Ένα νέο επενδυτικό πρόγραμμα, προϋπολογισμού άνω των 60 εκατ. ευρώ, έχει δρομολογήσει η Grivalia Hospitality στο Amanzoe, τη ναυαρχίδα της εταιρείας στο Κρανίδι της Πελοποννήσου, με στόχο την επέκταση του πολυτελούς τουριστικού συγκροτήματος.
Η ανακοίνωση των νέων επενδύσεων της Grivalia Hospitality πραγματοποιήθηκε στη σκιά των διοικητικών αλλαγών της εταιρείας, με την αποχώρηση της Ναταλίας Στράφτη μόλις έξι μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων της ως διευθύνουσας συμβούλου.
Η α’ φάση του επενδυτικού προγράμματος που έχει στα σκαριά η εταιρεία προβλέπει την κατασκευή πέντε πολυτελών branded βιλών σε ιδιωτική έκταση ακριβώς δίπλα στο Beach Club του συγκροτήματος. Η ανάπτυξη των πέντε βιλών, ένα project που εκτιμάται ότι θα υπερβεί τα 30 εκατ. ευρώ, αναμένεται να ξεκινήσει το φθινόπωρο, μετά το τέλος της φετινής τουριστικής σεζόν, με τις κατοικίες να παραδίδονται στους ιδιοκτήτες τους έως το καλοκαίρι του 2027.
Η α’ φάση περιλαμβάνει την ανάπτυξη τεσσάρων «επώνυμων» βιλών με τρία υπνοδωμάτια, εμβαδού περίπου 780 έως 810 τ.μ. η καθεμία, καθώς και τη κατασκευή μίας βίλας με δύο υπνοδωμάτια, εμβαδού περίπου 650 τ.μ. Συνολικά, η εκτιμώμενη δομήσιμη επιφάνεια φτάνει στα 3.900 τ.μ., ενώ το κόστος για την απόκτηση μιας βίλας ξεκινά από 13 εκατ. ευρώ και υπερβαίνει ακόμη και τα 16,2 εκατ. ευρώ.
«Το έργο είναι στρατηγικά τοποθετημένο ώστε να συμπληρώνει -και όχι να ανταγωνίζεται- τις ήδη υπάρχουσες επώνυμες βίλες του θερέτρου. Οι νέες αυτές βίλες δημιουργούν μια νέα Amanzoe γειτονιά, με τους ενοίκους της να είναι ακόμη πιο κοντά στη θάλασσα», αναφέρουν οι επιτελείς της εταιρείας, οι οποίοι εξετάζουν επίσης τη δημιουργία γηπέδου τένις πίσω από το Beach Club, ως πρόσθετη παροχή που θα ενισχύσει περαιτέρω την ελκυστικότητα της γειτονιάς.
Η β’ φάση του επενδυτικού προγράμματος της Grivalia, προϋπολογισμού 30 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει την ανάπτυξη 6 pavilions (δωμάτια) και δύο ακόμη βιλών. Για τη συγκεκριμένη φάση δεν έχει προσδιοριστεί το ακριβές χρονοδιάγραμμα, ωστόσο, ανάλογα με τη ζήτηση, όπως εξήγησαν οι επιτελείς του project, υπάρχει η πιθανότητα η β’ φάση να ξεκινήσει παράλληλα με την α’ φάση επέκτασης του Amanzoe. Σημειώνεται ότι τα έργα επέκτασης του Amanzoe έχουν ενταχθεί στον Αναπτυξιακό Νόμο.
«Ο ιδιοκτήτης κάθε βίλας έχει τη δυνατότητα να διαμένει σε εκείνη όσο διάστημα επιθυμεί μέσα στον χρόνο και έπειτα για το υπόλοιπο χρονικό διάστημα να την επαναδιαθέτει στο συγκρότημα και οι βίλες να λογίζονται ως “ξενοδοχειακά κλειδιά” και να διαμένουν σε αυτές τουρίστες. Αυτή είναι μία καλή επένδυση διότι ο ιδιοκτήτης εξασφαλίζει καλή απόδοση της τάξης του 2%-4%. Ως εκ τούτου για μία βίλα 10 εκατ. ευρώ η απόδοση κυμαίνεται στα 300-400 χιλιάδες ευρώ», είπε, στο πλαίσιο της παρουσίασης του νέου επενδυτικού προγράμματος της Grivalia Hospitality, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Γιώργος Χρυσικός.
Σύμφωνα με τους επιτελείς της Grivalia Hospitality, οι προπωλήσεις για τις Beach Club Villas, όπως θα ονομάζονται οι νέες βίλες, θα ξεκινήσουν από φέτος το καλοκαίρι. Στόχο, μάλιστα, της διοίκησης της εταιρείας αποτελεί η προσέλκυση Ελλήνων που θα επενδύσουν στην απόκτηση μιας βίλας δίπλα στη θάλασσα. Μέχρι στιγμής, στο μίγμα των ιδιοκτητών βιλών του Amanzoe περιλαμβάνονται μόνο δύο Έλληνες του εξωτερικού.
Πέρα από αυτές τις δύο δρομολογημένες επεκτάσεις, μεσοπρόθεσμα η Grivalia Hospitality έχει τη δυνατότητα να αναπτύξει 17 επιπλέον βίλες.
Υπενθυμίζεται ότι η Grivalia Hospitality απέκτησε το Amanzoe το 2018, με την αξία του τουριστικού συγκροτήματος να αποτιμάται τότε σε 80 εκατ. ευρώ. Σήμερα, σύμφωνα με τον Γ. Χρυσικό, η αξία του Amanzoe, μοναδική μέτοχος του οποίου είναι η Grivalia Hospitality, υπερβαίνει τα 300 εκατ. ευρώ. Σημειωτέον ότι μετά το 2018 η εταιρεία αγόρασε δύο ακόμη εκτάσεις επεκτείνοντας την έκταση του πολυτελούς τουριστικού συγκροτήματος.
«Το Amanzoe είναι το πιο κερδοφόρο Aman της Ευρώπης και συγκαταλέγεται τα τελευταία χρόνια μεταξύ των 3-5 best performing Aman παγκοσμίως. Το Amazoe κατάφερε να είναι αρκετά κερδοφόρο και κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Το Amanzoe, το οποίο διαθέτει το μεγαλύτερο spa στην Ευρώπη, έκτασης 2.000 τ.μ., έχει μπροστά του 10 χρόνια ανάπτυξης με επενδύσεις περίπου 100 εκατ. ευρώ», υποστήριξε ο Γ. Χρυσικός.
Στο Amanzoe, το οποίο το 2024 έκανε κύκλο εργασιών 34 εκατ. ευρώ χωρίς τα έσοδα από τις βίλες, απασχολούνται κατά μέσο όρο 300 εργαζόμενοι, με τον σχετικό αριθμό να ανεβαίνει στους 400 στο peak της καλοκαιρινής σεζόν. Σήμερα το Amanzoe περιλαμβάνει 38 pavilions και 15 βίλες, εκ των οποίων οι δύο είναι υπό ανάπτυξη.
Οι Πεταλιοί, η Μύκονος και η Αθήνα
Πέραν του Amanzoe, το χαρτοφυλάκιο της Grivalia Hospitality περιλαμβάνει το project στους Πεταλιούς, το Six Senses Megalonisos, μία επένδυση η οποία θα ξεπεράσει τα 250 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τον Γ. Χρυσικό, μέσα στις επόμενες ημέρες ολοκληρώνεται η δημόσια διαβούλευση για τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του project, η οποία συνοδεύεται από το Ειδικό Σχέδιο Χωρικής Ανάπτυξης Στρατηγικής Επένδυσης (ΕΣΧΑΣΕ), και έπειτα θα πάρει τον δρόμο για διαβούλευση από τους αρμόδιους φορείς.
«Μετά το project θα περάσει από το Συμβούλιο της Επικρατείας και θα απαιτηθεί η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος. Με τους σημερινούς ρυθμούς εκτιμούμε ότι η άδεια θα εκδοθεί σε ορίζοντα δύο ετών», είπε ο επικεφαλής της Grivalia Hospitality.
Σχετικά με το One&Only Aesthesis στη Γλυφάδα, ο Γ. Χρυσικός υποστήριξε πως φέτος καταγράφει υψηλότερες επιδόσεις σε σχέση με πέρυσι, με τον τζίρο του το 2024, μια χρονιά κατά την οποία δεν λειτούργησαν όλες οι υπηρεσίες του πολυτελούς resort της αθηναϊκής Ριβιέρας, να διαμορφώνεται πέριξ των 70 εκατ. ευρώ.
Υπεραμύνθηκε, μάλιστα, της απόφασης των μετόχων της εταιρείας να μην πουλήσουν τις βίλες του resort κόντρα στις «κακές γλώσσες» που μιλούν για απουσία ζήτησης. «Οι βίλες θα πουληθούν όταν έρθει η σωστή προσφορά από τον κατάλληλο άνθρωπο. Υπάρχει ενδιαφέρον με τιμές-ρεκόρ, πολύ πάνω από 50 χιλιάδες ευρώ το τ.μ.», είπε.
Σχετικά την επένδυση που έχει δρομολογήσει η εταιρεία στη Μύκονο, το Project Blue, ο Γ. Χρυσικός εκτίμησε πως θα χρειαστούν τουλάχιστον τρία χρόνια για την ολοκλήρωση των σχετικών αδειοδοτήσεων, προσθέτοντας πως η κατάθεση του φακέλου στην Enterprise Greece για ένταξη του project στις Στρατηγικές Επενδύσεις και λήψη των σχετικών κινήτρων έγινε τέσσερις μήνες μετά την κατάθεση αντίστοιχου φακέλου άλλου τουριστικού έργου που ολοκληρώνεται στο νησί.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία έχει ακόμη στο χαρτοφυλάκιό της, μεταξύ άλλων, το Avant Mar της Πάρου, καθώς και το Pearl Island στον Παναμά, η πώληση του οποίου θα δώσει ρευστότητα 40-45 εκατ. ευρώ στη Grivalia.
Συνολικά η Grivalia έχει υπό διαχείριση assets 3,5 δισ. ευρώ, ενώ μόνο το χαρτοφυλάκιο φιλοξενίας (hospitality) αποτιμάται σε 1,3 δισ. ευρώ.
Η αποχώρηση Στράφτη
Ερωτηθείς για την αποχώρηση της μέχρι πρότινος διευθύνουσας συμβούλου της εταιρείας Ναταλίας Στράφτη από την Grivalia Hospitality έξι μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων της, ο Γ. Χρυσικός είπε:
«Η Ναταλία Στράφτη αποχωρεί από την εταιρεία για να ξεκινήσει κάτι άλλο εκτός του ομίλου».
Υπενθυμίζεται πως τον περασμένο Μάρτιο στην καθιερωμένη επιστολή του προς τους μετόχους της Fairfax, ο μεγαλομέτοχος της Grivalia Hospitality Πρεμ Γουάτσα είχε ασκήσει κριτική στην εταιρεία, αναφερόμενος από τη μία στα «διδάγματα» που έλαβαν ο Γ. Χρυσικός και η ομάδα του, λόγω της δύσκολης χρονιάς που είχε το One & Only Aesthesis, και από την άλλη στη διοικητική αλλαγή της εταιρείας με τη Ν. Στράφτη να αναλαμβάνει καθήκοντα CEO, επισημαίνοντας πως έγιναν οι κατάλληλες αλλαγές και πλέον το resort της Αθήνας θα σημειώσει μεγάλη επιτυχία.
Αναφερόμενος, πάντως, στον Ινδοκαναδό μεγιστάνα, ο Γ. Χρυσικός είπε πως «έχουμε έναν μέτοχο που μας αγαπάει».
Σχετικά με τη μετοχική σύνθεση της Grivalia Hospitality, υπενθυμίζεται ότι το 85% ανήκει στη Fairfax του Ινδοκαναδού μεγιστάνα Πρεμ Γουάτσα, το 9% στη Eurobank και το υπόλοιπο 6% στην Grivalia Management.