Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ενδιαφέρον από Olcese-Ferrari για τα Κλωστήρια Θράκης

Μετά τη δρομολόγηση της επαναλειτουργίας του εργοστασίου της Shelman, δεύτερη θετική εξέλιξη βρίσκεται προ των πυλών για τη βιομηχανία της Ροδόπης: ο ιταλικός όμιλος Olcese-Ferrari φλερτάρει με την εξαγορά των Κλωστηρίων Θράκης.

Ενδιαφέρον από Olcese-Ferrari για τα Κλωστήρια Θράκης

Με ικανοποίηση υποδέχτηκαν οι πρώην εργαζόμενοι και η τοπική κοινωνία της Ροδόπης την πώληση του εργοστασίου της Shelman στη Μαρώνεια στον πλειοδοτικό διαγωνισμό της 29ης Δεκεμβρίου.

Όσο και αν υπήρξαν αιχμές, γιατί στο σχήμα των νέων ιδιοκτητών μετέχει και η Alpha Woods επί της οποίας η (θυγατρική της τότε) Shelman πτώχευσε, στα θετικά στοιχεία συγκαταλέγονται ότι: α) Οι πρώην εργαζόμενοι της Shelman σε Εύβοια και Ροδόπη θα εισπράξουν το μεγαλύτερο ποσό των οφειλόμενων από το παρελθόν, β) Μια παραγωγική μονάδα θα επαναλειτουργήσει στην ακριτική περιοχή δημιουργώντας πάνω από εκατό νέες θέσεις -άμεσης και έμμεσης- απασχόλησης.

Η εξέλιξη αυτή ενισχύει ένα ευρύτερο κλίμα συγκρατημένα θετικών προσδοκιών για την ανάκαμψη της βιομηχανικής παραγωγής στη Ροδόπη, η οποία είχε υποστεί σοβαρά πλήγματα κατά την προηγούμενη δεκαετία. Στο κλίμα αυτό αναφέρθηκε ενδεικτικά και ο τοπικός βουλευτής Ευριπίδης Στυλιανίδης, ο οποίος πέρα από την υπόθεση της επαναλειτουργίας της Shelman το 2023 επισήμανε τη μονάδα παραγωγής ενέργειας από τη σύμπραξη των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Motor Oil, καθώς και άλλες επενδύσεις που σχεδιάζουν οι εταιρείες της ΒΙ.ΠΕ. Κομοτηνής.

Μέσα σ’ αυτό το κλίμα, έχουν αρχίσει να ακούγονται ολοένα και περισσότερες φωνές που τονίζουν την ανάγκη επαναλειτουργίας παραγωγικών μονάδων που βρίσκονται εδώ και χρόνια σε αδράνεια. Το όλο εγχείρημα είχε ξεκινήσει επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ (με αιχμή του δόρατος τρία εργοστάσια της πάλαι ποτέ Ενωμένης Κλωστοϋφαντουργίας σε Μακεδονία και Θράκη), το οποίο ωστόσο δεν στέφθηκε από επιτυχία, ίσως και λόγω του ευρύτερου οικονομικού κλίματος που επικρατούσε κατά τη συγκεκριμένη περίοδο.

Πάντως, το 2022 πέρα από την υπόθεση της Shelman είδαμε να πωλείται και το ακίνητο του πρώην εργοστασίου της Πετζετάκις στη Θήβα, με αγοραστή τη Cenergy, θυγατρική του ομίλου Viohalco. Αν και δεν υπάρχει κάποιο αποφασισμένο project από τον εισηγμένο όμιλο, θεωρείται πως μελλοντικά θα χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία μιας νέας μονάδας παραγωγής καλωδίων στο νομό.

Ενδιαφέρον για Κλωστήρια Θράκης

Επιστρέφοντας στη Ροδόπη, πηγαίνουμε στην περίπτωση των Κλωστηρίων Θράκης, εταιρείας που δεν λειτουργεί πλήρως -οι δύο μονάδες της παράγουν εκ περιτροπής- και στις 25 Ιανουαρίου είναι προγραμματισμένο να βγει σε πλειστηριασμό το ακίνητο και ο εξοπλισμός της έναντι 5,47 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, αγοραστικό ενδιαφέρον αναμένεται να δείξει η ιταλική Olcese-Ferrari, η οποία αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό εξειδικευμένων νημάτων στην Ευρώπη. Οι Ιταλοί είναι εδώ και πολλά χρόνια πελάτες των Κλωστηρίων Θράκης, γνωρίζουν πολύ καλά τόσο τις μονάδες της όσο και την όλη κατάσταση και φαίνεται να πιστεύουν πως αποτελεί γι’ αυτούς ευκαιρία να επεκτείνουν την παραγωγική τους δραστηριότητα στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με κύκλους της αγοράς, η ελληνική νηματουργία διαθέτει σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα, μετά την έλευση της πανδημίας και τη γενικότερη προθυμία των Ευρωπαίων να μειώσουν την παραγωγική τους εξάρτηση από την Ασία. Επιπλέον, η Ελλάδα έχει χαμηλότερο εργατικό κόστος σε σύγκριση με την Ιταλία, ενώ αποτελεί χώρα παραγωγό βάμβακος, σε μια περίοδο όπου υπάρχει η πιστοποίηση του ευρωπαϊκού βαμβακιού (European Cotton Alliance), με στόχο την παραγωγή πράσινων-βιώσιμων προϊόντων.

Στον βαθμό που το ενδιαφέρον των Ιταλών μεταφραστεί σε πράξη, τότε κλείνει μια μακρά περίοδος αβεβαιότητας για τα Κλωστήρια Θράκης και διανοίγονται προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξής τους. Δεν λείπουν, τέλος, και εκείνοι που υποστηρίζουν πως, έστω και τώρα, θα μπορούσε να επαναλειτουργήσει μικρό τμήμα της πάλαι ποτέ Ενωμένης Κλωστοϋφαντουργίας. Αν και έχουν περάσει περίπου δέκα χρόνια από την πτώχευση του ομίλου, η πρόοδος στην εκποίηση των περιουσιακών στοιχείων του προχωρεί με αργούς ρυθμούς.

Όπως μάλιστα λέγεται, δεν έχουν εκποιηθεί μέχρι σήμερα σημαντικά ακίνητα, αλλά οι όποιες ρευστοποιήσεις περιορίζονται κυρίως σε μηχανολογικό εξοπλισμό κάποιων μονάδων. Παλαιοί πάντως παράγοντες του κλάδου υποστηρίζουν πως το εργοστάσιο στη Μαρώνεια -το οποίο εθεωρείτο το πλέον σύγχρονο του ομίλου- θα μπορούσε κάτω από προϋποθέσεις να λειτουργήσει εκ νέου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v