Η ΦΑΓΕ αποτελεί το αδιαμφισβήτητο πρότυπο του ελληνικού γιαουρτιού, με ένα brand, το Total, που μπήκε στα διεθνή ράφια και έβαλε στον παγκόσμιο χάρτη το Greek yogurt, πριν το ελληνικό γιαούρτι γίνει διεθνής τάση και «superfood». Κάτι που αποτυπώνεται στις επιδόσεις της ΦΑΓΕ, όπου πέρυσι ανακοίνωσε πωλήσεις 753,9 εκατ. δολ., EBITDA 168,2 εκατ. δολάρια, και καθαρά κέρδη 112 εκατ. δολ.
Όμως το 2024, μια παλιά γνώριμη από την Ήπειρο έδειξε τα «δόντια» της στις διεθνείς αγορές. Η Δωδώνη κατάφερε να ενισχύσει την παρουσία της στο εξωτερικό. Μάλιστα οι πωλήσεις γιαουρτιού αυξήθηκαν 75,7%, +32,6% των σκληρών τυριών, +17,1% της φέτας και +357% των vegan προϊόντων.
Ειδικά στις αγορές-στόχους, οι ρυθμοί ανάπτυξης με έμφαση στις επώνυμες πωλήσεις φέτας, χαλουμιού και γιαουρτιού ήταν διψήφιοι και συνδυάστηκαν με αύξηση της διανομής και νέες τοποθετήσεις επώνυμων προϊόντων ΔΩΔΩΝΗ σε περισσότερες αλυσίδες λιανικής. Συγκεκριμένα, στις ΗΠΑ οι πωλήσεις αυξήθηκαν 45,7%, στην Ολλανδία 78,5% και στην Ισπανία +22,2%.
Ειδικά για την Ολλανδία, μια αγορά στην οποία η ΦΑΓΕ θέλει να φτιάξει εργοστάσιο, η ανάπτυξη προήλθε από νέες τοποθετήσεις επώνυμων γιαουρτιών στη μεγαλύτερη αλυσίδα λιανικής της χώρας και γενική αύξηση των πωλήσεων του επώνυμου γιαουρτιού Dodoni στις αλυσίδες της χώρας, καθιστώντας το brand Δωδώνη το Νο 1 σε πωλήσεις γιαούρτι στην ολλανδική αγορά.
Και όλα αυτά, ενώ η Δωδώνη βρίσκεται λίγα βήματα πριν την εξαγορά από τον όμιλο Ελληνικά Γαλακτοκομεία της οικογένειας Σαράντη, σε ένα deal που αποτιμάται στα 200 εκατ. ευρώ και προδιαγράφει την πρώτη μεγάλη ενοποίηση στον ελληνικό γαλακτοκομικό κλάδο.
Το 2024 ο κύκλος εργασιών του ομίλου Δωδώνη έφτασε τα 180,2 εκατ. ευρώ (+6%), ενώ η μητρική κατέγραψε έσοδα 153,4 εκατ. ευρώ (+3%). Τα λειτουργικά έσοδα ανέκαμψαν επίσης στα 3,7 εκατ. ευρώ από λίγο κάτω από 1 εκατ. ευρώ το 2023. Οι καθαρές ζημίες μειώθηκαν σημαντικά στα 4,67 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση με 9,4 εκατ. ευρώ.
Το καθαρό χρέος του ομίλου μειώθηκε στα 68,3 εκατ. ευρώ (από 74,7 εκατ. ευρώ), χάρη στην αναχρηματοδότηση των υποχρεώσεών του μέσω κοινοπρακτικού ομολογιακού δανείου. Το περιθώριο μικτού κέρδους ενισχύθηκε στο 15,9% (από 15,2%) για την εταιρεία και στο 14,6% για τον όμιλο, αποτέλεσμα επενδύσεων σε παραγωγικές υποδομές και εξορθολογισμό λειτουργιών.
Σε ό,τι αφορά το deal με την οικογένεια Σαράντη, τον Απρίλιο, η Vivartia και το CVC αποδέχθηκαν δεσμευτική προσφορά εξαγοράς του ομίλου από τον όμιλο Ελληνικά Γαλακτοκομεία. Οι δύο πλευρές βρίσκονται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις SPA, με ολοκλήρωση της συμφωνίας να αναμένεται ως το τέλος Ιουνίου, αναφέρει στις οικονομικές της καταστάσεις η εταιρεία.
Η εξαγορά θα μπορούσε να πυροδοτήσει μια σημαντική αναμόρφωση του ελληνικού γαλακτοκομικού τομέα, συνδυάζοντας δύο από τις πιο εξαγωγικές μάρκες της χώρας και δημιουργώντας δυνατότητες για λειτουργικές συνέργειες, γεωγραφική επέκταση και ισχυρότερη διαπραγματευτική ισχύ στην προμήθεια νωπού γάλακτος.