Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Funky Buddha: Ανάπτυξη 30% για το ελληνικό σήμα

Ώθηση από το «ρεύμα» του value for money και τα νέα σημεία πώλησης. Ποια είναι τα σχέδια της εταιρείας για το 2023.

Funky Buddha: Ανάπτυξη 30% για το ελληνικό σήμα

H στροφή των καταναλωτών εν μέσω κρίσης σε value for money επιλογές ένδυσης δίνει ώθηση στα μεγέθη της Funky Buddha, που κερδίζει μερίδια αγοράς ενισχύοντας το δίκτυό της στην ελληνική επικράτεια, με βλέψεις για επέκταση και στο εξωτερικό.

Το 2022, με βάση προσωρινά στοιχεία, ο κύκλος εργασιών της ALTEX, εταιρείας της επιχειρηματικής οικογένειας Αλεξίου που αναπτύσσει το brand, έκλεισε στα 34 εκατ. ευρώ από 26 εκατ. ευρώ το 2021, με αύξηση 30,8%. Πρόκειται για επίδοση υψηλότερη του στόχου 29,2% που είχε θέσει η διοίκηση. Η Altex έχασε 2 μονάδες gross margin, εξέλιξη εν πολλοίς αναμενόμενη λόγω της μη ευνοϊκής ισοτιμίας ευρώ/δολαρίου στην κοστολόγηση των εμπορευμάτων, ενώ εμφάνισε EBITDA 4,750 εκατ. ευρώ χωρίς την επίδραση του IFRS 16 (5,7 εκατ. ευρώ τα EBITDA το 2021).

Οι επιδόσεις του σήματος το 2022 ικανοποίησαν και με το παραπάνω τους στόχους της διοίκησης, όπως αναφέρει στο Euro2da.gr o Κώστας Αλεξίου, Οικονομικός Διευθυντής και μέτοχος στην οικογενειακή επιχείρηση -μαζί με τον αδελφό του Νίκο και τον πατέρα του Γιάννη Αλεξίου. Μιλά για θετικές επιδόσεις σε όλο το φάσμα της δραστηριότητας, σε επίπεδο λιανικής, e-commerce και χονδρικής.

Σημειώνεται ότι το δίκτυο Funky Buddha αριθμεί πλέον 57 καταστήματα, καθώς το 2022 άνοιξαν 11 νέα σημεία πώλησης.

Για το 2023 η εταιρεία στοχεύει σε τζίρο 38 εκατ. ευρώ και σχεδιάζει την προσθήκη 4 νέων καταστημάτων, δύο εταιρικών και δύο franchise, με στόχευση κυρίως σε malls αλλά και περιοχές όπου δεν έχει παρουσία. Δύο πρόσφατες σημαντικές προσθήκες σε malls είναι αυτές στο εμπορικό κέντρο Athens Metro Mall στον Άγιο Δημήτριο και στο River West στον Κηφισό. Πρόκειται για μεγάλα καταστήματα, 520 τ.μ. και 400 τ.μ. αντίστοιχα.

Το επιτελείο της εταιρείας αναζητά ευκαιρίες εισόδου σε όσα εμπορικά κέντρα δεν έχει ακόμη τοποθετηθεί. Σχεδιάζει και αυτόνομα καταστήματα όπως στην Αγία Σοφία, στο κέντρο της συμπρωτεύουσας που θα ανοίξουν φέτος, μετά τον Απρίλιο. Έτσι το σήμα ενισχύει την παρουσία του στην πόλη, όπου δραστηριοποιείται μέχρι σήμερα με shop in shop στα δύο attica, καθώς και στα δύο outlet One Salonica και Mega Outlet.

Πώς έχτισε πλεονεκτήματα

Η Funky Buddha δεν πτοείται από τον ανταγωνισμό εγχώριων και ξένων brands στην τοπική αγορά, όντας προσηλωμένη σε είδη με καλή σχέση ποιότητας/τιμής. Οι επενδύσεις σε νέα σημεία πριμοδοτούν τον τζίρο ενώ ενισχυτικά δρα και το πρόγραμμα marketing και επικοινωνίας (1,5 εκατ. ευρώ budget το 2022). Επενδύει στην ποιότητα κατά βάση συγκρατώντας τις τιμές όσο περισσότερο γίνεται, όπως σημειώνει χαρακτηριστικά ο Κώστας Αλεξίου, αναφερόμενος στη στρατηγική του για την αντιμετώπιση των προκλήσεων στο τρέχον επιχειρηματικό περιβάλλον. Έθεσε σε προτεραιότητα την καλύτερη διαχείριση των αποθεμάτων, βελτιώνοντας την ανατροφοδότηση των καταστημάτων και έχοντας πετύχει την απουσία ελλείψεων σε βασικούς κωδικούς, ώστε οι καταναλωτές να βρίσκουν και στις εκπτωτικές περιόδους αυτά που χρειάζονται και να μη μένουν για καιρό αποθέματα σε κάποια καταστήματα ενώ έχουν ζήτηση σε άλλα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Funky Buddha απολαμβάνει ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης πωλήσεων και στα καταστήματα outlet, καθώς εκτός από το απόθεμα προηγούμενων σεζόν στα εκπτωτικά καταστήματα διατίθενται και νέες παραγωγές βασισμένες σε ταχυκίνητους κωδικούς, αποτελώντας σχεδόν το ήμισυ των εμπορευμάτων. Επιπλέον, η εταιρεία έχει καταφέρει να παραλαμβάνει εγκαίρως τις παραγγελίες παραγωγής που στέλνει σε συνεργαζόμενα εργοστάσια (κυρίως σε Κίνα, Πακιστάν, Μπαγκλαντές και Τουρκία), διαθέτοντας το 75% των εμπορευμάτων της νέας σεζόν ήδη από τις αρχές Αυγούστου, όπως παραδίδουν δηλαδή οι μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρείες.

Στόχος και για το 2023 είναι χαμηλά αποθέματα, χαμηλός καθαρός δανεισμός (στο τέλος του 2022 ο καθαρός δανεισμός υπολογίζεται σε 2,7 εκατ. ευρώ), αύξηση τζίρου και κερδοφορίας.

Σημειώνεται, τέλος, ότι η εταιρεία υλοποιεί 5ετές business plan με ορίζοντα το 2026. Μέχρι τότε το επιτελείο της θα έχει λάβει αποφάσεις και για τη στρατηγική εξωστρέφειας, επιλέγοντας αξιόπιστους συνεργάτες που θα αναπτύξουν το brand σε νέες αγορές, πέραν Ελλάδας και Κύπρου, όπου έχει παρουσία σήμερα με καταστήματα και ορισμένων άλλων χωρών όπου η Funky Buddha έχει παρουσία σε ορισμένες μεγάλες αλυσίδες μέσω χονδρικής και e-commerce.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v