Ηταν άνοιξη του 2013, όταν ο Διαμαντής Μασούτης, ο Βορειοελλαδίτης επιχειρηματίας ιδιοκτήτης της ομώνυμης αλυσίδας σούπερ μάρκετ, είχε εκδηλώσει το ενδιαφέρον του για την απόκτηση του δικτύου των αλυσίδων Γαλαξίας και Μαρκάτο στην Κέρκυρα. Τελικά, εκείνο το deal δεν τελεσφόρησε και τα 19 καταστήματα των εν λόγω αλυσίδων πέρασαν στον έλεγχο του ΣΥΝΚΑ.

Εννέα χρόνια μετά όμως, μέσω του deal με τον ΣΥΝΚΑ που έλαβε και τυπικά σάρκα και οστά πριν από λίγες ώρες, μεταβιβάζονται στη Δ. Μασούτης τα καταστήματα της Κέρκυρας και τα υποκαταστήματα στα νησιά του Αιγαίου (Μήλο, Νάξο, Πάρο, Χίο και Κάλυμνο) που διαθέτει ο ΣΥΝΚΑ. Για την Κρήτη συμφωνήθηκε η συμμετοχή της Δ. Μασούτης στο μετοχικό κεφάλαιο της νέας εταιρείας που δημιούργησε με τον ΣΥΝΚΑ, όπου τα καταστήματα θα διατηρήσουν την υφιστάμενη ταυτότητά τους.

Για την αναμόρφωση του νέου δικτύου θα απαιτηθούν επενδύσεις 10 εκατ. ευρώ, λέει στο Euro2day.gr ο Γιάννης Μασούτης. Αντίστοιχου ύψους κεφάλαια θα διαθέσει η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα για την επέκταση του ομώνυμου δικτύου της, με την προσθήκη σε αυτό 10-12 νέων καταστημάτων εντός της χρονιάς.

Στην κοινή εταιρεία που δημιούργησαν ο Δ. Μασούτης και ο ΣΥΝΚΑ, ο τελευταίος θα διατηρήσει το management και την πλειοψηφία στο διοικητικό συμβούλιο. Μέσω της συμφωνίας δημιουργείται ένα δίκτυο 402 καταστημάτων με ετήσιο κύκλο εργασιών εργασιών άνω του 1,1 δισ. ευρώ και περισσότερους από 9.500 εργαζομένους.

Δηλαδή ο Μασούτης αποκτά την κρίσιμη εκείνη μάζα που του έλειπε για να ξεπεράσει το φράγμα του 1 δισ. ευρώ σε τζίρο -το 2020 οι πωλήσεις του ήταν 882,47 εκατ. ευρώ- και να ενισχύσει τη διαπραγματευτική του δύναμη με τους προμηθευτές.

Το deal υλοποιείται σε μια περίοδο όπου η κρίση, λόγω της πανδημίας και του πολέμου στην Ουκρανία, έχει επηρεάσει τις πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ. Όπως λέει ο μεγαλομέτοχος της Μασούτης και πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος, μέχρι στιγμής καταγράφεται πτώση 3-4% στον όγκο πωλήσεων.

Ο ίδιος δε δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να υπάρξει ύφεση το επόμενο χρονικό διάστημα στην ελληνική αγορά.

Σε ό,τι αφορά τα σχέδιά του για επέκταση μέσω νέων συνεργασιών ή εξαγορών, ο κ. Μασούτης λέει ότι το επόμενο δίμηνο ο στόχος είναι η τακτοποίηση του δικτύου της κοινής εταιρείας με το ΣΥΝΚΑ.

Πάντως η αγορά επιμένει ότι ο Βορειοελλαδίτης επιχειρηματίας έχει καταθέσει εδώ και έναν χρόνο πρόταση για την απόκτηση της αλυσίδας Bazaar, συμφερόντων της οικογένειας Βερούκα, κάτι που ο ίδιος το διαψεύδει επισήμως και ότι κοιτάζει και συζητάει για την απόκτηση μικρότερων δικτύων στην Πελοπόννησο, στην Ήπειρο και στη Βόρειο Ελλάδα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v