Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Miele Hellas: Στόχος τα 100 εκατ. ευρώ με μοντέλο direct-to-consumer

Οι φιλόδοξοι στόχοι της 7ετίας, τα μερίδια αγοράς και τα περιθώρια ανάπτυξης. Οι επιδόσεις το 2022, καλύτερη χρονιά της 20ετίας για την εταιρεία.

Miele Hellas: Στόχος τα 100 εκατ. ευρώ με μοντέλο direct-to-consumer

Την φιλοδοξία να υπερτριπλασιάσει το σημερινό της μέγεθος μέχρι το 2030 αγγίζοντας τα 100 εκατ. ευρώ τζίρο, με επένδυση στο επιχειρηματικό μοντέλο απευθείας πωλήσεων (direct-to-consumer), ανακοίνωσε η διοίκηση της Miele στην Ελλάδα και μέτοχοι της γερμανικής πολυεθνικής σε εκδήλωση εγκαινίων του Miele Experience Center στο Μαρούσι.

Η Miele, που δραστηριοποιείται σε λευκές οικιακές συσκευές και μικροσυσκευές, είτε για οικιακή, είτε για επαγγελματική χρήση προσφέροντας επιπλέον υπηρεσίες service μέσω του δικού της δικτύου και συνεργατών, δεν έχει τόσο ενδιαφέρον για την ευρεία διανομή όσο για την εμπορική στρατηγική direct-to-consumer, την οποία προτεραιοποιεί. Επιδιώκει, σύμφωνα με τα στελέχη της, να παρέχει την καλύτερη δυνατή εμπειρία στους πελάτες της σε επιλεγμένα σημεία. "Δεν μπορείς να πουλήσεις μια Ferrari όπως ένα Fiat", όπως είπε και ο Dr. Reinhard Zinkann, Executive Director & Co-Proprietor της Miele εξηγώντας την διαφορετική προσέγγιση που απαιτεί ένα premium brand.

Σήμερα το δίκτυο διανομής της εταιρείας περιλαμβάνει δύο Miele Experience Center σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, 21 Miele monobrand καταστήματα σε 14 πόλεις πανελλαδικά και σημεία πώλησης σε εταιρείες επιλεκτικής διανομής - είτε πελάτες από το κανάλι των ηλεκτρικών ειδών είτε κατασκευαστές κουζινών. Στόχος την επόμενη 5ετία είναι να ανοίγει 1-2 καταστήματα ετησίως ενώ προωθεί και το e-shop Miele.

Το 2022 ήταν χρονιά ορόσημο, καθώς ο τζίρος της Miele Hellas εκτιμάται στα 33 εκατ. ευρώ, με ανάπτυξη 4,5% σε σχέση με το 2021. Η επίδοση συνδέεται μεν με κάποιες ανατιμήσεις αλλά επιτεύχθηκε σε μια χρονιά που είχε διακοπεί η συνεργασία της με τον μεγαλύτερο λιανέμπορο ηλεκτρικών ειδών (Κωτσόβολος). Είναι επίσης ενδεικτικό ότι σε επίπεδο όγκου το 2022 οι πωλήσεις ήταν σταθερές ενώ το πιο σημαντικό επίτευγμα, σύμφωνα με στελέχη της μητρικής εταιρείας που βρέθηκαν στην Αθήνα, με αφορμή τα εγκαίνια του Miele Experience Center, ήταν η απόδοση, με τα θεμελιώδη μεγέθη να καθιστούν την οικονομική χρήση από τις πιο ισχυρές της 20ετίας.

Ώθηση στους φιλόδοξους στόχους της Miele (η οποία συμπληρώνει 52 χρόνια) στην Ελλάδα δίνει η εξαιρετική δυναμική ανάπτυξης μεριδίων της στην αγορά, καθώς και η δυναμική των πωλήσεων σε Αλβανία, Κόσοβο και Βόρεια Μακεδονία. Εξάλλου, ο Θάνος Κυριαζής, Managing Director της Miele Hellas τα τελευταία τρεισήμισι χρόνια, έχει ευθύνη για πέντε χώρες: Ελλάδα, Κύπρο, Αλβανία, Κόσοβο και Βόρεια Μακεδονία.

Τα μερίδια

Η Ελλάδα εισφέρει περίπου 70% του κύκλου εργασιών. Η Κύπρος είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά, "αγορά-κόσμημα", όπως την χαρακτήρισε ο κ. Κυριαζής, με 6 εκατ. ευρώ τζίρο, κάτι λιγότερο από 20% του κύκλου εργασιών της Miele Hellas. Σημειώνεται ότι η Miele διαθέτει υποκατάστημα στην Κύπρο από το 2005 και τα μερίδια αγοράς της είναι κοντά στο 20%, δηλαδή στα επίπεδα των μεγαλύτερων αγορών της Miele (Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία κ.α.). Το μερίδιο στην Ελλάδα είναι γύρω στο 3,5% συνολικά στις κατηγορίες που επιχειρεί η Miele στα προϊόντα ιδιωτικής χρήσης, με βασικότερη τις σκούπες. Όσο για τα επαγγελματικά προϊόντα, αντιστοιχούν στο 10-15% της δραστηριότητας, δηλαδή στα ίδια επίπεδα που είναι και για τον όμιλο παγκοσμίως.

Ειδικότερα στην Ελλάδα, ειδικό βάρος έχει και η υγεία του brand, με ποσοστά αποδοχής παρόμοια με αυτά σε αγορές που η εταιρεία αναλαμβάνει μερίδια κοντά στο 20%. Αυτός είναι ένας σημαντικός λόγος που η Miele προσβλέπει σε υπερδιπλασιασμό του μεριδίου της στην τοπική αγορά τα επόμενα χρόνια. Με ορίζοντα 7ετίας βλέπει επίσης σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης στα επαγγελματικά προϊόντα και στο δικό της δίκτυο.

Η Miele παραμένει οικογενειακή επιχείρηση

H Miele ιδρύθηκε το 1899 στη Γερμανία. Μετρά 124 χρόνια παρουσίας στην παγκόσμια αγορά και 52 χρόνια στην Ελλάδα. Σήμερα δραστηριοποιείται σε 50 χώρες, είναι αυτοχρηματοδοτούμενη ενώ διατηρεί τον οικογενειακό της χαρακτήρα. Αυτό καταδεικνύει άλλωστε το γεγονός ότι από το τιμόνι της ελληνικής θυγατρικής έχουν περάσει μόλις 3 CEO όλα αυτά τα χρόνια. Επιπλέον, οι μέτοχοι δεν είναι διατεθειμένοι να αλλάξουν το επιχειρηματικό μοντέλο θεωρώντας ότι η αξία του brand είναι συνδεδεμένη με τις αξίες της οικογένειας που περνούν από γενιά σε γενιά διατηρώντας το όραμα των παππούδων τους, Carl Miele και Reinhard Zinkann, που ίδρυσαν την εταιρεία.

Πιστοί σ' αυτή την ιδέα δήλωσαν ο Dr. Markus Miele, Executive Director & Co-Proprietor και ο Dr. Reinhard Zinkann, Executive Director & Co-Proprietor, στελέχη της οικογένειας των ιδρυτών της Miele, που βρέθηκαν στην Αθήνα για να υποστηρίξουν την παρουσίαση της στρατηγική της Miele Hellas. Μίλησαν με θερμά λόγια για το φιλότιμο των Ελλήνων, τον πολιτισμό και την ιστορία της χώρας αναδεικνύοντας και τις διαχρονικές αξίες της εταιρείας τους με επίκεντρο τον σεβασμό, τη διαφάνεια και τη δικαιοσύνη που διέπει τις σχέσεις της Miele με εργαζόμενους και συνεργάτες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v