Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πώς θα ξεκλειδώσει απόδοση η Κωτσόβολος, τα εγκαίνια σε Κύπρο-Ελλάδα

Ο CEO Γ. Βασιλάκος ποντάρει σε κέρδη από τη δυναμική του τζίρου. Τι λέει για προγράμματα, B2B, επενδύσεις στο δίκτυο και ρίσκα με την Κίνα.

Πώς θα ξεκλειδώσει απόδοση η Κωτσόβολος, τα εγκαίνια σε Κύπρο-Ελλάδα

Επεκτείνεται στην Κύπρο με τρίτο κατάστημα και ενισχύει τη θέση της στη Βόρεια Ελλάδα η Κωτσόβολος, που ποντάρει στη δυναμική των πωλήσεων -βοηθούντων των επιδοτούμενων προγραμμάτων-, για να κλείσει το κενό κερδοφορίας του α' εξαμήνου.

Προβλέπει βελτίωση, στο ύψος της περσινής επίδοσης, για τα κέρδη και ισχυρή αύξηση πωλήσεων πάνω από τα 700 εκατ. ευρώ, όπου είχε θέσει τον πήχη τον Ιούλιο, όταν ανακοίνωσε τα αποτελέσματα για το οικονομικό έτος 2022/2023.

Η απόδοση θα έρθει από τον αυξημένο τζίρο που ευνοείται σε μεγάλο βαθμό από τη ζήτηση σε επιδοτούμενα προγράμματα όπως το «Ανακυκλώνω -Αλλάζω συσκευή», το οποίο εδώ και λίγες ημέρες πέρασε στη β' φάση του, το «Εξοικονομώ», με τις κατηγορίες του σε διάφορα στάδια υλοποίησης (για διαμερίσματα, για νέους, για αντικατάσταση θερμοσίφωνα κ.α.), καθώς και τα προγράμματα για τις επιχειρήσεις -εξοικονόμηση ενέργειας, αντικατάσταση συσκευών και ψηφιακό μετασχηματισμό.

Ο Γιάννης Βασιλάκος, Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Κωτσόβολος - Dixons South East Europe, μιλά στο Euro2day.gr για προσδοκώμενα οφέλη αλλά και προκλήσεις, καθώς πολλά προγράμματα ανακοινώνονται αλλά δεν ενεργοποιούνται στην ώρα τους, με αποτέλεσμα στο μεσοδιάστημα να «παγώνει» η αγορά φέρνοντας αποδιοργάνωση στον προγραμματισμό και στους επιχειρηματικούς στόχους.

Ενόψει των προσκλήσεων για τα νέα προγράμματα, η Κωτσόβολος παίρνει θέση στον ανταγωνισμό με προϊόντα και υπηρεσίες για ιδιώτες και επιχειρήσεις. Για παράδειγμα, προ ημερών ανακοίνωσε ότι συμμετέχει ενεργά στο πρόγραμμα για τα ψηφιακά εργαλεία προς μικρομεσαίες επιχειρήσεις με προϊόντα software και hardware αλλά και στο «Εξοικονομώ» και τα άλλα προγράμματα που κυοφορούνται για επιχειρήσεις. Με καθοδήγηση από εξειδικευμένους συμβούλους πωλήσεων παρέχει τεχνογνωσία για τον κατάλληλο συνδυασμό λύσεων και προσβλέπει σε ενίσχυση του μεριδίου της στις πωλήσεις B2B, που αποτελούν σήμερα περίπου 20% του τζίρου της.

Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκο, προοπτικές διαφαίνονται σε όλους τους επιλέξιμους κλάδους και ειδικά στον ξενοδοχειακό, καθώς οι μονάδες φιλοξενίας αναβαθμίζονται, πολλαπλασιάζονται και επιπλέον έχουν καιρό να ανακαινιστούν. Προβλέπει μια ακόμη καλή χρονιά για τον τουρισμό στην Ελλάδα, γεγονός που θα «ξεκλειδώσει» επενδύσεις.

Νέα καταστήματα hubs σε Ελλάδα και Κύπρο

Η Κωτσόβολος αξιοποιεί τις ευκαιρίες ενισχύοντας υπηρεσίες και γκάμα προϊόντων αλλά κυρίως το δίκτυό της. Στο πλαίσιο αυτό επεκτείνεται στην Κύπρο με νέο κατάστημα στην Πάφο, εντός του α' τριμήνου του 2023, πιθανότατα τον Μάρτιο. Επιπλέον βρίσκεται κοντά σε συμφωνία για ένα νέο κατάστημα στη Βόρεια Ελλάδα και δρομολογεί διαδικασίες για επανατοποθέτηση σε εμπορικές πιάτσες με καλή προσβασιμότητα. Για παράδειγμα στην Αλεξανδρούπολη, το σήμα «μετακομίζει» σε μεγαλύτερο κατάστημα μέσα στην πόλη. Πρόκειται για μεγάλο επενδυτικό πλάνο σε εξέλιξη, σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκο, το οποίο θα κλιμακωθεί την επόμενη χρονιά, με έμφαση και σε γεωγραφική επέκταση, σε σημεία όπου η Κωτσόβολος δεν έχει παρουσία.

Το δίκτυο είναι πολύ σημαντικό εργαλείο στη στρατηγική της Κωτσόβολος, καθώς τα καταστήματα δεν είναι μόνο σημεία πώλησης αλλά λειτουργούν ως hub, απελευθερώνοντας δυνατότητες για μια δέσμη υπηρεσιών, από την παράδοση την ίδια μέρα μέχρι το service και τις υποστηρικτικές υπηρεσίες.

Εντέλει, τα vouchers για τους ιδιώτες αλλά και τα κίνητρα για την B2B αγορά, που αναπτύσσεται ταχύτερα από τη λιανική, δημιουργούν ευκαιρίες για την εταιρεία, προκειμένου να πετύχει τους οικονομικούς της στόχους και να κερδίσει χαμένο έδαφος στην κερδοφορία.

Τα αποτελέσματα και οι αστάθμητοι παράγοντες

Ως μέλος του ομίλου Currys, κλείνει οικονομική χρήση 30 Απριλίου κι ως εκ τούτου έχει κάποιους μήνες περιθώριο για να καλύψει την υστέρηση που προκάλεσαν οι πολλαπλές κρίσεις στο α' εξάμηνο (Μάιος-Οκτώβριος 2022) και αποτυπώθηκαν σε επιδείνωση του δείκτη λειτουργικών εξόδων κατά 150 μονάδες βάσης και μείωση του μικτού περιθωρίου κατά 210 μονάδες βάσης. Αυτό είναι το αποτέλεσμα από τα υψηλά κόστη, τα οποία η εταιρεία δεν μπορεί να μετακυλίσει εξ ολοκλήρου στις τιμές καταναλωτή -σε ηλεκτρική ενέργεια, ενοίκια, καύσιμα, πρώτες ύλες και μισθούς, σε συνδυασμό με την αύξηση των τιμών των εμπορευμάτων.

Ο κ. Βασιλάκος προβλέπει ότι παρά το ρευστό περιβάλλον, οι σημαντικά υψηλότερες πωλήσεις που αναμένονται θα φέρουν την κερδοφορία κοντά στα περσινά νούμερα, εάν βέβαια δεν υπάρξουν εκπλήξεις. Τέτοιες είναι οι βαριές αυξήσεις στο ηλεκτρικό ρεύμα και οι ανατιμήσεις -που προβλέπεται έτσι κι αλλιώς να συνεχίσουν την επόμενη χρονιά. Αλλά ο μεγάλος φόβος, κατά τον κ. Βασιλάκο, είναι οι εξελίξεις στην Κίνα καθώς μετά το άνοιγμα της αγοράς, σε συνέχεια των περιορισμών, ενισχύεται ο κίνδυνος από νέα έξαρση της πανδημίας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη λειτουργία των εργοστασίων, τις ελλείψεις στην αγορά, την αύξηση τιμών, το αυξημένο κόστος μεταφορικών κ.ο.κ.

Ας σημειωθεί ότι ο τζίρος της Κωτσόβολος έκλεισε στα 339 εκατ. ευρώ (295 εκατ. στερλίνες) στο α' εξάμηνο, ενισχυμένος κατά 5% -σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση- ενώ σε ίδια καταστήματα η αύξηση κυμάνθηκε σε 4%, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε ο βρετανικός όμιλος Currys στον οποίο ανήκει η ελληνική εταιρεία. Στην εξεταζόμενη περίοδο, η Κωτσόβολος άνοιξε ένα κατάστημα outlet και μετέφερε δύο καταστήματα σε νέα σημεία. Συνολικά στις 29/10 λειτουργούσε 91 καταστήματα στην Ελλάδα και 2 στην Κύπρο.

Στο σύνολο του τζίρου ένα σημαντικό μέρος, περίπου 31 εκατ. ευρώ έρχεται από υποστηρικτικές υπηρεσίες, ήτοι έσοδα από προμήθειες (13,8 εκατ. ευρώ), τεχνική υποστήριξη (6,9 εκατ. ευρώ) και έσοδα από άλλες υπηρεσίες (10,3 εκατ. ευρώ). Από πώληση αγαθών προέρχονται περίπου 308 εκατ. ευρώ.

Από την άλλη μεριά, την κερδοφορία ροκάνισε η πίεση στα κόστη σε όλο το φάσμα της λειτουργίας αλλά και η καθυστέρηση ενεργοποίησης του προγράμματος «Ανακυκλώνω-Αλλάζω συσκευή», που εξαγγέλθηκε την άνοιξη και ενεργοποιήθηκε περί τα τέλη Αυγούστου, στερώντας κερδοφορία στο α' εξάμηνο.

To προσαρμοσμένο EBIT μειώθηκε σε 1,15 εκατ. ευρώ (1 εκατ. στερλίνες από 11 εκατ. στερλίνες στο αντίστοιχο διάστημα πέρυσι), το προσαρμοσμένο EBITDA διαμορφώθηκε σε περίπου 15 εκατ. ευρώ (13 εκατ. στερλίνες) από 25,3 εκατ. ευρώ (22 εκατ. στερλίνες) αντίστοιχα και οι λειτουργικές ταμειακές ροές ανήλθαν σε 4,6 εκατ. ευρώ (4 εκατ. στερλίνες), από 17,2 εκατ. ευρώ (15 εκατ. στερλίνες), λόγω χαμηλότερων λειτουργικών κερδών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v