Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Καμπανάκι» από τη Nestle για την κατανάλωση στην Ελλάδα

Προβληματισμός για την πορεία της κατανάλωσης και τα κόστη, από έναν από τους βασικούς παίκτες, λόγω της κρίσης. Το ταμείο του 2021, το ενεργειακό κόστος και το υψηλό μέρισμα.

«Καμπανάκι» από τη Nestle για την κατανάλωση στην Ελλάδα

Χρυσοτόκος όρνιθα για μια ακόμη χρονιά για τον πολυεθνικό γίγαντα Nestle αναδείχθηκε η εν Ελλάδι θυγατρική του. Η Nestle Ελλάς κατάφερε να εμφανίσει αύξηση 6% των πωλήσεών της, 8% του μικτού κέρδους, 9% των EBITDA, 5,36% των καθαρών κερδών και 29,5% των ταμειακών διαθεσίμων, ενώ αυξημένο 5,76% είναι και το μέρισμα προς τη μητρική.

Πέρυσι ο τζίρος της Nestle Ελλάς ξεπέρασε τα 354,39 εκατ. ευρώ, τα κέρδη μετά από φόρους τα 27,11 εκατ. ευρώ, τα EBITDA 40,89 εκατ. ευρώ και τα 25,548 εκατ. ευρώ τα ταμειακά διαθέσιμα. Το μικτό κέρδος άγγιξε τα 148,821 εκατ. ευρώ (42%) έναντι 137,817 εκατ. ευρώ (41%) το 2020, δηλαδή αύξηση ύψους 11 εκατ. ευρώ και ποσοστού 8%. Το μέρισμα ανέρχεται στα 27,5 εκατ. ευρώ για τη χρήση του 2021, από 26 εκατ. ευρώ που διένειμε πέρυσι.

Σε ό,τι αφορά τα κόστη, ηλεκτρικό ρεύμα, μεταφορικά και έξοδα διαφήμισης ήταν αυτά που αυξήθηκαν σημαντικά. Τα έξοδα για ηλεκτρικό ρεύμα ξεπέρασαν τα 2,256 εκατ. ευρώ από 1,379 εκατ. ευρώ το 2020 -τα εργοστάσια της εταιρείας λειτουργούν με ηλεκτρική ενέργεια που προέρχεται 100% από ΑΠΕ-, τα έξοδα μεταφορών άγγιξαν τα 7,176 εκατ. ευρώ από 6,648 εκατ. ευρώ και τα έξοδα διαφήμισης τα 39,789 εκατ. ευρώ από 36,562 εκατ. ευρώ.

Για τη φετινή χρονιά, η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά ότι λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και των επιπτώσεων που έχει αυτός σε φυσικό αέριο, πετρέλαιο, στα σιτηρά, θέματα επάρκειας και πληθωρισμό, ενδέχεται να επηρεαστούν η ζήτηση και η προσφορά για ορισμένα από τα προϊόντα της.

Υπό αυτά τα δεδομένα, η διοίκησή της, όπως αναφέρει στις οικονομικές της καταστάσεις που δημοσιεύθηκαν στο ΓΕΜΗ πριν από λίγα εικοσιτετράωρα, «εκτιμά διαρκώς την κατάσταση και τις πιθανές επιπτώσεις και λαμβάνει όλα τα αναγκαία μέτρα για τη διατήρηση της βιωσιμότητας της εταιρείας και την ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων».

Αν και η εν Ελλάδι θυγατρική δεν δίνει στοιχεία για τις ανατιμήσεις στις οποίες προχώρησε την περασμένη χρονιά ή τι έχει κάνει και τι σκοπεύει να κάνει από εδώ και πέρα, ο μητρικός όμιλος κατηγόρησε τον πρωτοφανή πληθωρισμό για την αύξηση των τιμών κατά 6,5% το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Οι πωλήσεις της Nestle αυξήθηκαν πάνω από τις προσδοκίες λόγω των αυξήσεων των τιμών, ανέφεραν οι αναλυτές, κατά 9,2% στα 45,6 δισ. ελβετικά φράγκα το εξάμηνο, αν και τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν κατά 11,7% στα 5,2 δισ. φράγκα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v