Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τι συνδέει τις ελληνικές Lariplast, Agrophoenix και Kronos με την Dole

Στρατηγική συνεργασία της Lariplast με Agrophoenix και Kronos. Πώς η Lariplast έγινε η τέταρτη εταιρεία παγκοσμίως στην παραγωγή μιας νέας προηγμένης συσκευασίας. Η επένδυση των 7 εκατ. ευρώ και τι είναι οι 7 στρώσεις.

Τι συνδέει τις ελληνικές Lariplast, Agrophoenix και Kronos με την Dole

Η Dole είναι ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς αλλά και εμπόρους φρούτων διεθνώς.

Δύο από τις εταιρείες από τις οποίες προμηθεύεται πρώτη ύλη αλλά και τελικό συσκευασμένο προϊόν είναι οι Agrophoenix και Kronos. Με την Agrophoenix και Kronos, η Lariplast σύναψε πρόσφατα μια στρατηγική συνεργασία.

Η βιομηχανία συσκευασίας, συμφερόντων της οικογένειας Τσερέπα, ξεκίνησε να παράγει για λογαριασμό αυτών των δύο ελληνικών εταιρειών, μια νέα καινοτόμα συσκευασία, το Jelly cup Oxygen barrier, που αφ ενός εμποδίζει το οξυγόνο να διεισδύσει στο προϊόν και αφ ετέρου το διατηρεί για 18 μήνες.

Οι πρώτες επαφές μεταξύ των τριών ελληνικών εταιρειών ξεκίνησαν πριν από δύο χρόνια και η Lariplast ξεκίνησε να παράγει για λογαριασμό τους πριν από λίγες εβδομάδες.

«Πρόκειται για μακροχρόνια στρατηγική συνεργασία», αναφέρουν οι ίδιες πηγές οι οποίες σημειώνουν ότι ετησίως η Lariplast θα παράγει αρκετές δεκάδες εκατομμύρια κυπελλάκια ετησίως για λογαριασμό των Agrophoenix και Kronos.

Για τη Lariplast το όφελος από αυτή τη στρατηγική συνεργασία είναι ότι κάνει το επόμενο μεγάλο βήμα στη βιομηχανία τροφίμων και το ακόμη πιο σημαντικό είναι ότι φεύγει από το κλασικό commodity προϊόν και παράγει ένα ειδικό προϊόν που δεν μπορούν να το παράξουν όλοι, όπως λένε οι ίδιες πηγές. Σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων η στρατηγική συνεργασία θα φέρει πρόσθετο τζίρο 10-15% το πρώτο έτος της συνεργασίας. Πέρυσι ο τζίρος της Lariplast ξεπέρασε τα 25 εκατ. ευρώ.

Όφελος υπάρχει και για τις Agrophoenix και Kronos που μέχρι πρόσφατα προμηθεύονταν τη συγκεκριμένη συσκευασία από την Ασία και την Ευρώπη. Πλέον έχουν μειώσει την ανάγκη τους σε αποθέματα ασφαλείας ενώ στον σχεδιασμό των τριών εταιρειών είναι η παραγωγή και άλλων καινοτόμων προϊόντων.

«Το θετικό είναι ότι η νέα αυτή καινοτόμα συσκευασία διατηρεί το φρέσκο φρούτο χωρίς κάποιο πρόσθετο έως και 18 μήνες σε θερμοκρασία περιβάλλοντος, δηλαδή στο ράφι”, λένε στο Euro2day.gr πηγές της Lariplast.

Πρόκειται για μια συσκευασία που παράγεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και η Lariplast που έχει επενδύσει 7 εκατ. ευρώ, γίνεται η τέταρτη εταιρεία παγκοσμίως που παράγει αυτή την καινοτόμα συσκευασία.

Τι διαφορετικό όμως έχει αυτή η συσκευασία από την κλασική; «Μια κλασσική συμβατική συσκευασία έχει ένα στρώμα πολυπροπυλένιο, ενώ η νέα συσκευασία Jelly cup Oxygen barrier , έχει 7 φύλλα και έχει την ιδιότητα να μπλοκάρει το οξυγόνο και δεν το αφήνει να έρθει σε επαφή με το τρόφιμο. Το θετικό είναι ότι δίνει μια ημερομηνία λήξης στο προϊόν έως και 18 μήνες χωρίς κάποιο πρόσθετο».

Όμως τι γίνεται με την προστασία του περιβάλλοντος; Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές το πλαστικό και εν προκειμένου το συγκεκριμένο προϊόν που παράγεται για λογαριασμό των Agrophoenix και Kronos είναι 100% ανακυκλώσιμο γιατί είναι έτσι η σύσταση και η δομή του. «Πρόκειται για ένα προϊόν που έχει μηδενική φύρα. Εμείς που έχουμε καθετοποιημένη παραγωγή βάζουμε ένα κιλό πλαστικό και παράγουμε ένα κιλό τελικό προϊόν. Επιπλέον ανακυκλώνεται, άρα δεν μειώνεται ο κύκλος ζωής του, είναι ελαφρύτερο άρα έχει μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα στη μεταφορά και το πιο σημαντικό μετά την ανακύκλωσή του μπορεί να χρησιμοποιηθεί εκ νέου σε ίδιου τύπου συσκευασία κάτι που δεν το επιτυγχάνεις με το χαρτί όπου η απόδοση στην παραγωγή είναι 40% μικρότερη από την ποσότητα που βάζεις για να παράξεις τη συσκευασία».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v