Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Π. Πετρόπουλος: Προσφυγή για το διαγωνισμό των 250 λεωφορείων

Βέβαιη θεωρεί η αγορά την κατάθεση προσφυγής από την εισηγμένη στο διαγωνισμό του υπουργείου Υποδομών για τα λεωφορεία. Γιατί «κόπηκε» η πρόταση του leader της ευρωπαϊκής αγοράς.

Π. Πετρόπουλος: Προσφυγή για το διαγωνισμό των 250 λεωφορείων

Όπως όλα δείχνουν, μία ή και ενδεχομένως περισσότερες προσφυγές θα υποβληθούν στο διαγωνισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την προμήθεια 250 απλών ηλεκτρικών λεωφορείων 12 μέτρων και ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ, προϋπολογισμού 125 εκατ. ευρώ.

Κύκλοι της αγοράς θεωρούν σχεδόν σίγουρο ότι η Π. Πετρόπουλος που αντιπροσωπεύει την κινεζική BYD, θα προχωρήσει σε μια τέτοια ενέργεια. Ειδικότερα, η εισηγμένη εταιρεία σε χθεσινή της ανακοίνωση ανέφερε ότι:

α) Η προσφορά της BYD αποκλείστηκε λόγω μη παραδεκτού φακέλου προσφοράς «Δικαιολογητικά συμμετοχής – Τεχνική Προσφορά» και

β) Η εταιρεία αφού μελετήσει ενδελεχώς το πρακτικό της Επιτροπής του Διαγωνισμού, επιφυλάσσεται «για την άσκηση όλων των ένδικων βοηθημάτων και μέσων και παντός νόμιμου δικαιώματός της για την υπεράσπιση των συμφερόντων της».

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, η εισηγμένη αναμένεται τελικά να προσφύγει μέσα στις επόμενες μέρες εναντίον της απόφασης της Επιτροπής, η οποία αφενός απέκλεισε την προσφορά της BYD, αφετέρου ενέκρινε τις αντίστοιχες των Yutong και Irizar.

O τεχνικός αποκλεισμός της BYD έλαβε χώρα, παρά το γεγονός ότι ο κινεζικός όμιλος με παρουσία στην Ευρώπη αποτελεί τον leader στην αγορά ηλεκτρικών λεωφορείων στη Γηραιά Ήπειρο κατά την τελευταία δεκαετία.

Ειδικότερα, το μερίδιό της στην ευρωπαϊκή αγορά, η οποία περιλαμβάνει τις 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης συν το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ισλανδία, τη Νορβηγία και την Ελβετία κατά την περίοδο 2012-2021 υπερέβη το 20%, όταν η δεύτερη σε μερίδιο εταιρεία βρισκόταν στο 13,3%.

Η κατάσταση δεν άλλαξε ούτε και την τελευταία διετία, καθώς η BYD διατήρησε την πρώτη θέση από πλευρά μεριδίου αγοράς τόσο το 2020, όσο και το 2021. Ειδικότερα, το 2020 πούλησε στην προαναφερθείσα ευρύτερη περιοχή της Ευρώπης τα 614 από το σύνολο των 2.210 λεωφορείων (μερίδιο αγοράς 27,8%) και πέρυσι τα 632 από τα 3.282 λεωφορεία (19,3%).

Θεωρείται επίσης πολύ πιθανόν ότι θα τεθούν προς εξέταση στην προσφυγή και ζητήματα των φακέλων που άπτονται των προσφορών μίας ή περισσότερων εταιρειών, οι οποίες έλαβαν τελικά από την Επιτροπή τo πράσινο φως και πέρασαν στην επόμενη φάση του διαγωνισμού. Σύμφωνα με πληροφορίες, τέτοια ζητήματα περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τη υποβολή μη επικυρωμένων εγγράφων, τη μη υποβολή ISO κατασκευαστή μπαταριών, ανεπάρκειες συστατικών καλής εκτέλεσης, ή ακόμη εκπρόθεσμης υποβολής στοιχείων, υποβολής μη επικυρωμένων εγγράφων, παράλειψη δήλωσης για μεταφορά λεωφορείων από το εργοστάσιο παραγωγής, κ.λπ.

Το άλλο σκέλος του διαγωνισμού που αφορά εκατό απλά ηλεκτρικά λεωφορεία (στα πλαίσια του οποίου η BYD με την Π. Πετρόπουλος έχουν υποβάλει προσφορά) βρίσκεται σε εξέλιξη.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v