Τι ψάχνει ο Ν. Βαρδινογιάννης με το ντιλ της AVE για Bazaar

Σε μια κρίσιμη καμπή για το brand Carrefour στην ευρωπαϊκή αγορά, η AVE του Νίκου Βαρδινογιάννη ανεβάζει ταχύτητα στην Ελλάδα, προχωρώντας στην απόκτηση του 40% της Bazaar. 

Τι ψάχνει ο Ν. Βαρδινογιάννης με το ντιλ της AVE για Bazaar

Την ώρα που η Carrefour φέρεται να εξετάζει την έξοδό της από την ιταλική αγορά και κυκλοφορούν φήμες για συνομιλίες με την Ahold Delhaize, στην Ελλάδα, ο ελληνικός franchise συνεργάτης του γαλλικού λιανεμπορικού ομίλου ετοιμάζεται για τη σοβαρότερη, μέχρι σήμερα, τοποθέτησή του στο εγχώριο λιανεμπόριο τροφίμων. 

Η Retail & More, θυγατρική της AVE του Νίκου Βαρδινογιάννη, με βάση ανακοίνωσή της υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας, αντικείμενο του οποίου είναι η απόκτηση του 40% της αλυσίδας Bazaar A.E., που σήμερα ελέγχεται πλήρως από τον Γιώργο Βερούκα.

Μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει επισήμως γνωστό το ύψος του τιμήματος, ούτε και λεπτομέρειες για το επιχειρηματικό σχέδιο πίσω από αυτό το deal. Με βάση τις πληροφορίες που έχει στη διάθεσή του το Euro2day.gr, το management θα παραμείνει στα χέρια της διοικητικής ομάδας της Bazaar, αφού πλειοψηφών μέτοχος θα παραμείνει ο Γιώργος Βερούκας, στις προθέσεις του οποίου δεν είναι να εκχωρήσει μεγαλύτερο ποσοστό. Ωστόσο δεν έχουν διευκρινιστεί λεπτομέρειες, όπως αν θα αλλάξει η ταμπέλα των καταστημάτων και αν αυτό το deal θα έχει επίδραση στη συνεργασία με τους Ολλανδούς της Spar που υπέγραψε πρόσφατα η πλευρά του Βερούκα. 

Η Bazaar, με 190 σημεία πώλησης -σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κρήτη, νησιά και ηπειρωτική Ελλάδα- εστιάζει στο μοντέλο των μικρών καταστημάτων τύπου convenience. Από το σύνολο του δικτύου, τα 120 καταστήματα είναι ιδιόκτητα και τα 70 franchise, με μέγεθος κάτω των 400 τ.μ.

Πέρυσι η Bazaar κατέγραψε κύκλο εργασιών άνω των 250 εκατ. ευρώ (+5%) και καθαρά κέρδη 2 εκατ. ευρώ. Η αλυσίδα που έχει μηδενικό δανεισμό, ανήκει στον όμιλο Βερούκας Τρόφιμα, που αναδιοργανώθηκε το 2022 μετά τον αιφνίδιο θάνατο του Δήμου Βερούκα. Ο αδερφός του, Γιώργος, απέκτησε το 100% του ομίλου. 

Από την άλλη πλευρά, το αποτύπωμα της Retail & More στην αγορά είναι πολύ μικρό. Με βάση τα επίσημα στοιχεία λειτουργεί 46 καταστήματα που φέρουν την ταμπέλα Carrefour στην Ελλάδα. Ο στόχος για 70 σημεία μέχρι το τέλος του 2024 δεν επιτεύχθηκε, όπως και όλα τα μέχρι σήμερα ορόσημα που έχουν τεθεί από την εισηγμένη.

Η AVE διαθέτει το master franchise της Carrefour όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά και για χώρες των Βαλκανίων. Το 2024 άνοιξαν 13 νέα καταστήματα Carrefour σε Σόφια, Βάρνα και Μπουργκάς. Πέρυσι ο τζίρος της διαμορφώθηκε στα 12,28 εκατ. ευρώ από 4,42 εκατ. ευρώ το 2023, με ζημίες στα 3,31 εκατ. ευρώ.

Το συγκεκριμένο deal, υπό την προϋπόθεση ότι ολοκληρωθεί, έρχεται σε μια στιγμή που σχεδόν όλοι προσπαθούν να διεισδύσουν στη μικρή λιανική. Το πρώτο πεντάμηνο του 2025, τα μικρά και πολύ μικρά σούπερ μάρκετ κατέγραψαν ανάπτυξη 10,7% και 9% αντίστοιχα, αντιπροσωπεύοντας το 48,4% του συνολικού τζίρου των 6 δισ. ευρώ. Μερίδιο που αντιστοιχεί (με αναγωγή) σε πάνω από 2 δισ. ευρώ ετησίως μόνο για την κατηγορία των μικρών καταστημάτων.

Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v