Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ε-fresh: Στασιμότητα πωλήσεων και διευρυμένες ζημιές έδειξε η δημοσιοποίηση αποτελεσμάτων

Στασιμότητα σε μια αγορά που συνεχίζει να αναπτύσσεται κατέγραψε για μια ακόμη χρονιά η e-fresh. O ισολογισμός του 2022, οι ζημιές και ποιο είναι το μέγεθος της αγοράς.

Ε-fresh: Στασιμότητα πωλήσεων και διευρυμένες ζημιές έδειξε η δημοσιοποίηση αποτελεσμάτων

Όταν το καλοκαίρι του 2016 το e-fresh ξεκινούσε το διαδικτυακό του ταξίδι, το online κανάλι των σούπερ μάρκετ ήταν σχεδόν ανύπαρκτο στην ελληνική αγορά. Κοντά οκτώ χρόνια μετά οι αλυσίδες μάρκετ απέκτησαν online παρουσία και οι διαδικτυακές πωλήσεις τους ξεπερνούν πλέον το 2% του συνολικού τζίρου του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων. Όμως το e-fresh, επικεφαλής του οποίου είναι η Ζήνα Μαυροειδή, δεν συμμετέχει σε αυτό το πάρτι των τελευταίων ετών.

Αντιθέτως με βάση τον τελευταίο ισολογισμό (αφορά τη χρήση του 2022) που δημοσιεύθηκε με καθυστέρηση στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ) πριν από λίγα 24ωρα προκύπτει πως το αποτύπωμα του e-fresh μειώνεται παρά το γεγονός ότι την εξεταζόμενη οικονομική χρήση διεύρυνε τα ηλεκτρονικά του ράφια βάζοντας μάλιστα προϊόντα ακόμη και της Marks & Spencer, όπως είδη ένδυσης, κυρίως εσώρουχα, κάλτσες, παντόφλες κ.ά., αλλά και τρόφιμα.

Στη χρήση του 2022, λοιπόν, όπου οι πωλήσεις των online Super Market σημείωσαν άνοδο 5% ξεπερνώντας τα 266 εκατ. ευρώ -σ.σ. στην έρευνα της Convert Group δεν περιλαμβάνονται οι Q-Commerce παίκτες όπως Box, eFood Market, κ.ά.- οι πωλήσεις του e-fresh υποχώρησαν στα 20,043 εκατ. ευρώ από 20,73 ευρώ το 2021.

Το μικτό αποτέλεσμα μειώθηκε στα 3,6 εκατ. ευρώ από 4,2 εκατ. ευρώ και τα έξοδα διάθεσης αυξήθηκαν στα 4,8 εκατ. ευρώ από 4,6 εκατ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά την τελική γραμμή η εταιρεία έκλεισε με ζημιά 480.488 ευρώ, δηλαδή εμφάνισε υπερδιπλάσιες ζημιές από τη χρήση του 2021 που ήταν 223.034 ευρώ ενώ το υπόλοιπο ζημιών εις νέον ξεπέρασε τα 5,365 εκατ. ευρώ.

Στην έκθεσή διαχείρισης η διοίκησή του e-fresh υποστηρίζει πως «η πραγματική οικονομική κατάσταση της εταιρείας θεωρείται σταθερή δεδομένων των δύσκολων οικονομικών συνθηκών και του γεγονότος ότι είναι το πρώτο έτος λειτουργίας της εταιρείας, οι ζημιές προ φόρων είναι αναμενόμενες». Όμως το 2022 δεν ήταν το πρώτο έτος λειτουργίας της εταιρείας, όπως αναφέρεται στην έκθεση διαχείρισης. Η e-fresh, όπως προκύπτει και από το ΓΕΜΗ, ιδρύθηκε στις 8 Ιουνίου του 2015 με μετοχικό κεφάλαιο 500.000 ευρώ.

Σε ό,τι αφορά το απασχολούμενο προσωπικό το οποίο είναι αποκλειστικά διοικητικό αυξήθηκε στα 29 άτομα από 27 το 2021, οι αμοιβές του οποίου ανήλθαν στα 647.544 ευρώ από 656.187 ευρώ το 2021. Η εταιρεία δεν έχει ελεγχθεί από τις φορολογικές αρχές για χρήση 2015 έως 2022 (έγινε έλεγχος ως προς τον ΦΠΑ μέχρι και τη χρήση 2018) και κατά συνέπεια δεν έχουν καταστεί οριστικές οι φορολογικές της υποχρεώσεις για τις χρήσεις έως 2021 (έναρξη 06.06.2015).

Την περασμένη χρονιά όπου οι online πωλήσεις των super market αυξήθηκαν 15% στα 306 εκατ. ευρώ, η e-Fresh σε μια προσπάθεια να διευρύνει το αποτύπωμά της στην αγορά ξεκίνησε συνεργασία με τη Skroutz και επέκτεινε την γκάμα των προϊόντων που διαθέτει μέσω συνεργασιών όπως με την εταιρεία κατεψυγμένων τροφίμων bofrost.

Παράλληλα προσφέρει και την υπηρεσία e-Fresh Express με ελάχιστη παραγγελία 15 ευρώ και μεταφορικά έξοδα που υπολογίζονται ανάλογα με τη χιλιομετρική απόσταση που θα διανύσει ο διανομέας και κυμαίνονται από 1,50 ευρώ έως 5,50 ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v