Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Το σχέδιο Μασούτη για κάθοδο στο «Γαλατικό χωριό»

Το πρώτο Grand Μασούτη στην Αθήνα, το οικιστικό project στις Τρεις Γέφυρες, η ανάπτυξη 16% και το σχέδιο για Πελοπόννησο και Κρήτη. Τι λέει ο Γιάννης Μασούτης για τις προσφορές και τις προωθητικές ενέργειες.

Το σχέδιο Μασούτη για κάθοδο στο «Γαλατικό χωριό»

Όσοι οδηγοί, με κατεύθυνση προς την Αθήνα, βρέθηκαν χθες το πρωί στο ύψος της Γλυφάδας, θα αναρωτήθηκαν τι κάνει τόσος πολύς κόσμος έξω από την Λεωφόρο Βουλιαγμένης 79. Με την ίδια απορία έμεινα και εγώ, που λόγω δουλειάς, βρέθηκα στο σημείο.

Η προσέλευση των κατοίκων της περιοχής στα εγκαίνια ενός σούπερ μάρκετ, εν προκειμένω του πρώτου Grand Μασούτης στην Αθήνα, ήταν εντυπωσιακή. Σαν να είχε πέσει «σύρμα» στη γειτονιά ότι το «αφεντικό τρελάθηκε και δεν πουλάει, αλλά χαρίζει προϊόντα», όπως έλεγαν γνωστά διαφημιστικά σλόγκαν του παρελθόντος.

Και όντως το συγκεκριμένο κατάστημα της Μασούτης, που αποτελεί το πρώτο υπερμάρκετ της αλυσίδας στην πρωτεύουσα, δεν χαρίζει προϊόντα. Όμως με αφορμή τα εγκαίνια προσφέρει έκπτωση 10% σε όλες τις αγορές έως τις 17 Δεκεμβρίου, κάθε ώρα ένας καταναλωτής κερδίζει όλα τα ψώνια που έχει στο καρότσι του -σ.σ. και αυτή η προωθητική ενέργεια θα διαρκέσει έως τις 17 Δεκεμβρίου- και σχεδόν όλα τα προϊόντα βρίσκονται κάτω από κάποια προσφορά ή πωλούνται με έκπτωση έως και 50%.

Μια εμπορική πολιτική που στηρίζει ο Γιάννης Μασούτης (φωτ.), ο επικεφαλής της Βορειοελλαδίτικης αλυσίδας και πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας (ΚΕΕΕ), που σε δηλώσεις του στο περιθώριο των εγκαινίων υποστήριξε ότι το μοντέλο των προσφορών δεν πρέπει να διαφοροποιηθεί. Αντίθετη πάντως άποψη έχει το υπουργείο Ανάπτυξης.

Ο αρμόδιος υπουργός, Κώστας Σκρέκας, που βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με εκπροσώπους της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος (ΕΣΕ), -τακτικό μέλος της Ένωσης είναι και η αλυσίδα Μασούτης- σχεδιάζει την αλλαγή του πλαισίου που διέπει τις προσφορές και τις προωθητικές ενέργειες με στόχο τη μείωση της έκτασης και της έντασης αυτών.

Για τον κ. Γιάννη Μασούτη οι προσφορές αποτελούν σημαντικό κομμάτι της ανάπτυξης της εταιρείας του. «Προσπαθούμε να έχουμε τις καλύτερες προφορές και τις καλύτερες τιμές και τις έχουμε» λέει. Αυτή η εμπορική πολιτική σε συνδυασμό με το άνοιγμα νέων καταστημάτων έφερε εφέτος ανάπτυξης 16% στις πωλήσεις της Μασούτης. Πέρυσι ο κύκλος εργασιών της διαμορφώθηκαν στα 924 εκατ. ευρώ -σ.σ. σε αυτές δεν συμπεριλαμβάνονται οι πωλήσεις του ΣΥΝΚΑ- καταγράφοντας άνοδο 6,5% σε σχέση με το 2021.

Σε αυτό το μοντέλο στηρίζεται και το business plan του 2024. Το επενδυτικό πλάνο θα κινηθεί στα επίπεδα των 20-22 εκατ. ευρώ και προβλέπει τη δημιουργία 10-12 καταστημάτων εκ των οποίων τα τρία θα είναι Grand Μασούτης, τα δύο εκ των οποίων θα ανοίξουν στα Βόρεια Προάστεια της πρωτεύουσας. Το τρίτο Grand Μασοσύτης, θα λειτουργήσει σε έναν χρόνο από σήμερα στις Τρεις Γέφυρες. Η ιδιαιτερότητα με το συγκεκριμένο project είναι ότι στο οικόπεδο ιδιοκτησίας της Μασούτης θα ανεγερθούν και δύο εννιαόροφες πολυκατοικίες με 110 διαμερίσματα. Η συγκεκριμένη επένδυση θα φθάσει τα 40 εκατ. ευρώ.

Όμως το μεγάλο στοίχημα είναι η είσοδος στην Πελοπόννησο που αποτελεί «Γαλατικό χωριό» για όλο τον κλάδο. Στην γεωγραφική αυτή περιοχή που καταγράφει μαζί με την Κρήτη τις καλύτερες επιδόσεις από άποψη ανάπτυξης τζίρου στο οργανωμένο λιανεμπόριο της χώρας, -στο 10μηνο σύμφωνα με τη Circana σημείωσε αύξηση 11,1%- η παρουσία της Μασούτης δεν είναι ορατή. Διαθέτει μόλις 3 καταστήματα -σε λίγες ημέρες θα ανοίξει ένα ακόμη στα Ψηλά Αλώνια στην Πάτρα- ενώ οι προσπάθειες που έγιναν για εξαγορά τοπικής αλυσίδας δεν ευοδώθηκαν.

To πλάνο για διείσδυση στην Πελοπόννησο προβλέπει τη δημιουργία 15 καταστημάτων. Με τον Γενικό Διευθυντή της αλυσίδας κ. Θεόδωρο Γεροστεργιούδη να δηλώνει σχετικά: «η Πελοπόννησος μας ενδιαφέρει. Αυτή τη στιγμή στην Πελοπόννησο χρειαζόμαστε 15 καταστήματα τα οποία θα γίνουν σε κύματα σε τρεις 5άδες. Αυτό θα αλλάξει αν γίνει κάποια εξαγορά».

Φυσικά εκτός από την Πελοπόννησο η Κρήτη, που καταγράφει μακρά τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης κατανάλωσης της χώρας -πάνω από 17%-, αποτελεί το Ελ ντοράντο για τους απανταχού λιανέμπορους. Εκεί η αλυσίδα Μασούτης έχει κάνει το πρώτο βήμα μέσω του deal με τον ΣΥΝΚΑ στην κοινή τους εταιρείας. Εκτός αυτού όμως πρόκειται να «ανεβάσει» το επόμενο χρονικό διάστημα και ταμπέλα σε εταιρικό κατάστημα Μασούτης που θα λειτουργήσει στα Λιβάδια των Χανίων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v