Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κέρδισε πόντους μετά την πανδημία το ελληνικό παιχνίδι

Θετικό πρόσημο για την ελληνική βιομηχανία μετά την πανδημία. Τα stay-at-home προϊόντα και οι kidults. Πώς επιδρά στις εξελίξεις με το κόστος των μεταφορικών και οι ανατιμήσεις στις πρώτες ύλες.

Κέρδισε πόντους μετά την πανδημία το ελληνικό παιχνίδι

Τις διεθνείς τάσεις που θέλουν την αγορά παιχνιδιού να ενισχύεται μετά την πανδημία ακολουθεί ο ελληνικός κλάδος, ο οποίος μετά την αποδοτική θερινή σεζόν -λόγω τουρισμού- προσδοκά διατήρηση του momentum και κατά την επερχόμενη εορταστική περίοδο, όπου η πλειονότητα των επιχειρήσεων παιχνιδιών πραγματοποιεί πάνω από το 1/3 του τζίρου της.

Σημειώνεται ότι η αξία της παγκόσμιας αγοράς παιχνιδιών εκτιμάται σε περίπου 156,5 δισ. δολ., με βάση στοιχεία για το 2021 (Research and Markets) και αναμένεται να φτάσει τα 250 δισ. δολ. μέχρι το 2027, παρουσιάζοντας μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 7,5% την περίοδο 2022-2027.

Θετικές προοπτικές προβλέπονται και για την ελληνική αγορά, με αξία κάτω από μισό δισ. ευρώ, η οποία επιβεβαιώνει την ανθεκτικότητά της στις κρίσεις των τελευταίων ετών. Εξάλλου, έχει προσελκύσει επενδύσεις κσι εκτός από τους παραδοσιακούς παίκτες όπως ο Μουστάκας ή η Jumbo, με ευρύτερο χαρτοφυλάκιο προϊόντων αλλά σημαντική έκθεση στο παιχνίδι. Ενδεικτική είναι η διείσδυση στην αγορά παιχνιδιού μεγάλων δικτύων του λιανεμπορίου, όπως Public, Πλαίσιο κ.ά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μετά το ξέσπασμα της πανδημίας η αγορά γνώρισε σημαντική ανάπτυξη λόγω της αυξημένης ζήτησης από καταναλωτές υψηλού και μεσαίου εισοδήματος. Αυτή η τάση έφερε και το λανάρισμα από τους leaders της αγοράς πολλών προϊόντων για όλη την οικογένεια και για δραστηριότητες εντός σπιτιού, stay-at-home. Στον αντίποδα, η αναβολή της πρεμιέρας πολυαναμενόμενων ταινιών, λόγω lockdown, μείωσε τη ζήτηση για παιχνίδια, που δημιουργήθηκαν με βάση τους χαρακτήρες αυτών των ταινιών.

Οι ελληνικές παραγωγικές εταιρείες παραδόξως επωφελήθηκαν σε ένα βαθμό από τη διαταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα. Λόγω της μεγάλης αύξησης των ναύλων για τη μεταφορά εμπορευμάτων αλλά και των μεγάλων καθυστερήσεων, η Ελλάδα κέρδισε μερίδια αγοράς στις εξαγωγές προς άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Μεγάλες εταιρείες από την Ευρώπη στράφηκαν σε κοντινότερες αγορές ώστε να παραλάβουν τα εμπορεύματά τους γρηγορότερα και πιο οικονομικά. Σύμφωνα με τον Ιωάννη Παπαδόπουλο, πρόεδρο του Συνδέσμου Ελλήνων Βιοτεχνών Παιδικών Παιχνιδιών & Αμαξών (ΣΕΒΠΠΑ), η Ελλάδα κέρδισε μερίδια αγοράς τόσο σε σχέση με την Κίνα που δέχτηκε πλήγμα από τους περιορισμούς της πανδημίας και τα υψηλά μεταφορικά κόστη, όσο και σε σχέση με την Τουρκία η οποία υστερεί σε τεχνολογικές υποδομές.

Ο κ. Παπαδόπουλος εισπράττει την ικανοποίηση των επιχειρηματιών του κλάδου παιχνιδιού για τα έσοδα τόσο της καλοκαιρινής περιόδου, όσο και σχολικής σεζόν. Επιπλέον, τα μηνύματα είναι ενθαρρυντικά από τις χριστουγεννιάτικες παραγγελίες που κλείστηκαν στην 48η κλαδική Έκθεση "Το Παιδί & Το Παιχνίδι", που διοργάνωσε ο ΣΕΒΠΠΑ στα μέσα Σεπτεμβρίου.

Παρά τις αβεβαιότητες στο διεθνές περιβάλλον και τις πληθωριστικές πιέσεις, εκτιμάται ότι οι δαπάνες για το παιδί δεν θα περιοριστούν σημαντικά. Εξάλλου και οι ίδιες οι επιχειρήσεις αξιοποιώντας τη συγκυρία μείωσης του κόστους των μεταφορικών απορροφούν μέρος των ανατιμήσεων στις τιμές των πρώτων υλών.

Οι παγκόσμιες τάσεις

Οι τάσεις ανάπτυξης που παρουσιάζει ο κλάδος διεθνώς αλλά και οι επιδόσεις της ελληνικής αγοράς αναδείχθηκαν σε εκδήλωση (7/11) ενόψει της διεθνούς έκθεσης παιχνιδιού Spielwarenmesse eG της Νυρεμβέργης, 1-5 Φεβρουαρίου, που προωθεί το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο. Όπως αναφέρθηκε, σε μεγάλο βαθμό η αγορά πριμοδοτείται από την τάση των νέων σε ηλικία γονέων να επενδύουν σε παιχνίδια που συμβάλλουν στην ανάπτυξη δεξιοτήτων στα παιδιά, καθώς και από τη στροφή των καταναλωτών σε εταιρείες με κοινωνική υπευθυνότητα και οικολογική συνείδηση.

Επιπλέον, σύμφωνα με στοιχεία του ΣΕΒΠΠΑ η ανάδυση της αγοράς των "kidults", η οποία ευνοήθηκε από το ξέσπασμα της πανδημίας και επένδυσε στη νοσταλγία και την ανάγκη χαλάρωσης των ενηλίκων, αναμένεται να ενισχύσει ακόμα περισσότερο τη δυναμική της συγκεκριμένης κατηγορίας τα επόμενα χρόνια.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v