Sato: Ζημιογόνο το 2002, κάμψη πωλήσεων

Με ζημίες και κάμψη των πωλήσεων έκλεισε η χρήση του 2002 για τη Sato. Σε επίπεδο ομίλου οι ζημίες ανήλθαν στα 4,12 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 714 χιλ. ευρώ πέρυσι, ενώ οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 8,7%, διαμορφούμενες στα 71,2 εκατ. ευρώ.

Sato: Ζημιογόνο το 2002, κάμψη πωλήσεων
Σε ζημίες πέρασε η Sato κατά τη χρήση του 2002, τόσο σε επίπεδο ομίλου όσο και σε επίπεδο μητρικής, με παράλληλη υποχώρηση των πωλήσεων.

Ειδικότερα, οι πωλήσεις του ομίλου υποχώρησαν κατά 8,7% και ανήλθαν στα 71,2 εκατ. ευρώ, συγκριτικά με 78 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης.

Οσον αφορά στα αποτελέσματα ο όμιλος εμφάνισε ζημίες ύψους 4,12 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 714 χιλιάδων ευρώ του 2001.

Οπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της εταιρίας, τα αποτελέσματα επηρεάστηκαν αρνητικά από τη χρονική συγκυρία, αφού το 2002 στην Ελλάδα, αλλά και διεθνώς, ήταν ένα από τα δυσκολότερα έτη λόγω της παρατεταμένης ύφεσης που διέρχεται ο κλάδος.

Σε αυτό το πλαίσιο επισημαίνεται πως η θυγατρική Grammer, παρ’ όλο που κινείται με καλύτερους ρυθμούς του μέσου όρου της γερμανικής αγοράς, επηρεάζεται από την ύφεση και επιδρά αρνητικά στα αποτελέσματα του ομίλου.

Εντούτοις, οι υπόλοιπες θυγατρικές του ομίλου κινούνται ικανοποιητικά αφού το Bo Concept παρουσιάζει αύξηση των πωλήσεων κατά 38% στην Ελλάδα, με διαρκή επέκταση του δικτύου των καταστημάτων τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Συγκεκριμένα, παρουσιάζει δυναμική ανάπτυξη στην Πολωνία όπου στο σύντομο χρονικό διάστημα της λειτουργίας του, αριθμεί ήδη 4 καταστήματα. Οσον αφορά το Divani & Divani, παραμένει σταθερά κερδοφόρο, ενισχύοντας τη θέση του στην αγορά του οικιακού εξοπλισμού.

Σε επίπεδο μητρικής οι πωλήσεις στο εξεταζόμενο διάστημα υποχώρησαν κατά 14,4% και ανήλθαν στα 35 εκατ. ευρώ, σε σχέση με 40,97 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης, ενώ η εταιρία εμφάνισε ζημίες ύψους 1,32 εκατ. ευρώ συγκριτικά με κέρδη 460 χιλιάδων ευρώ πέρυσι.

Οπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της εταιρίας, το περιθώριο μεικτού κέρδους διαμορφώθηκε στο 43,83%, έναντι 45,5% πέρυσι, κυρίως λόγω κατανομής του βιομηχανικού κόστους σε μειωμένο όγκος πωλήσεων.

Σε θετική κατεύθυνση κινούνται οι δαπάνες της εταιρίας, οι οποίες παρουσιάζουν μείωση 6,2%. Η συγκεκριμένη μείωση οφείλεται στη συστηματική προσπάθεια της διοίκησης για μείωση των λειτουργικών εξόδων.

Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση της εταιρίας, τα στοιχεία του πρώτου διμήνου της τρέχουσας χρήσης δίνουν σημαντικά περιθώρια αισιοδοξίας για ακόμη μεγαλύτερη βελτίωση της θέσης της, αφού οι πωλήσεις συνεχίζουν την ανοδική τάση που παρατηρήθηκε κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους, ενώ η εταιρία έχει ολοκληρώσει επενδύσεις σε νέα προϊόντα, ανάπτυξη δικτύου και ολοκληρωμένη after sales εξυπηρέτηση πελατών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v