Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Με αποτίμηση κοντά στα 3 δισ. ευρώ η εισαγωγή του «Ελ. Βενιζέλος»

ΤΑΙΠΕΔ και σύμβουλοι πήραν το μήνυμα της αγοράς και οι μετοχές διατίθενται με EV/EBITDA χαμηλότερο του 9,2x. Πού διαμορφώνεται το Enterprise Value, με βάση το εύρος τιμής διάθεσης. Μέρισμα της τάξης των 70 εκατ. ευρώ θα μοιραστούν οι νέοι μέτοχοι.

Με αποτίμηση κοντά στα 3 δισ. ευρώ η εισαγωγή του «Ελ. Βενιζέλος»

Στην απόφαση να περιορίσουν τις απαιτήσεις τους, ως προς τα επίπεδα αποτίμησης του Ελ. Βενιζέλος (Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών-ΔΑΑ), οδηγήθηκαν ΤΑΙΠΕΔ και Δημόσιο, μετά την ολοκλήρωση του pre marketing από τους συντονιστές αναδόχους της έκδοσης.

Έτσι, η συνδυασμένη διάθεση του 17,27% ως 19% των μετοχών Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (Ελ. Βενιζέλος) θα διενεργηθεί με εύρος τιμής μεταξύ 7 με 8,2 ευρώ ανά μετοχή, που οδηγεί σε equity value 2,1 με 2,46 δισ. ευρώ και enterprise value (σ.σ. καθαρός δανεισμός 866 εκατ. ευρώ) μεταξύ 2,96 με 3,3 δισ. ευρώ.

Ακόμη και αν τα EBITDA της φετινής χρήσης υποχωρήσουν σε 360 εκατ. ευρώ, με βάση το εύρος διάθεσης, η σχέση EV/EBITDA διαμορφώνεται μεταξύ 8,2 με 9,2x, επίπεδα ανταγωνιστικά με τις ομοειδείς ευρωπαϊκές εταιρείες.

Πρόκειται για σημαντική περικοπή αποτιμήσεων, σε σχέση με αυτή που επιδίωκε αρχικά το ΤΑΙΠΕΔ, βάσει δημοσιευμάτων (σ.σ. equity value περί τα 2,8 με 3 δισ. ευρώ), δικαιώνοντας όσους υποστήριζαν ότι για να έχει επιτυχία η έκδοση και να συμβάλει θετικά στο ΧΑ, θα πρέπει να μείνει αξία στο τραπέζι για τους νέους μετόχους. Το κατώτερο όριο του εύρους τιμής διάθεσης (7 ευρώ) είναι μόνο ενδεικτικό και ενδέχεται να μεταβληθεί κατά τη διάρκεια της συνδυασμένης προσφοράς.

Η συνδυασμένη προσφορά ξεκίνησε σήμερα και θα διαρκέσει για έξι ημέρες, υιοθετώντας τη διεθνή πρακτική. Στην αγορά θα διατεθεί, όπως προαναφέρθηκε, το 17,27% ως 19% των υφιστάμενων μετοχών Ελ Βενιζέλος, κυριότητας ΤΑΙΠΕΔ, το 10% θα πωληθεί με premium σε σχέση με την τιμή διάθεσης στην AviAlliance, η οποία θα αποκτήσει έτσι τον έλεγχο της εταιρείας παραχώρησης (50%), ενώ ποσοστό 1% θα διατεθεί στον όμιλο Κοπελούζου, στην τιμή που θα προκύψει από το βιβλίο.

Σε εγχώριους επενδυτές ως 10,5 εκατ. μετοχές ΔΑΑ

Μέσω δημόσιας προσφοράς θα διατεθούν σε εγχώριους επενδυτές 9.545.455 μετοχές ΔΑΑ, που θα φθάσουν σε 10.500.000 τεμάχια, σε περίπτωση υπερβάλλουσας ζήτησης. Μέσω ιδιωτικής τοποθέτησης και βιβλίου προσφορών θα διατεθούν σε ξένους επενδυτές 42.272.727 μετοχές, που θα φθάσουν σε 46.500.000, αν εκδηλωθεί υπερβάλλουσα ζήτηση.

Πέρυσι, το Ελ. Βενιζέλος εξυπηρέτησε περισσότερους από 28 εκατομμύρια επιβάτες, δουλεύοντας κοντά στο 100% της τρέχουσας δυναμικότητάς του, ενώ ξεπέρασε την επίδοση του 2019 (κατά 9% βάσει στοιχείων 9μήνου). Βάσει του πλαισίου, όμως, που διέπει την παραχώρηση, τα έσοδα από τη διακίνηση επιβατών αποτελούν ρυθμιζόμενη δραστηριότητα και ορίζεται πλαφόν συντελεστή απόδοσης κεφαλαίου 15% (RoE).

Πέρυσι, η ΔΑΑ έπιασε το ανώτατο όριο απόδοσης, ενώ εξάλειψε τη δυνατότητα συμψηφισμού που παρέχει η σύμβαση, όταν προηγούνται χρονιές με υστέρηση (σ.σ. απόδοσης), όπως η διετία της πανδημίας (2020-21). Έτσι για τη φετινή χρήση αναμένεται υποχώρηση EBITDA στην περιοχή των 370 με 360 εκατ. ευρώ.

Το Ελ. Βενιζέλος κατατάσσεται στην κατηγορία των dividend play, με την υποσημείωση, βέβαια, ότι το μέρισμα από τα κέρδη χρήσης 2023 θα είναι μικρό για τους νέους μετόχους, λόγω των αλλεπάλληλων φετινών διανομών. Οι υφιστάμενοι μέτοχοι έλαβαν 685 εκατ. ευρώ εντός του 2023 μέσω μερίσματος χρήσης 2022 (450 εκατ. ευρώ), προμερίσματος από τα κέρδη 9μήνου 2023 και επιστροφής κεφαλαίου από κέρδη εις νέον. Για τους νέους μετόχους, τα προς διανομή κέρδη χρήσης 2023 εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν πέριξ των 70 εκατ. ευρώ.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v